וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מפגין פלסטיני נורה בגבו בקרבת גדר המערכת בעזה

בכלי תקשורת פלסטיניים פורסם תיעוד של הירי בצעיר עבד אל-פתאח אל-נבי, תושב בית לאהיא בן 18, שנכלל בין 16 ההרוגים בעימותים סביב "צעדת השיבה" ברצועה. צה"ל: החיילים פעלו לפי נהלי פתיחה באש

אתר רשמי

ביום שאחרי "צעדת השיבה" ברצועת עזה וההפגנות על גדר המערכת החלו להתפרסם סרטונים המתעדים מקרים של ירי אל עבר המפגינים - שבכמה תקריות גבה חיי אדם. על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני 16 מפגינים נהרגו וכ-1,400 נפצעו במהלך ההפגנות והעימותים עם כוחות צה"ל בגבול עם ישראל.

בסרטון שהפיצה רשת "קודס ניוז" נראים צעירים רצים באזור הגדר ממזרח לג'בליה כשהם נושאים צמיגים. אחד מהם, עבד אל-פתאח אל-נבי תושב בית לאהיא בן 18, נראה במהלך הסרטון סופג פגיעה - לטענת הפלסטינים מירי צה"ל - ונופל לקרקע. חבריו ומפגינים אחרים שנראים בסמוך לנקודה שבה נפל, מתועדים כשהם ממהרים אליו ונערכים לפנותו מהמקום.

עוד בנושא
באו"ם חוששים מהידרדרות בעזה; "שני פלסטינים נפצעו בקרבת הגדר"
שעתו הגדולה של סינוואר: חמאס הוציא רבבות לגדר ונתן נוקאאוט לפתח

תיעוד רגעי הפגיעה בעבד אל פתאח עבד אל נבי שנורה למוות בהפגנה על הגדר בעזה, 30 במרץ 2018. קודס ניוז, מערכת וואלה
אל-נבי רץ לצד חבריו/מערכת וואלה, קודס ניוז

ברשות הפלסטינית הכריזו היום על שביתה כללית, גם בשטחי הגדה, בעקבות הרג המפגינים אתמול בעזה. הלילה התקיים במועצת הביטחון של האו"ם דיון חירום בעקבות העימותים אתמול. את הדיון יזמה משלחת כוויית לאו"ם, לבקשת יו"ר הרשות אבו מאזן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

צה"ל: פועלים לפי נהלי פתיחה באש ובצורה שקולה

מדובר צה"ל נמסר: "חמאס מפיץ סרטונים שונים, בהם גם כאלה המציגים רק חלקי אירועים, ערוכים ומפבורקים". עוד נמסר כי כוחות הצבא התמודדו אתמול בקרבת הגדר עם "הפרות סדר אלימות ופעילות טרור, שכללו ירי לעבר חיילי צה"ל, נסיונות חדירה לישראל, נסיונות פגיעה בתשתית בטחונית, ידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה והבערת צמיגים".

על פי ההודעה, "הכוחות פעלו לפי נהלי הפתיחה באש ובצורה שקולה, תוך שנמנעו מלפגוע באזרחים שאותם הציבו החמאס בחזית מתוך רצון להביך את ישראל תוך סיכון אותם אזרחים. הפעלת הכוח של צה"ל היא שמנעה את התממשות התרחיש שאותו ניסה חמאס ליצור, של פגיעה בתשתיות ביטחוניות והפרה המונית של הריבונות הישראלית. נציע שלא לקחת את תעמולת חמאס כעובדה. נמשיך לפעול להגנת הריבונות הישראלית ואזרחי ישראל, כל מי שלוקח חלק בהפגנות האלימות שם עצמו בסיכון".

(עדכון ראשון: 13:28)

תיעוד רגעי הפגיעה בעבד אל פתאח עבד אל נבי שנורה למוות בהפגנה על הגדר בעזה, 30 במרץ 2018. קודס ניוז, מערכת וואלה
אל-נבי נופל לקרקע/מערכת וואלה, קודס ניוז
תיעוד רגעי הפגיעה בעבד אל פתאח עבד אל נבי שנורה למוות בהפגנה על הגדר בעזה, 30 במרץ 2018. קודס ניוז, מערכת וואלה
מפגינים מתאספים בנקודה שבה נפל אל-נבי לאחר הפגיעה/מערכת וואלה, קודס ניוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully