וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט של חיל האוויר התרסק בדרום לבנון בשל תקלה טכנית

31.3.2018 / 16:28

ברשת "אל-מנאר" של חיזבאללה דווח כי כלי הטיס הבלתי מאויש היה במשימת ריגול ולאחר שהתרסק הושמד בידי כלי טיס אחר של חיל האוויר. לפי צבא לבנון, המל"ט נשא ארבעה טילים. דובר צה"ל: "אין חשש לדליפת מידע, האירוע ייבדק"

צילום: יוטיוב

(ראש אמ"ן: "המשטר בטהראן שולח חץ שיעי לאזורנו")

כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר התרסק הבוקר (שבת) בדרום לבנון, כתוצאה מתקלה טכנית. ברשת "אל-מנאר" הלבנונית, המשויכת לחיזבאללה, דווח כי "כלי טיס לא מאויש ישראלי לצורכי ריגול התרסק בין הכפרים בית יאחון וברעשית". על פי הדיווח, לאחר ההתרסקות, מל"ט אחר של חיל האוויר השמיד את כלי הטיס על הקרקע. בהודעה של צבא לבנון צוין כי מומחים טכניים נשלחו לזירה, וכי המל"ט נשא עמו ארבעה טילים שלא התפוצצו ואלו נוטרלו.

מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס בלתי מאויש נפל הלילה בשטח פתוח בדרום לבנון כתוצאה מתקלה טכנית". עוד נמסר כי פרטי התקרית ייבדקו וכי אין חשש לדליפת מידע בעקבות ההתרסקות

עוד בוואלה! NEWS:
מועצת הביטחון התכנסה: "חשש מהידרדרות בעזה"; צה"ל נערך להמשך הפגנות
"מנסה לנער את וושינגטון": כשטראמפ הפך את הבית הלבן לתכנית ריאליטי
האו"ם הטיל סנקציות על חברות שסייעו להבריח סחורות לקוריאה הצפונית

מזל"ט ישראלי שהתרסק בדרום לבנון. 31 במרץ 2018. מערכת וואלה
חיזבאללה טען כי חיל האוויר השמיד את כלי הטיס לאחר ההתרסקות. שרידי המל"ט על הקרקע/מערכת וואלה

לפי תמונות שהופצו ברשתות החברתיות, היה זה מטוס לא מאויש מסוג "הרמס 450", המשמש "סוס העבודה" של חיל האוויר. מדובר בתקרית חריגה, מכיוון שכלי הטיס מסוג זה אינם מרבים להתרסק. בצה"ל סירבו להתייחס לסוג כלי הטיס שהתרסק.

חלקי כלי טיס בלתי מאויש שהתרסק בדרום לבנון ב-31 במרץ 2018. אתר רשמי
משרידי המל"ט שהתרסק בלבנון/אתר רשמי

ביום ראשון השבוע דיווחה רשת "אל-ערבייה" הסעודית כי ישראל תקפה עמדה של חיזבאללה בקרבת בעלבכ שבגבול בין סוריה ללבנון. רשת "אל מיאדין" הלבנונית המזוהה עם הארגון השיעי הכחישה את הדיווח ומסרה כי "לא הייתה שום תקיפה ציונית נגד עמדה של ההתנגדות או של צבא סוריה, לא בבעלבכ ולא בסוריה".

כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר שהתרסק בדרום לבנון ב-31 במרץ 2018. צבא לבנון, אתר רשמי
מתוך זירת ההתרסקות/אתר רשמי, צבא לבנון

בחודש שעבר יירט מסוק קרב של חיל האוויר מל"ט איראני שחדר לשטח ישראל מסוריה. בתגובה לחדירה, תקף חיל האוויר את האתר שממנו הופעל המל"ט. במהלך התקיפה בסוריה נפתחה אש לעבר כלי הטיס, ומטוס F-16 החל בנטישה ככל הנראה כתוצאה מהירי. הוא התרסק בקיבוץ הרדוף שבעמק יזרעאל והטייסים שהיו על סיפונו נפצעו באורח קשה וקל. בגל תקיפות נוסף בסוריה, בתגובה לתקרית החריגה, הופצצו 12 מטרות שונות, בהן מחסנים איראניים.

בצה"ל עוקבים בדריכות אחרי מהלכי איראן בגבול הצפון

בדברים שנשא השבוע ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי הוא התריע מפני התגברות המתיחות בגבול הצפון. לדברי אלוף הלוי, "המפתח להימנעות ממלחמה נמצא אצל ממשלת לבנון, שבינה לבין ממשלת ישראל ישנם פערים קטנים".

כלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר שהתרסק בדרום לבנון ב-31 במרץ 2018. צבא לבנון, אתר רשמי
שרידי המל"ט שהתרסק/אתר רשמי, צבא לבנון

הוא הוסיף כי חשש נוסף הוא נוכחותה של איראן על אדמת סוריה וכי "מאז חתימת הסכם הגרעין, איראן נועזת יותר - הן בטילים והן בתמיכה בטרור. המשטר בטהראן שולח חץ שיעי לאזורנו". לדבריו, "איראן משתמשת בשטח של סוריה נגד ישראל ללא אחריות. לא כולם יודעים את כוונותיה הנסתרות, ולא כל מי שהפנים פועל".

(עדכון ראשון: 10:00)

חלקי כלי טיס בלתי מאויש שהתרסק בדרום לבנון ב-31 במרץ 2018. צבא לבנון, אתר רשמי
זירת ההתרסקות בלבנון, היום/אתר רשמי, צבא לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully