וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת אבלה אחרי הפיגוע והחלטות נגד ישראל באו"ם | כותרות השבת

בצרפת מת השוטר שהחליף את עצמו עם אחד מבני הערובה שהוחזקו על ידי מחבל בסופרמרקט, בדיון סוער במועצת זכויות האדם התקבלו חמש החלטות נגד ישראל וטראמפ חתם על חוק התקציב. אלו היו כותרות השבת

סוף עצוב: מת השוטר שהתנדב להחליף בן ערובה בפיגוע בצרפת

לוטננט-קולונל ארנו בלטרם, השוטר שהוחזק כבן ערובה בפיגוע בעיר טרב שבדרום צרפת, מת הבוקר בבית החולים. השוטר בן ה-45 החליף את עצמו בעד אחד מבני הערובה האחרים שהוחזקו על ידי המחבל בסופרמרקט בעיר תחת איומי אקדח. "הוא מת למען המדינה שלו", אמר שר הפנים ז'ראר קולומב. "צרפת לעולם לא תשכח את גבורתו ואת ההקרבה שלו".

באירוע בני הערובה נהרגו בסך הכל שלושה בני אדם ונפצעו כ-16. אדם נוסף נורה למוות על ידי המחבל בעיר הסמוכה לפני התקרית. "הוא הציל חיים, וכעת הוא נלחם על חייו", אמר אתמול הנשיא עמנואל מקרון על בלטרם.

טראמפ אישר: ארה"ב תקצץ בסיוע לרשות כל עוד היא משלמת למשפחות מחבלים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש על חוק התקציב שאושר הלילה בקונגרס. בתוך חוק התקציב כלול גם חוק "טיילור פורס", שלפיו ארצות הברית תקצץ בסיוע החוץ שלה לרשות הפלסטינית כל עוד ממשיכה הרשות לשלם משכורות למשפחות מחבלים. החוק קרוי על שם אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע דקירה בטיילת ביפו בחודש מרץ 2016. עם חתימתו של טראמפ על החוק הוא ייכנס לתוקפו.

לפי נוסח החוק, "הקונגרס קורא לרשות הפלסטינית לעצור את התשלומים לטרוריסטים שנכלאו לאחר שהורשעו בבית משפט, או למשפחות של אלו אשר מתו בזמן ביצוע פעולות טרור, וכן לבטל את החוקים אשר מאשרים את התשלומים האלה". החוק גם קורא לארגון המדינות התורמות להשהות את התמיכה ברשות הפלסטינית, "עד שהיא תעצור את כל התשלומים שמתמרצים טרור".

5 החלטות נגד ישראל, שתיים נגד סוריה: דיון סוער במועצת זכויות האדם

מועצת זכויות האדם של האו"ם סיימה אתמול את ההתכנסות הראשונה והארוכה ביותר של השנה, עם חמש החלטות שהתקבלו נגד ישראל על יחסה אל הפלסטינים. בנוסף לכך, התקבלו שתי החלטות נגד סוריה ברקע מלחמת האזרחים המתנהלת במדינה כבר שבע שנים, שכבר גבתה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם. החלטות נוספות התקבלו נגד דרום סודאן, מיאנמר, איראן וקוריאה הצפונית.

מדובר בהחלטת סמליות בעיקרן, הנוגעות למעמדם של השטחים שנכבשו על ידי ישראל במלחמת ששת הימים, להכרה בזכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית ולשמירה על זכויות אדם ביהודה ושומרון וברצועת עזה בהתאם לאמנות הבינלאומיות.

בעקבות גזר דינה של עהד תמימי: בריטניה מגנה את ישראל

בריטניה גינתה אתמול את ישראל וקראה לה לשפר את הטיפול בקטינים פלסטינים השוהים במעצר. מהמשרד לענייני המזרח התיכון בבריטניה נמסר כי ישראל צריכה לעשות יותר כדי להגן על אנשים פגיעים הנמצאים תחת חסותה.

ההודעה מטעם המשרד שוחררה בעקבות גזר דינה של הנערה הפלסטינית עהד תמימי, שנעצרה אחרי שתועדה סוטרת לחייל צה"ל בנבי סאלח בחודש דצמבר האחרון. על תמימי נגזרו שמונה חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

ארה"ב הטילה סנקציות על 9 איראנים וחברה בגין מתקפת סייבר

ארצות הברית הגישה כתבי אישום נגד תשעה אזרחי איראן וחברה איראנית בגין מתקפת סייבר בינלאומית וגניבת מידע - כך מסר אתמול משרד המשפטים האמריקני. על פי האישומים, התשעה ניסו לפרוץ למסדי הנתונים של אוניברסיטאות ברחבי העולם ומשרדים ממשלתיים בשם הממשל האיראני.

ההתקפות החלו ב-2013, ולדברי משרד המשפטים האמריקני - הנאשמים יועמדו לדין בעוד כמאה מדינות נוספות אם יצאו את גבולות ארצם. התשעה לא הואשמו כי פעלו ישירות על ידי ממשלת איראן אלא על ידי מכון שהופעל על ידי משמרות המהפכה ועסק בפעילות קיברנטית.

מצרים: שני הרוגים בפיצוץ באלכסנדריה; "ניסיון התנקשות בבכיר"

שני בני אדם נהרגו ושלושה אחרים נפצעו היום בפיצוץ מכונית תופת באלכסנדריה שבמצרים - כך נמסר ממשרד הבריאות המצרי. אחד מההרוגים הוא שוטר. על פי דיווח ב"אל-מסרי אל-יום", המטען הוטמן מתחת למכונית וכוון נגד שיירתו של מפקד מנגנוני הביטחון בעיר, מוסטפא א-נימר, שניצל מניסיון החיסול.

מניין הנפגעים הרשמי עד כה: שני הרוגים, בהם שוטר ונהג, ועוד ארבעה שוטרים פצועים. המטען הוטמן מתחת למכונית וכוון נגד השיירה של מפקד מנגנוני הביטחון בעיר, מוסטפא א-נימר. הפיצוץ התרחש יומיים לפני הבחירות לנשיאות המדינה, ובזמן המבצע הנרחב שמנהל צבא מצרים נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני.

טראמפ חתם על צו להגבלת גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה על צו שמגביל גיוס טרנסג'נדרים לשירות צבאי. נוסח הצו נחשב לנוקשה פחות מהמדיניות שעליה הצהיר טראמפ בחודש יולי, אז הודיע כי בכוונתו לאסור על גיוס טרנסג'נדרים לכוחות המזוינים "בשום צורה שהיא".

הצו קובע כי טרנסג'נדרים הסובלים מ"דיספוריה מגדרית" אינם מתאימים לשירות בכוחות הביטחון, "למעט מקרים חריגים". הוא מתייחס לאנשים טרנסג'נדרים ה"זקוקים לטיפול רפואי משמעותי, לרבות תרופות וניתוחים". עם זאת, הנוסח מעניק לכוחות המזוינים חופש פעולה מסוים וקובע כי הם "רשאים לממש את סמכותם ליישם כל מדיניות הולמת בנוגע לשירות צבאי של טרנסג'נדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully