וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המגעים לפסגה עם טראמפ: שר החוץ הצפון קוריאני מבקר בשבדיה

רי יונג-הו הגיע לביקור מפתיע שפרטיו אינם ידועים, אך זה קורה במקביל להסכמתו של נשיא ארה"ב לקיים מפגש היסטורי עם קים. ראש ממשלת שבדיה: "מוכנים לשחק תפקיד במגעים אם הצדדים ירצו בכך"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של קוריאה הצפונית, רי יונג-הו, הגיע לביקור מפתיע בשבדיה, ברקע הפסגה המתוכננת בין המנהיג קים ג'ונג און לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. פיונגיאנג אמרה כי ביקורו של רי הוא למען "היחסים הבילטרליים וסוגיות בעלות עניין הדדי", אך לא ברור אם זה קשור למגעים לקיום אותו מפגש היסטורי.

לשבדיה יש היסטוריה ארוכה של מעורבות במאמצי התיווך בין וושינגטון לפיונגיאנג, וביקורו של שר החוץ עורר ספקולציות סביב האפשרות שיש לכך קשר לפסגה. מאז הדהים טראמפ בשבוע שעבר כשהסכים להצעה של קים, שהועברה לידיו על ידי משלחת דרום קוריאנית, המשטר הקומוניסטי המבודד לא התייחס לכך.

שר החוץ של צפון קוריאה, רי יונג הו, בניו יורק, ספטמבר 2017. AP
פיונגיאנג טרם יצרה קשר עם וושינגטון. שר החוץ הצפון קוריאני/AP

ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן אמר כי אם הצדדים רוצים בכך, שבדיה תשחק תפקיד במגעים. "אנחנו מדינה ניטרלית מבחינה צבאית עם נוכחות ארוכת שנים בקוריאה הצפונית, ועם האמון שלו אנו זוכים אנחנו סבורים כי אנחנו יכולים לשחק תפקיד חשוב", אמר לסוכנות הידיעות הממשלתית TT. "אבל השחקנים המרכזיים הם אלו שצריכים להחליט".

ארצות הברית אמרה כי היא מודעת לביקורו של שר החוץ הצפון קוריאני, אך אין היא יודעת אם יש קשר לשיחות עם קוריאה הצפונית. דוברת מחלקת המדינה, הת'ר נורט, אמרה לכתבים בוושינגטון כי ארצות הברית טרם שמעה ישירות מפיונגיאנג לגבי הפסגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully