וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על 9 איראנים וחברה בגין מתקפת סייבר

התשעה הואשמו בניסיון לבצע מתקפת סייבר לאחר שפרצו למערכות המחשוב של אוניברסיטאות ברחבי העולם ולחשבונות הדואר האלקטורני של כמאה אלף פרופסורים. בנוסף בוצע ניסיון לחדור למערכות של משרדי ממשלה אמריקנים

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

(בווידאו: הטלת סנקציות על רוסיה, אוגוסט 2017)

ארצות הברית הגישה כתבי אישום נגד תשעה אזרחי איראן וחברה איראנית בגין מתקפת סייבר בינלאומית וגניבת מידע - כך מסר אתמול (שישי) משרד המשפטים האמריקני. על פי האישומים, התשעה ניסו לפרוץ למסדי הנתונים של אוניברסיטאות ברחבי העולם ומשרדים ממשלתיים בשם הממשל האיראני.

ההתקפות החלו ב-2013, ולדברי משרד המשפטים האמריקני - הנאשמים יועמדו לדין בעוד כמאה מדינות נוספות אם יצאו את גבולות ארצם. התשעה לא הואשמו כי פעלו ישירות על ידי ממשלת איראן אלא על ידי מכון שהופעל על ידי משמרות המהפכה ועסק בפעילות קיברנטית.

עוד בוואלה! NEWS:
נץ בבית הלבן: המינוי של טראמפ שמסמן את הדרך לביטול הסכם הגרעין
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע בצרפת: "חייל של החליפות אחראי לפעולה"
כוכבת פלייבוי: ניהלתי רומן עם טראמפ; הציע תשלום תמורת סקס

אילוסטרציה. ShutterStock
סנקציות נגד גורמים איראנים/ShutterStock

המתקפה התמקדה בעיקר בחשבונות דואר אלקטרוני של יותר מ-100 אלף פרופסורים ברחבי העולם. מלבד האוניברסיטאות, נוטרו ניסיונות לפרוץ למערכות המחשוב של מחלקות העבודה במשרדי ההגירה, נציבות האו"ם ורשות אנרגיה בכמה מדינות בארצות הברית.

הסנקציות וכתבי האישום שהוגשו היום הם חלק ממלחמה עליה הכריז הבית הלבן, שלאחרונה מטיח האשמות במדינות זרות במתקפות סייבר. זו הפעם הרביעית בחודשיים האחרונים שממשל טראמפ עושה זאת בהקשר זה, תדירות גבוהה בהרבה מזו שננקטה בימי הנשיא אובמה.

רק בשבוע שעבר, הבית הלבן האשים את רוסיה בשורה של מתקופת סייבר ובניסיונות חדור לרשת החשמל של ארצות הברית. להאשמות אלו מצטרפות סנקציות שהטילו ארצות הברית על 19 אזרחים רוסים וחמש חברות, זאת בעקבות חשדות להתערבות רוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully