וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המוות מגיע אליכם": הסכם פינוי ראשון של המורדים מפרברי דמשק

22.3.2018 / 18:40

כ-2,000 איש צפויים לעזוב את העיירה חרסתא שבמזרח רוטה אחרי הבנות שהושגו בין החמושים למשטר אסד. מעיירה אחרת באזור, שרובו נפל לידי הממשל, נמלטים אלפים ובצבא סוריה קוראים לשארית המורדים להניח את הנשק

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

צבא סוריה מתקרב להשלמת כיבוש פרברי דמשק, אחרי שהיום (חמישי) עזבו אלפי אזרחים את אחת העיירות האחרונות שנותרו בידי המורדים במזרח רוטה. זאת בעוד שאחד הארגונים הפועלים בעיירה אחרת באזור מתכנן להיכנע ולהעביר את השליטה לידי המשטר.

גורם צבאי קרא למורדים שטרם הגיעו להבנות עם הממשל בדמשק להניח את נשקם. "המוות יגיע אליכם אם לא תיכנעו", אמר בדברים ששודרו בטלוויזיה הממלכתית. היא שידרה גם את הנהירה ההמונית מהעיירה חרסתא, שממנה יצאו שיירות של אוטובוסים.

כ-2,000 איש בסך הכול, בהם בין 600 ל-700 חמושים, צפויים לעזוב את חרסתא עד סוף היום ולעבור לשטחים שבשליטת האופוזיציה בצפון-מערב המדינה. אותו גורם הוסיף כי בין 18 אלף ל-20 אלף תושבים צפויים להישאר בעיירה תחת שלטון המשטר.

ההסכם בחרסתא, שהושג בין המשטר לארגון המורדים אחראר א-שאם, הוא הסכם הכניעה והפינוי הראשון במזרח רוטה, שהחל עם חילופי שבויים בשעות הבוקר היום. אחד החיילים הסורים ששוחרר הודה בדמעות לצבא שהצליח להבטיח את שחרורו. .

בכניסה לחראסה נראים טנקים צבאיים של הצבא הסורי ומשאית הסהר האדום מזרחית דמשק סוריה 22 במרץ 2018. רויטרס
נכנעו למתקפה. טנק מול כלי רכב של הסהר האדום בחרסתא/רויטרס

במקביל, הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי מאז אתמול יותר מ-6,000 איש נמלטו מהעיירה דומא, גם היא במזרח רוטה, וחצו את הקווים לשטח שבשליטת הממשלה. אחרי נפילת חרסתא, דומא היא בין העיירות האחרונות שנותרו בידי המורדים, במעוזם האחרון באזור הבירה דמשק.

על אף שג'יש אל-אסלאם, השולט בדומא, העיירה המאוכלסת ביותר במזרח רוטה, טוען כי הוא עדיין נחוש להילחם, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי אלפי האנשים שנמלטו מהעיירה עשו זאת במסגרת הסכם בין הארגון לרוסיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חיילי הצבא הסורי בכניסה לחרסתא, סוריה 22 במרץ 2018. רויטרס
רוב השטח בידי אסד. חיילים בחרסתא/רויטרס

המתקפה במזרח רוטה החלה לפני כחודש, והפכה במהרה לאחת הקטלניות ביותר במלחמה בת שבע השנים. יותר מ-1,500 נהרגו תחת הפצצות בלתי-פוסקות של מטוסי קרב, סוריים ורוסיים, ובהפגזות של ארטילריה ושל רקטות. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, משטר אסד שולט על כ-70% ממזרח רוטה, וכיבושו יהיה ההישג הגדול ביותר שלו מאז ההשתלטות המחודשת על חאלב בסוף 2016.

למרות הפסקת אש שהתקבלה בחודש שעבר במועצת הביטחון של האו"ם וקראה לעצירת הלחימה למשך 30 יום, דמשק ומוסקבה טוענות כי היא מחריגה את המאבק בארגוני הטרור ולכן הלחימה בפרברי דמשק לגיטימית. במערב מאשימים את שני הצבאות בשימוש מופרז בכוח ובפשעי מלחמה נגד אזרחים, טענות שמוכחשות על ידי שתי בעלות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully