וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יותר מעשור: מנהיגי קוריאה ייפגשו בחודש הבא

נצגים מסיאול ומפיונגיאנג סיכמו כי הנשיא מון ג'ה-אין והמנהיג קים ג'ונג און ייוועדו ב"כפר הפסקת האש" שבגבול ביניהן ב-27 באפריל. זאת לקראת פגישה אפשרית בין טראמפ לקים, ששב מביקור היסטורי בסין

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

מנהיגי הקוריאות יערכו את הפסגה הראשונה שלהם אחרי יותר מעשור ב-27 באפריל - כך מסרו היום (חמישי) שתי השכנות בהצהרה משותפת. השיחות בין קים ג'ונג און, מנהיג הצפון, לבין מון ג'ה-אין, נשיא הדרום, ייערכו בכפר הגבול פנמונג'ום, המכונה כפר "הפסקת האש". התאריך הרשמי הוכרז אחרי שנציגים משני הצדדים נועדו כדי לדון בפסגה.

ההכרזה נמסרה יממה אחרי שקוריאה הצפונית וסין אישרו כי קים נפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג. באותו מפגש, שדבר קיומו נשמר בחשאי במשך כמה ימים, שב מנהיג הצפון על הצעתו לפרז את חצי האי מנשק גרעיני.

ההתפתחויות הללו קורות לקראת הפסגה ההיסטורית האפשרית בין קים לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. טראמפ, שקיבל בתחילת החודש את הצעתו של קים להיפגש, שיבח אתמול את המפגש בין האחרון לבין שי ואמר כי הוא מצפה לדון עם מנהיג קוריאה הצפונית.

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה מאשרת: קים ונשיא סין שי ערכו פגישת פסגה בבייג'ינג
צפון קוריאה: היוזמה לשיחות עם ארה"ב - מתוך "ביטחוננו העצמי"

נציגי צפון ודרום קוריאה במסיבת עיתונאים אחרי דיונים על פסגה בין שני המנהיגים, 29 במרץ 2018. רויטרס
הפשרה דרמטית ביחסים. נציגי הצפון והדרום, היום/רויטרס

ההפשרה הדרמטית ביחסים בין סיאול לפיונגיאנג החלה עם השתתפות הצפון במשחקי החורף שהתקיימו בדרום בחודש שעבר, והתניעו מחשד את המגעים הדיפלומטיים בין שתי הקוריאות ובין קוריאה הצפונית לארצות הברית. "במהלך 80 הימים האחרונים, התרחשו אירועים רבים, שהם חסרי-תקדם ביחסים בין שתי הקוריאות", אמר ראש המשלחת הצפון קוריאנית לשיחות עם הדרום, רי סון גוון.

זאת תהיה הפעם השלישית בלבד שבה מנהיגי שתי המדינות ייפגשו מאז שביתת הנשק שסיימה את המלחמה ב-1953. הפסגה האחרונה התקיימה ב-2007, בין המנהיג הצפון קוריאני לשעבר קים ג'ונג-איל לבין נשיא קוריאה הדרומית לשעבר רו מו-יון בפיונגיאנג. העצרת הקודמת והראשונה נערכה אף היא בבירת קוריאה הצפונית, בשנת 2000.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אישה חולפת על מסך בסיאול ובו משודרת ידיעה על מפגש בין נשיא דרום קוריאה מון למנהיג צפון קוריאה קים, 29 במרץ 2018. AP
קים ומון על מסך בסיאול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully