וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת חשאית ושיירה בבייג'ינג: הביקור המסתורי מצפון קוריאה

27.3.2018 / 14:38

סין והעולם כמרקחה בעקבות המשלחת הסודית שחצתה את הגבול מהמדינה המבודדת, ובה ככל הנראה היה קים ג'ונג און בביקורו הראשון מחוץ למדינה. לפי חלק מהדיווחים, הוא נפגש עם נשיא סין כהכנה לקראת הפסגה עם טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרכבת, שבה לפי ההערכות נמצא מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, עזבה היום (שלישי) את בייג'ינג, בירת סין. זאת אחרי ביקור דרמטי ואפוף מסתורין של שלי המדינה המבודדת, שזו תהיה הפעם הראשונה, אם הדיווחים נכונים, שבה הוא יוצא מגבולות ארצו מאז עלה לשלטון ב-2011.

בעיתון הדרום קוריאני "הנקיורה" דווח כי קים נסע אתמול לבייג'ינג כדי להיפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג, בטרם עזב ל"יעד שלישי" היום. בדיווח, שלא ציטט גורמים ספציפיים, נאמר כי ייתכן שאותו מקום היה גם הוא בסין, בעלת בריתה הכמעט יחידה של קוריאה הצפונית.

קוריאה הדרומית מסרה כי היא עוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות בבייג'ינג, שסירבה לענות לשאלות אם קים, אחותו או גורמים בכירים אחרים במשטר בפיונגיאנג ביקור במדינה. גם סוכנות הביון של קוריאה הדרומית סירבה לאשר את הדיווחים. גורמים דיפלומטיים בבייג'ינג אמרו כי גורם צפון קוריאני בכיר נמצא בעיר, אך לא חשפו במי מדובר.

לקריאה נוספת בנושא
ברקע ההכנות למפגש עם טראמפ: "קים יצא לראשונה מארצו ומבקר בסין"

הרכב הראשון של שיירת מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און בבייג'ינג,בסין 26 במרץ 2018. רויטרס
יצאה מבית האירוח הרשמי בבייג'ינג. השיירה המסתורית, היום/רויטרס

הביקור המדווח מגיע לפני המפגשים המתוכננים בין קים לבין נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ולבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "הבית הכחול עוקב מקורב אחרי המתרחש בבייג'ינג, ושומר על כל האפשרויות פתוחות", אמר גורם בכיר בסיאול, ששמר על עילום שם. לדבריו, שיפור היחסים בין קוריאה הצפונית, שנתונה תחת סנקציות בינלאומיות כבדות בעקבות פיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה, לבין סין תהיה סימן חיובי לפני אותם מפגשים.

כתב של רויטרס ראה הבוקר שיירה היוצאת מבית האירוח הממלכתי בבייג'ינג, שם שוהים לרוב מנהיגים בכירים מהעולם. לא ברור לאן היא נסעה, אך בהמשך, כתב אחר של רויטרס ראה את הרכבת החשאית יוצאת מתחנה בבייג'ינג, אחרי שלפי הדיווחים נכנסה למדינה דרך עיר הגבול דנדונג. המרחק בין העיר לבייג'ינג הוא יותר מ-1,100 ק"מ, והנסיעה של קו רכבת רגיל אורכת כ-14 שעות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
רכבת אשר נושאת משלחת בכירה מצפון קוריאה היוצאת מתחנת הרכבת בייג'ינג  סין, 27 במרץ 2018.. רויטרס
עברה מרחק של 14 שעות. הרכבת שיצאה מבייג'ינג, היום/רויטרס

גורם אמריקני בכיר, שעוקב מקרוב אחר המתרחש בקוריאה הצפונית, אמר כי המידע הקיים מצביע על כך שקים נסע לבייג'ינג כדי לפגוש את שי, אך הדגיש כי זה טרם אומת. בדברים שהדגישו את המסתוריות שבביקור, אמר גורם דיפלומטי בכיר שמוצב בבייג'ינג: "אנחנו פשוט לא יודעים".

אותו גורם אמריקני בכיר אמר כי הדיווחים שלפיהם ייתכן שקים יו ג'ונג, אחותו של מנהיג קוריאה הצפונית, היא זו שמבקרת בבייג'ינג יחד עם ראש המדינה, קים יונג נאם, אינם סבירים. זאת, לדבריו, מאחר שלא סביר שקים ישלח את אחותו למשימה כה חשובה, בניגוד לביקור הטקסי שלה במהלך משחקי החורף בקוריאה הדרומית בפברואר. לעומת זאת, אמר, פסגה עם נשיא סין תחזק את מעמדו של קים כמנהיג עולמי.

לדברי הגורם, לשי ולקים יש סיבות טובות להיפגש כהכנה לפסגות עם מון ועם טראמפ. "שי פגש את טראמפ, ומבחינות רבות, למד כיצד להתמודד עמו טוב יותר מחלק מהאנשים שנמצאים כאן", אמר. "במקביל ועל אף המתיחות, הוא צריך לדעת מה קים מתכנן ביחס לדרום ולארצות הברית, והוא עדיין מחזיק במנופי לחץ רבים על הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully