וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אישר: ארה"ב תקצץ בסיוע לרשות כל עוד היא משלמת למשפחות מחבלים

24.3.2018 / 1:09

.הנשיא האמריקני חתם על חוק התקציב, שבתוכו כלול גם חוק "טיילור פורס", על שם האזרח האמריקני שנרצח בפיגוע דקירה ביפו. הליגה נגד השמצה: "מסר בהיר וחשוב לפלסטינים - יהיו השלכות חמורות לתגמול על טרור"

צילום: David Campus, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם אמש (שישי) על חוק התקציב שאושר הלילה בקונגרס. בתוך חוק התקציב כלול גם חוק "טיילור פורס", שלפיו ארצות הברית תקצץ בסיוע החוץ שלה לרשות הפלסטינית כל עוד ממשיכה הרשות לשלם משכורות למשפחות מחבלים. החוק קרוי על שם אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע דקירה בטיילת ביפו בחודש מרץ 2016. עם חתימתו של טראמפ על החוק הוא ייכנס לתוקפו.

לפי נוסח החוק, "הקונגרס קורא לרשות הפלסטינית לעצור את התשלומים לטרוריסטים שנכלאו לאחר שהורשעו בבית משפט, או למשפחות של אלו אשר מתו בזמן ביצוע פעולות טרור, וכן לבטל את החוקים אשר מאשרים את התשלומים האלה". החוק גם קורא לארגון המדינות התורמות להשהות את התמיכה ברשות הפלסטינית, "עד שהיא תעצור את כל התשלומים שמתמרצים טרור".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב הטילה סנקציות על 9 אזרחים וחברה בגין מתקפת סייבר
נץ בבית הלבן: המינוי של טראמפ שמסמן את הדרך לביטול הסכם הגרעין
כוכבת פלייבוי: ניהלתי רומן עם טראמפ; הציע תשלום תמורת סקס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מחזיק בתזכיר חתום של תעריפי קניין רוחני על מוצרי היי-טק מסין, בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב ב -22 במרץ 2018.. רויטרס
עם חתימתו, החוק ייכנס לתוקפו. טראמפ/רויטרס

עוד נכתב בחוק, כי המימון לרשות הפלסטינית ייעצר, אלא אם כן שר החוץ ידווח לקונגרס בכתב כי הרשות נוקטת בפעולות למניעת אלימות נגד ישראלים ואמריקנים, מפסיקה את התשלומים למשפחות מחבלים, מבטלת חוקים שמעגנים את הפיצוי הכספי למשפחות אלה ומגנה בפומבי טרור.

החוק מחריג כמה פרויקטים הומניטריים, כמו תקצוב בתי חולים במזרח ירושלים, חיסון ילדים, וכן פרויקטים בתחום המים שיגיעו לסכום מקסימלי של כחמישה מיליון דולר בשנה. התקציב שמועבר מן הממשל לטובת מנגנוני ביטחון של הרשות לא צפוי להיות מושפע מהחוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טיילור פורס, אזרח אמריקני שנרצח בפיגוע בטיילת בתל אביב, בטיול בישראל ובירדן. ספק 500
נרצח ביפו בשנת 2016. פורס בביקורו בישראל/ספק 500

לפני כמה שבועות, כשהחוק זכה לאישור ועדת החוץ של בית הנבחרים, אמר לוואלה!NEWS סטיוארט פורס, אביו של טיילור: "אנחנו מלאי תקווה ומעודדים מהתהליך שהחוק הזה עבר בחודשים האחרונים. אנחנו לא רוצים לראות עוד אנשים חיים בשנאה ואלימות, ואנחנו מקווים שהחוק יעזור למצב".

בתגובה לאישור החוק מסרה הליגה נגד השמצה כי "החוק מעביר מסר חשוב לרשות הפלסטינית, שלפיו ארצות הברית לא תעמוד מנגד כאשר במימון שהיא ומדינות אחרות מעבירות נעשה שימוש להוקרת טרור". עוד נמסר כי "החוק הזה הוא מסר בהיר שלפיו יהיו השלכות חמורות לתגמול טרור. אנו מקווים שיו"ר הרשות אבו מאזן ישתמש בהזדמנות הזו כי להפסיק את המדיניות הזו המאפשרת ומעודדת אלימות".

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully