וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נערך לנסיגת צבא ארה"ב מסוריה - הורה לקצץ בסיוע למדינה

31.3.2018 / 14:50

הנשיא האמריקני הורה להקפיא 200 מיליון דולר שנועדו לשיקום אזורים שמהם נסוג דאעש - שאישר שר החוץ המודח טילרסון. בכירים בממשל אמרו לרויטרס כי טראמפ אינו נשמע לאזהרות הצבא מפני המהלך, שעלול להפר את היציבות במדינה השסועה

רויטרס

יומיים אחרי שהכריז בעצרת פוליטית באוהיו על רצונו להוציא את כוחות הצבא האמריקני מסוריה נשיא ארצות הברית הורה להקפיא 200 מיליון דולר שנועדו לשמש סיוע לשיקום אזורים במדינה השסועה ששוחררו מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). שני בכירים בממשל האמריקני ששוחחו עם סוכנות הידיעות "רויטרס" אישרו את הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" הלילה, שלפיו הורה טראמפ למחלקת המדינה להקפיא את כספי הסיוע - שעל העברתם הכריז שר החוץ המודח רקס טילרסון במהלך ביקורו בכוויית בחודש שעבר, במסגרת פגישת נציגי הקואליציה הבינלאומית למאבק בדאעש.

בפנטגון מעריכים כי הארגון הקיצוני איבד כ-98% מהשטח שבו החזיק בסוריה ובעיראק. אולם, בכירים בצבא האמריקני התריעו כי אם לא ינקטו פעולות להבטחת היציבות באותם אזורים שמהם סולק דאעש, אלה עלולים ליפול שוב לידי אנשיו. גורמים שנכחו בפגישה במועצה לביטחון הלאומי בבית הלבן אמרו ל"רויטרס" כי טראמפ טרם השתכנע כי יש ממש באזהרות הצבא. ארצות הברית מחזיקה על אדמת סוריה כ-2,000 חיילים.

עוד בוואלה! NEWS
צרפת הביעה תמיכה בכורדים בסוריה - והרתיחה את טורקיה: "תומכת בטרור"
הנשק הכימי על הכוונת: ישראל סימנה את "מרכזי המחקר" של אסד
"המוות מגיע אליכם": הסכם פינוי ראשון של המורדים מפרברי דמשק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בעצרת בריצ'פילד שבמדינת אוהיו, 29 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
טרם השתכנע בעמדת הצבא. טראמפ/רויטרס, רויטרס

המועצה לביטחון לאומי צפויה לערוך פגישה נוספת בנושא המאבק בדאעש בסוריה בתחילת השבוע הבא. דובר מטעם המועצה מסר כי "מחלקת המדינה מבצעת כל הזמן הערכות מחדש של היקף סיוע החוץ ושל האופן המיטבי של יישומו, בהתאם להנחיות שנתן הנשיא". בעצרת בריצ'פילד שבאוהיו אמר טראמפ שלשום כי "נצא מסוריה, ממש בקרוב" וכי "ניתן לאנשים אחרים לטפל בזה מעתה". הוא הוסיף כי "נשוב בחזרה למדינה שלנו, היכן שאנחנו שייכים ורוצים להיות".

עוד באותו נושא

טראמפ: נעזוב בקרוב מאוד את סוריה, נשאיר אותה לאחרים

לכתבה המלאה
נשיא סוריה אסד מבקר חיילים בחזית בפרברי דמשק, 18 במרץ 2018. סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, אתר רשמי
אסד מבקר חיילים בפאתי דמשק, החודש/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א

לטענת שני בכירי הממשל ששוחחו עם כתב "רויטרס" סטיב הולנד, דבריו של טראמפ בעצרת ביום חמישי משקפים את ההתלבטויות שערך בנושא עם יועציו בתקופה האחרונה - שבמהלכן תהה על הצורך בהשארת חיילים אמריקנים על אדמת סוריה. לדברי אחד הבכירים, טראמפ הצהיר בעבר כי "אחרי שדאעש יושמד ארצות הברית תפנה למדינות האזור כדי שימלאו תפקיד משמעותי יותר בשמירה על ביטחונן".

הבכיר הנוסף אמר כי חברי המועצה לביטחון לאומי הסבירו לנשיא כי יש להשאיר נוכחות אמריקנית, גם אם בהיקפים קטנים יותר מהמצב הנוכחי, למשך כמה שנים על מנת להבטיח שהאזורים ששוחררו מידי דאעש לא ייכבשו בשנית. הוא הוסיף כי הדבר יסייע גם במניעת הפיכתה של סוריה למוצב קבע של איראן באזור. לדבריו, טרם גובשה החלטה על אסטרטגיה לעתיד עבור הצבא האמריקני בסוריה אך טראמפ "עדיין לא נתן את ההוראה לצאת מהמדינה".

אזרחים נמלטים ממזרח רוטה שבסוריה, מרץ 2018. רויטרס
אזרחים נמלטים מרוטה שבפאתי דמשק, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully