וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נעזוב בקרוב מאוד את סוריה, נשאיר אותה לאחרים

בהכרזה מפתיעה המנוגדת לעמדת בכירי ממשלו, אמר נשיא ארה"ב כי הנוכחות האמריקנית במדינה השסועה תגיע לסיומה הקרוב. "אנחנו מכסחים לדאעש את הצורה, עלינו לשוב למדינה שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז אמש (חמישי) במפתיע על כך שהנוכחות האמריקנית בסוריה תסתיים "בקרוב מאוד". זאת בניגוד לעמדות שהביעו לאחרונה בכירי ממשלו, שהדגישו כי החיילים יישארו בשטחה של המדינה בעתיד הנראה לעין.

הצהרתו של טראמפ, שנאמרה במהלך נאום שנשא באוהיו ועסק בתשתיות במדינה, הייתה העדות האחרונה לכך שהנשיא סותר את עמדת אנשיו בפומבי, למורת רוחם של גורמים בממשל ובעלות בריתה של ארצות הברית הרואים בנוכחות האמריקנית בסוריה קלף חשוב במשחק על עיצובה העתידי של סוריה ובבלימת ההשפעה של רוסיה ושל איראן, בעלות בריתו של הנשיא בשאר אסד.

נשיא ארה"ב טראמפ בנאום באוהיו, 29 במרץ 2018. רויטרס
רוצה להחזיר את הכוחות לארה"ב. טראמפ/רויטרס

טראמפ התגאה בכך שארצות הברית לדבריו מנצחת בקרב מול ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והבטיח כי לאחר תום הלחימה, הכוחות האמריקניים יצאו מסוריה. לפי הפנטכון, כ-2,000 חיילים אמריקנים פועלים בסוריה, רובם אנשי הכוחות המיוחדים הלוחמים בצמוד לכוחות כורדיים וערביים נגד דאעש, שאיבד את הרוב המוחלט של שטחיו במדינה.

"אנחנו מכסחים לדאעש את הצורה, אנחנו נצא מסוריה בקרוב מאוד", אמר טראמפ. "הבה נתן לאנשים אחרים לדאוג לזה עכשיו. עלינו לשוב למדינה שלנו, שאליה אנו שייכים, שבה אנחנו רוצים להיות".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חייל סורי הנאמן לנשיא בשאר אל-אסד נראה מחוץ לגווטה המזרחי, בדמשק, סוריה 28 בפברואר. רויטרס
בכירים בממשל רוצים לבלום את ההשפעה הרוסית. כרזות של אסד ופוטין בפרברי דמשק/רויטרס

העמדה הזו מנוגדת לנאום המפורט שנשא שר החוץ המודח רקס טילרסון בינואר האחרון, ובה תיאר ארוכות את מדיניותה של ארצות הברית ביחס לסוריה. הוא הדגיש כי על וושינגטון שלא לחזור על "הטעויות" שנעשו בעיראק, כשהנשיא הקודם ברק אובמה החליט לסגת מהמדינה ב"חופזה" ב-2011. לדברי טילרסון, שמדיניותו גובשה יחד עם שר ההגנה ג'יימס מאטיס, "ארצות הברית תשמור על נוכחות צבאית בסוריה כדי להבטיח שדאעש לא יצמח שוב".

טילרסון, שיוחלף בראש ה-CIA מייק פומפאו, אמר עוד כי יש למנוע מהמיליציות השיעיות שנתמכות בידי איראן להשתלט על שטחים בסוריה וכן לשמר את ההשפעה על כל הסדר עתידי לסיום המלחמה בין המשטר לבין המורדים. ישראל תומכת במאמצי ארצות הברית להתמודד מול ההשפעה האיראנית בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully