וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: היוזמה לשיחות עם ארה"ב - מתוך "ביטחוננו העצמי"

בהתייחסות ראשונה של כלי התקשורת במדינה המבודדת לשינוי במדיניות כלפי וושינגטון, נאמר כי פיונגיאנג לא נכנעה ללחץ הסנקציות אלא "השיגה את מה שהיא צריכה". נשיא הדרום רוצה לארגן פסגה משולשת עם טראמפ וקים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית טוענת כי "ביטחונה העצמי" ולא הסנקציות הבינלאומיות הוביל אותה לפתוח בשיחות עם קוריאה הדרומית וארצות הברית. ההצהרה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה הקומוניסטית המבודדת, נמסרה ברקע המגעים לקיום פסגה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און.

בדיווח נמתחה ביקורת על המבקרים "צרי האופק" שהטילו בספק במניעיה של פיונגיאנג. הפסגה האפשרית לא הוזכרה על ידי סוכנות הידיעות, המשמשת שופר של המשטר, אך בדיווח נאמר כי "הצעתה שוחרת השלום" היא שגרמה ל"סימני השינוי" ביחסים בין פיונגיאנג לוושינגטון.

זאת הפעם הראשונה שבה מזכירה התקשורת במדינה המבודדת את השינוי במדיניות כלפי ארצות הברית, מאז החלו המגעים לקיום מפגש ראשון אי-פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין מנהיג קוריאה הצפונית.

"מתקפת דיאלוג השלום של הרפובליקה העממית של קוריאה היא ביטוי לביטחונה העצמי אחרי שהשיגה כל מה שהיא רצתה", נאמר בדיווח. עוד נטען כי הטענות כי השיחות הן תוצאה של "לחץ הסנקציות" הן "שטויות", שאותן הביעו "אנשים צרי אופק המנסים לחבל באווירה".

לקריאה נוספת בנושא
צילומי לוויין חושפים: צפון קוריאה חידשה את הפעילות במתקן הפלוטוניום
ברקע המגעים לפסגה עם טראמפ: שר החוץ הצפון קוריאני מבקר בשבדיה

מסך טלוויזיה מציג את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתחנת הרכבת בסיאול, דרום קוריאה, יום שבת, 17 במרץ 2018.. AP
קים וטראמפ על מסך בדרום קוריאה/AP

טראמפ טוען כי הסכמתו של קים לשיחות, שהועברה דרך משלחת מקוריאה הדרומית, הושגה בזכות "קמפיין הלחץ המקסימלי" שמנהלת ארצות הברית נגד קוריאה הצפונית. בחודש שעבר הטילה וושינגטון סנקציות נוספות על פיונגיאנג, בשל תכנית הגרעין שלה.

לא ברור מתי והיכן תתקיים אותה פסגה היסטורית, אך לפי ההערכות, היא עשויה להתרחש במאי הקרוב. מאז טראמפ הדהים וקיבל את ההזמנה של קים בתחילת החודש, טרם נמסרה תגובה מצד הנהגת קוריאה הצפונית. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, שאמור להיפגש בעצמו עם קים בחודש הבא, אמר היום כי תיתכן גם פסגה משולשת עם טראמפ.

"פסגה בין קוריאה הצפונית לארצות הברית, שתהיה אירוע היסטורי בעצמה, יכולה להוביל לפסגה משולשת בין הדרום, הצפון וארצות הברית", אמר הנשיא, המוביל את ההפשרה ביחסים עם השכנה מצפון. זאת הובילה להשתתפות של פיונגיאנג במשחקי החורף בדרום בחודש שעבר, שבמהלכם צעדו שתי הנבחרות תחת דגל אחד.

סיאול וושינגטון דחו את התרגיל הצבאי השנתי שלהן בזמן משחקי החורף, למען הצלחת השתתפותה של פיונגיאנג במשחקים. התרגיל אמור להיפתח בחודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully