וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימותים בגבול רצועת עזה נמשכים, מל"ט התרסק בלבנון: חדשות החג

הפלסטינים מדווחים כי 35 נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון על גבול רצועת עזה, בחמאס הודו כי 5 מההרוגים אתמול הם מקרב הזרוע הצבאית, רוסיה גירשה דיפלומטים בריטים ועשרות אלפים ניצלו את מזג האוויר הנאה ויצאו לחיק הטבע. הכותרות שעשו את השבת

דובר צה"ל

חמאס מודה: חמישה מההרוגים בעזה - אנשי הזרוע הצבאית

צה"ל תקף הבוקר (שבת) עמדת תצפית של חמאס במרכז רצועת עזה - כך דיווחו כמה כלי תקשורת פלסטינים. זאת, לאחר היום המתוח אתמול בקרבת גדר המערכת בשל "צעדת השיבה" שהוציאה אל אזור הגבול עם ישראל כ-30 אלף מפגינים. בסוכנות "שיהאב ניוז" דווח על כ-200 פלסטינים שהתאספו ליד הגדר במזרח העיר עזה. עוד דווח כי צה"ל ירה לעבר מפגינים ממזרח לג'בליה ולחאן יונס וכי 35 בני אדם נפצעו בארבעה מוקדים. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

הלילה התכנסה מועצת הביטחון של האו"ם לישיבת חירום על פי בקשת כווית בעקבות יום העימותים באזור גדר המערכת ברצועת עזה. על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני בעימותים נהרגו משעות הבוקר של אתמול 16 בני אדם - בהם נער בן 16 ונפצעו יותר מ-1,416. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי חמישה מההרוגים אתמול - ג'יהאד פרינה, מוחמד אבו עמרו, אחמד עודה, סארי אבו עודה ומוסעב א-סלול - הם חבריה.

מל"ט ישראלי התרסק בדרום לבנון בשל תקלה טכנית

כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר התרסק הבוקר (שבת) בדרום לבנון, כתוצאה מתקלה טכנית. ברשת "אל-מנאר" הלבנונית, המשויכת לחיזבאללה, דווח כי "כלי טיס לא מאויש ישראלי לצורכי ריגול התרסק בין הכפרים בית יאחון וברעשית". על פי הדיווח, לאחר ההתרסקות מל"ט אחר של חיל האוויר השמיד את כלי הטיס על הקרקע. בהודעה של צבא לבנון צוין כי מומחים טכניים נשלחו לזירה, וכי המל"ט נשא עמו ארבעה טילים שלא התפוצצו ואלו נוטרלו.

מדובר בתקרית חריגה, מכיוון שכלי הטיס מסוג זה שמפעיל חיל האוויר אינם מרבים להתרסק. בדובר צה"ל סירבו לציין באיזה סוג של כטב"מ מדובר, ומסרו רק כי "כלי טיס בלתי מאויש נפל הלילה בשטח פתוח בדרום לבנון כתוצאה מתקלה טכנית". עוד נמסר כי פרטי התקרית ייבדקו וכי אין חשש לדליפת מידע בעקבות ההתרסקות. לפי תמונות בהופצו ברשתות החברתיות ובווטסאפ, מדובר כפי הנראה במטוס לא מאויש מסוג הרמס 450, המשמש כ"סוס העבודה" של חיל האוויר הישראלי

תיעוד: מפגין פלסטיני נורה בגבו בקרבת גדר המערכת בעזה

סרטון שהפיצה רשת "קודס ניוז" נראים צעירים רצים באזור הגדר ממזרח לג'בליה כשהם נושאים צמיגים. אחד מהם, עבד אל-פתאח אל-נבי תושב בית לאהיא בן 18, נראה במהלך הסרטון סופג פגיעה - לטענת הפלסטינים מירי צה"ל - ונופל לקרקע. חבריו ומפגינים אחרים שנראים בסמוך לנקודה שבה נפל, מתועדים כשהם ממהרים אליו ונערכים לפנותו מהמקום.

מדובר צה"ל נמסר: "חמאס מפיץ סרטונים שונים, בהם גם כאלה המציגים רק חלקי אירועים, ערוכים ומפבורקים". עוד נמסר כי כוחות הצבא התמודדו אתמול בקרבת הגדר עם "הפרות סדר אלימות ופעילות טרור, שכללו ירי לעבר חיילי צה"ל, נסיונות חדירה לישראל, נסיונות פגיעה בתשתית בטחונית, ידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה והבערת צמיגים".

על פי ההודעה, "הכוחות פעלו לפי נהלי הפתיחה באש ובצורה שקולה, תוך שנמנעו מלפגוע באזרחים שאותם הציבו החמאס בחזית מתוך רצון להביך את ישראל תוך סיכון אותם אזרחים. הפעלת הכוח של צה"ל היא שמנעה את התממשות התרחיש שאותו ניסה חמאס ליצור, של פגיעה בתשתיות ביטחוניות והפרה המונית של הריבונות הישראלית. נציע שלא לקחת את תעמולת חמאס כעובדה. נמשיך לפעול להגנת הריבונות הישראלית ואזרחי ישראל, כל מי שלוקח חלק בהפגנות האלימות שם עצמו בסיכון".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עם מזג אוויר בהיר לכבוד החג: עשרות אלפים מטיילים באתרי הטבע

כ-80 אלף מטיילים פקדו במהלך השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, ובהם בלטו במיוחד הגנים הלאומיים מצדה, ירקון תל אפק, אשקלון וקיסריה ושמורות הטבע הבניאס, עין אפק ועין גדי.

בתוך כך, כ-5,000 בני אדם פקדו היום את חופי איגוד ערים כנרת, עם תחילתה של עונת הרחצה הראשונה שבה נאסרה השמעת מוזיקה רועשת בחופים. "שמענו על מהפכת החופים השקטים, זו בשורה אדירה בשבילנו כמשפחה צעירה שמעוניינת להנות באגם הלאומי בלי כל הרגש והבלאגן, פשוט להנות מהטבע", סיפר ליעד מנדל מנהריה, שהגיע עם משפחתו לכנרת.

18 נפצעו באורח קל משאיפת עשן בנתניה

18 נפצעו באורח קל משאיפת עשן, מהם 12 מבוגרים ושישה ילדים בשריפה בדירה בקומה השנייה בבניין ברחוב פתח תקווה בנתניה. צוות מד"א העניק להם טיפול רפואי ופינה לבתי החולים 15 נפגעים, מהם שישה לבית החולים מאיר ותשעה לבית החולים לניאדו. ארבעה מתוך המפונים לבתי החולים ילדים: בן 12, בת 10, בת 8 ותינוקת בת שבוע.

תיעוד: חיסול המחבלים שביצעו ירי בגבול רצועת עזה

שני מחבלים התקרבו אל הגדר וירו לעבר צה"ל בצפון הרצועה. כוח צה"ל שהיה במקום הגיב באופן מיידי בירי של נשק קל וטנק לעבר המחבלים ועמדות חמאס בקרבת מקום. כמו כן בוצע ירי באמצעות כלי טיס לעבר הזירה והמחבלים חוסלו. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

בנוסף, מוקדם יותר זוהה פלסטיני מתקרב אל גדר המערכת מול מעבר ארז. טנק פתח לעברו באש מקלעים וזוהתה פגיעה. באירוע נוסף שהתרחש במרחב החטיבה הדרומית זוהו שני חמושים מתקרבים אל הגדר ובוצע ירי הרתעתי במרחב. קיים חשש משיגור רקטות בעקבות ביקור פעיל הבכיר בחמאס בהפגנות.

האו"ם הטיל סנקציות על חברות שסייעו להבריח סחורות לצפון קוריאה

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה הלילה על הטלת חבילת סנקציות נרחבת נגד קוריאה הצפונית, הכוללת עשרות חברות שסייעו למדינה המבודדת לחמוק מצעדים קודמים שנקטה הקהילה הבינלאומית נגדה. ברשימה מופיעים שמותיהן של 21 חברות תובלה ימית ו-27 ספינות, וכן זה של אדם אחד - שלקחו כולן חלק במאמצים לסייע לפיונגיאנג לחמוק מסנקציות קודמות של האו"ם.

הרשימה היא הנרחבת ביותר שהציגה מועצת הביטחון עד כה נגד ארצו של קים ג'ונג און, שערך השבוע ביקור נדיר בסין. בביקורו נפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג כחלק ממאמציו להיערך לפסגה משותפת עם קוריאה הדרומית, ובהמשך אף ארצות הברית, על מנת לדון בפירוק תכנית הגרעין של משטרו. כמו כן, קים צפוי להיפגש עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין ב-27 באפריל.

התגובה הרוסית מחריפה: יותר מ-50 דיפלומטים בריטים נוספים יגורשו

רוסיה הבהירה היום לבריטניה כי תצטרך להחזיר "מעט יותר מ-50" מאנשי הצוותים הדיפלומטיים והטכניים שלה במוסקבה, זאת כחלק מהצעדים הננקטים בתגובה לגירוש הדיפלומטים הרוסים מלונדון לאחר הרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו, יוליה. מוקדם יותר החודש גירשה רוסיה 23 דיפלומטים בריטים, בתגובה לגירוש מספר דומה מצד לונדון.

דוברת משרד החוץ במוסקבה, מריה זאכרובה, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי הדרישה מבריטניה היא לקצץ "מעט יותר מ-50" מצוותיה ברוסיה, זאת בנוסף ל-23 הדיפלומטים שכבר גורשו. "אנו מבקשים שוויון מתמטי. לבריטים יש 50 דיפלומטים יותר מאשר לרוסיה", הסבירה זאכרובה.

טראמפ נערך לנסיגת צבא ארה"ב מסוריה - הורה לקצץ בסיוע למדינה

יומיים אחרי שהכריז בעצרת פוליטית באוהיו על רצונו להוציא את כוחות הצבא האמריקני מסוריה נשיא ארצות הברית הורה להקפיא 200 מיליון דולר שנועדו לשמש סיוע לשיקום אזורים במדינה השסועה ששוחררו מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). שני בכירים בממשל האמריקני ששוחחו עם סוכנות הידיעות "רויטרס" אישרו את הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" הלילה, שלפיו הורה טראמפ למחלקת המדינה להקפיא את כספי הסיוע - שעל העברתם הכריז שר החוץ המודח רקס טילרסון במהלך ביקורו בכוויית בחודש שעבר, במסגרת פגישת נציגי הקואליציה הבינלאומית למאבק בדאעש.

בפנטגון מעריכים כי הארגון הקיצוני איבד כ-98% מהשטח שבו החזיק בסוריה ובעיראק. אולם, בכירים בצבא האמריקני התריעו כי אם לא ינקטו פעולות להבטחת היציבות באותם אזורים שמהם סולק דאעש, אלה עלולים ליפול שוב לידי אנשיו. גורמים שנכחו בפגישה במועצה לביטחון הלאומי בבית הלבן אמרו ל"רויטרס" כי טראמפ טרם השתכנע כי יש ממש באזהרות הצבא. ארצות הברית מחזיקה על אדמת סוריה כ-2,000 חיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully