וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם הטיל סנקציות על חברות שסייעו להבריח סחורות לצפון קוריאה

ברשימת הסנקציות, הנחשבת לנרחבת ביותר שהוטלה עד כה על פיונגיאנג, מופיעות 21 חברות תובלה ימית ו-27 ספינות משא - שסייעו להבריח למדינה נפט ופחם. בד בבד ממשיך קים ג'ונג און לחפש לגיטימציה ונועד עם נשיא הוועד האולימפי העולמי

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה הלילה (שבת) על הטלת חבילת סנקציות נרחבת נגד קוריאה הצפונית, הכוללת עשרות חברות שסייעו למדינה המבודדת לחמוק מצעדים קודמים שנקטה הקהילה הבינלאומית נגדה. ברשימה מופיעים שמותיהן של 21 חברות תובלה ימית ו-27 ספינות, וכן זה של אדם אחד - שלקחו כולן חלק במאמצים לסייע לפיונגיאנג לחמוק מסנקציות קודמות של האו"ם.

הרשימה היא הנרחבת ביותר שהציגה מועצת הביטחון עד כה נגד ארצו של קים ג'ונג און, שערך השבוע ביקור נדיר בסין. בביקורו נפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג כחלק ממאמציו להיערך לפסגה משותפת עם קוריאה הדרומית, ובהמשך אף ארצות הברית, על מנת לדון בפירוק תכנית הגרעין של משטרו. כמו כן, קים צפוי להיפגש עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין ב-27 באפריל.

לקריאה נוספת:
גם אחרי שנקברה תחת הכור, קוריאה הצפונית ממשיכה לפתח את משטר אסד
אחרי יותר מעשור: מנהיגי קוריאה ייפגשו בחודש הבא

ND קוריאה הצפונית הגדירה את אישור הסנקציות הנוספות נגדה באו"ם כ"הכרזת מלחמה". רויטרס
ביקור נדיר בסין. קים/רויטרס

הרשימה מאמצת למעשה הצעה לפעולה שהציגה בחודש שעבר ארצות הברית במטרה לפגוע בהברחות נפט ופחם דרך הים אל קוריאה הצפונית, וכן סחורות נוספות. הספינות ששמותיהן נזכרים ברשימה כוללות מכליות נפט וספינות משא שעליהן ייאסר לעגון בנמלים במדינות ברחבי העולם. בנוסף לכך צפויים בעלי הספינות לעמוד בפני הליכי הקפאת נכסיהם. 16 מהחברות הנכללות ברשימה מחזיקות במטות על אדמת קוריאה הצפונית, חמש מהן בהונג קונג, שתיים בסין, אחת בטייוואן, אחת בפנמה ואחת בסינגפור.

עוד באותו נושא

צפון קוריאה מאשרת: קים ונשיא סין שי ערכו פגישת פסגה בבייג'ינג

לכתבה המלאה
שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, במהלך ישיבת מעוצת הביטחון של האו"ם במהלך החלטת הפסקת אש להפצצה הסורית במטה האו"ם בניו יורק, ארה"ב, 24 בפברואר 2018. רויטרס
בירכה על הצגת חזית מאוחדת נגד משטרו של קים. היילי/רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי בירכה על הטלת הסנקציות. לדבריה, מדובר ב"סימן ברור לכך שהקהילה הבינלאומית מציגה חזית אחת", בכל הקשור להפעלת הלחץ על משטרו של קים.

בתוך כך, נפגש נשיא הוועד האולימפי תומאס באך עם קים וסיכם עמו כי קוריאה הצפונית תשתתף בשתי האולימפיאדות הבאות, ביפן ובסין. בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית KCNA דווח כי קים הודה לבאך על תמיכת הוועד האולימפי העולמי ועל שיתוף הפעולה עם ארצו "מבלי להתחשב באקלים הפוליטי". בקוריאה הדרומית אישרו כי הם מודעים לדיווח של הסוכנות, אך לא הגיבו לתוכן דבריו של קים.

באך הגיע לביקור בפיונגיאנג ביום חמישי, ועם חזרתו לסין הודיע כי לאחר השתתפות הצפון באולימפיאדת החורף בקוריאה הדרומית בחודש שעבר הופגו במעט המתחים בחצי האי הקוריאני, כך שפיונגיאנג תוכל להשתתף גם במשחקים הבאים.

(עדכון ראשון: 9:15)

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עם נשיא הוועד האולימפי תומאס באך בבייג'ינג. 30 במרץ 2018. רויטרס
מחפש לגיטימציה. קים בפגישתו עם באך, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully