וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ההכנות למפגש עם טראמפ: "קים יצא לראשונה מארצו ומבקר בסין"

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי מנהיג צפון קוריאה הגיע לשכנה מצפון, במסעו הראשון מחוץ לגבלות המדינה מאז עלה לשלטון ב-2011. זאת ברקע המגעים לקיים פסגה היסטורית עם נשיא ארה"ב

צילום: טוויטר

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, מבקר בחשאי בסין - כך דיווחו אתמול (שני) סוכנות הידיעות בלומברג. אם הדיווח, שמתבסס על שלושה גורמים המעורים בנושא, מדויק, זאת תהיה הפעם הראשונה שבה יצא קים מגבולות ארצו מאז עלה לשלטון ב-2011.

לא ברור עוד למשך כמה זמן יישאר קים בסין ועם הוא ייפגש, אך הביקור המפתיע מתרחש לאחר שנשיא ארצות הברית הסכים החודש לערוך פסגה היסטורית עם קים, אחרי ביקור של משלחת דרום קוריאנית.

לפי סוכנות הידיעות היפנית קיודו, ייתכן שקים חצה את הגבול ברכבת מיוחדת דרך עיר הגבול הסינית דנדונג. ברשת "ניפון TV" נראתה רכבת שהגיעה לבייג'ינג, הדומה לזו ששימשה את קים ג'ונג איל, אביו של קים ג'ונג און, במהלך ביקורו בבירת סינית זמן קצר לפני מותו ב-2011.

עוד בנושא:
צפון קוריאה: היוזמה לשיחות עם ארה"ב - מתוך "ביטחוננו העצמי"
ברקע המגעים לפסגה עם טראמפ: שר החוץ הצפון קוריאני מבקר בשבדיה
צילומי לוויין חושפים: צפון קוריאה חידשה את הפעילות במתקן הפלוטוניום

מסך טלוויזיה מציג את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתחנת הרכבת בסיאול, דרום קוריאה, יום שבת, 17 במרץ 2018.. AP
מתכוננים לפסגה. קים וטראמפ על מסך בקוריאה הדרומית/AP

משרד החוץ של בייג'ינג לא התייחס לדיווחים על הרכבת המסתורית שנצפתה במדינה ועל השיירה הארוכה שעברה בבייג'ינג. סין נחשבת לבעלת הברית הקרובה ביותר של קוריאה הצפונית המבודדת, אך בבייג'ינג מתנגדים לתכנית הגרעין של פיונגיאנג ותמכו בסנקציות שהוטלו על המשטר השכן במהלך השנה האחרונה.

לארצות הברית, ככל הנראה, לא היה ידע מוקדם על הביקור של קים. מהבית הלבן נמסר כי הם אינם יכולים לאשר את הדיווחים. ממחלקת המדינה נמסר בקצרה: "הפנו את השאלות לסינים".

מאז הסכמתו הבלתי-צפויה של טראמפ, דיפלומטים מארצות הברית, מקוריאה הצפונית וממדינות שכנות עורכים מסע דילוגים ברחבי העולם כדי להתכונן לקראת הפסגה. עדיין לא נקבע תאריך רשמי או מיקום רשמי שיארח את שני המנהיגים וגם התקשורת של קוריאה הצפונית טרם התייחסה לכך באופן רשמי.

קים צפוי להיפגש עם נשיא קוריאה הדרומית בסמוך לגבול המשותף בחודש הבא, כהקדמה לפגישתו עם טראמפ.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully