וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאשרת: קים ונשיא סין שי ערכו פגישת פסגה בבייג'ינג

פיונגיאנג הודיעה כי שני המנהיגים דנו במצב בחצי האי הקוריאני וביחסים בין שתי המדינות בפגישה שהוגדרה "אבן דרך". בסוכנות "שינחואה" הסינית דווח כי קים הביע נכונות לפסגה עם ארה"ב. זו הפעם הראשונה שקים יוצא את גבולות ארצו מאז עלה לשלטון בשנת 2011

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

בייג'ינג ופיונגיאנג שמו הלילה (רביעי) קץ להשערות לגבי זהות הבכירים הצפון קוריאניים שביקרו בימים האחרונים בסין ואישרו כי השליט קים ג'ונג און נועד עם הנשיא שי ג'ינפינג. בסוכנות הידיעות הסינית "שינחואה" דווח כי קים התחייב לפעול לפירוק ארצו מנשקה הגרעיני והביע נכונות לפסגה משותפת עם ארצות הברית.

בדיווח בסוכנות הממשלתית נמסר עוד כי הפסגה שערכו קים ושי נמשכה בארבעת הימים האחרונים והוגדרה כ"ביקור לא רשמי". עוד דווח כי אל קים, שזו הפעם הראשונה שבה יצא את ארצו מאז עלה לשלטון בשנת 2011, התלוותה רעייתו רי סול יו.

בסוכנות הידיעות הרשמית KCNA בקוריאה הצפונית דווח כי השניים דנו בשיפור היחסים בין שתי המדינות ובמצב בחצי האי הקוריאני. בהודעה תוארה הפסגה בין שני המנהיגים "אבן דרך" ביחסי סין-קוריאה הצפונית. עוד נמסר כי קים שבע רצון מההסכמים שאליהם הגיע עם שי בנושא האינטרסים המשותפים של שתי המדינות.

לקריאה נוספת:
ברקע ההכנות למפגש עם טראמפ: "קים יצא לראשונה מארצו ומבקר בסין"
צפון קוריאה: היוזמה לשיחות עם ארה"ב - מתוך "ביטחוננו העצמי"
ברקע המגעים לפסגה עם טראמפ: שר החוץ הצפון קוריאני מבקר בשבדיה

נשיא סין שי ג'ינפינג ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בבייג'ינג, מרץ 2018. רויטרס
קים, שי ונשותיהם בתום הפסגה בבייג'ינג/רויטרס

על פי "שינחואה", קים אמר לשי שהמצב בחצי האי הקוריאני משתפר בשל פעולותיה של ארצו והיוזמה שלקח להפיג את המתיחות באזור ולקדם שיחות שלום. "זוהי עמדתנו המתמשכת להיות מחויבים לפירוז חצי האי מנשק גרעיני", צוטט קים בפגישתו עם שי, כשהוא מייחס את המדיניות גם לאביו ולסבו, מייסד קוריאה הצפונית קים איל סונג ויורשו קים ג'ונג איל.

עוד דווח כי קים אמר שניתן לפתור את נושא הפירוז אם קוריאה הדרומית וארצות הברית "יגיבו לפעולותינו בחיוב וייצרו אטמוספירה של שלום ויציבות לצד צעדים מתואמים לקראת מימוש השלום". על פי הדיווח הנשיא שי השיב לו כי יש לפעול לקידום יחסי הידידות בין שתי המדינות. "זוהי בחירה אסטרטגית והבחירה הנכונה היחידה שעשו שני הצדדים", צוטט שי, כשהוא מתייחס ליחסי סין וקוריאה הצפונית ולמצב הגלובלי והאזורי. "אסור שהמצב ישתנה בשל אירוע בודד בכל זמן שהוא".

ברשת KCNA הקוריאנית דווח כי שי קיבל את הזמנתו של קים להתארח בפיונגיאנג. אולם, בתקשורת הסינית לא הוזכר דבר הזמנה כזו. סוכנות הידיעות הממלכתית בפיונגיאנג אף לא ציינה בדיווחיה את דבריו של קים על אודות נכונות לפסגה עם ארצות הברית ועל התחייבותו לוויתור על הנשק הגרעיני של ארצו.

עוד באותו נושא

רכבת חשאית ושיירה בבייג'ינג: הביקור המסתורי מצפון קוריאה

לכתבה המלאה
נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגה עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בבייג'ינג, 28 במרץ 2018. רויטרס, רויטרס
צילום שפורסם ברשת הטלוויזיה הממלכתית בסין מתוך הפסגה בין קים ושי/רויטרס, רויטרס

על אף שביקורו של קים הוגדר "לא רשמי" נראו בתמונות שפרסמה רשת CCTV הממלכתית בסין סימנים למה שנראה כקבלת פנים של ראש מדינה. כך למשל, נראה בתמונות משמר כבוד שקיבל את פניו וסעודה רשמית בהיכל העם בבירה הסינית. בסוכנות "רויטרס" אף דווח כי שי אירח את קים בבית ההארחה הרשמי "דיאויוטאי", שבו התארח בשנת 1959 סבו, קים איל סונג, שאף נטע בחצר עץ שעודנו עומד.

הבית הלבן: הפסגה בבייג'ינג - תוצאה של הלחץ שהפעלנו

בבית הלבן מסרו הלילה כי הממשל עודכן בידי לשכתו של שי בפסגה. על פי ההודעה שי אף שלח לנשיא דונלד טראמפ מכתב אישי בעקבותיה. עוד נמסר כי "ארצות הברית רואה בהתפתחות האחרונה עדות לכך שהמאמצים להפעיל לחץ מרבי יצרו את האווירה הנכונה לדיאלוג עם קוריאה הצפונית".

בכיר בלשכת הנשיא בקוריאה הדרומית בירך על דבריו של קים בנושא הפירוז מגרעין ואמר כי מדובר ב"צעד חיובי". עוד נמסר מלשכת הנשיא מון ג'ה-אין, הבית הכחול, כי דיפלומט סיני בכיר ימסור מחר תדריך לממשלה בסיאול על אודות הפסגה בין קים ושי.

רכבת אשר נושאת משלחת בכירה מצפון קוריאה היוצאת מתחנת הרכבת בייג'ינג  סין, 27 במרץ 2018.. רויטרס
הרכבת החשאית יוצאת מהתחנה בבייג'ינג, אתמול/רויטרס

אתמול פורסמו תמונות של רכבת שיצאה את בייג'ינג כשעליה המשלחת הצפון-קוריאנית - עוד בטרם ניתן האישור הסופי להימצאותו של קים עליה. כתבי סוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי ראו שיירת רכבים יוצאת מבית האירוח הממלכתי בבייג'ינג, המשמש מנהיגים בכירים זרים בביקורם בבירה - וכי הרכבת החשאית נצפתה יוצאת מהעיר.

(עדכון ראשון: 3:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully