וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על צו להגבלת גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב

24.3.2018 / 10:05

נשיא ארצות הברית אישר צו המגביל גיוס חלק מהטרנסג'נדרים, אך מעניק לצבא חופש פעולה מסוים. על פי שר ההגנה מאטיס, אנשים הסובלים מ"דיספוריה מגדרית" מעמידים את האפקטיביות של הכוחות המזוינים בסכנה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם הלילה (שבת) על צו שמגביל גיוס טרנסג'נדרים לשירות צבאי. נוסח הצו נחשב לנוקשה פחות מהמדיניות שעליה הצהיר טראמפ בחודש יולי, אז הודיע כי בכוונתו לאסור על גיוס טרנסג'נדרים לכוחות המזוינים "בשום צורה שהיא".

הצו קובע כי טרנסג'נדרים הסובלים מ"דיספוריה מגדרית" אינם מתאימים לשירות בכוחות הביטחון, "למעט מקרים חריגים". הוא מתייחס לאנשים טרנסג'נדרים ה"זקוקים לטיפול רפואי משמעותי, לרבות תרופות וניתוחים". עם זאת, הנוסח מעניק לכוחות המזוינים חופש פעולה מסוים וקובע כי הם "רשאים לממש את סמכותם ליישם כל מדיניות הולמת בנוגע לשירות צבאי של טרנסג'נדרים".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות התנגדות טראמפ: בית המשפט אישר גיוס טרנסג'נדרים לצבא
טראמפ חתם על צו האוסר גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב
טראמפ: "לא נאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא בשום צורה שהיא"

דונלד טראמפ מחזיק את דגל הגאווה בעצרת בחירות בקולורדו, אוקטובר 2016. GettyImages
טראמפ עם דגל הגאווה בעצרת בקמפיין שלו/GettyImages

מהבית הלבן נמסר כי שר ההגנה ג'יימס מאטיס מצא שאנשים בעלי היסטוריה רפואית של דיספוריה מגדרית מעמידים את האפקטיביות הצבאית בסכנה. "המדיניות החדשה תאפשר לצבא ליישם סטנדרטים בריאותיים ונפשיים מבוססים באופן שווה, לכל האנשים המעוניינים להצטרף אליו ולהילחם עבור הכוח הצבאי הטוב ביותר שהעולם ראה אי פעם", נכתב בהצהרה.

מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, הגדירה את אישור המזכר כ"צעד נוטף שנאה שנועד להשפיל את חברינו הטרנסג'נדרים האמיצים המשרתים בצבא בכבוד ובאצילות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס במסיבת עיתונאים בנושא סוריה, 12 באפריל 2017. רויטרס, רויטרס
שר ההגנה מאטיס/רויטרס, רויטרס
מנהיגת הדמוקרטים בבית הנבחרים ננסי פלוסי לאחר אישור רפורמת המס, 20 בדצמבר 2017. אי-פי, AP
"צעד נוטף שנאה". פלוסי/AP, אי-פי

בחודש יולי הודיע טראמפ בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כי הוא יאסור על גיוס טרנסג'נדרים בעקבות התייעצות עם "בכירים בצבא ויועצים צבאיים", כשלדבריו, "הצבא שלנו צריך להתמקד בניצחון ולא יכול לשאת את הנטל הכלכלי הרפואי שייגרם לו".

ארון בלקין, מנהל מרכז "פאלן סנטר" לשוויון זכויות, אמר כי ההחלטה היא "מתקפה של בורות על הצבא שלנו ועל החיילים הטרנסג'נדרים" והוסיף כי "הנשיא יוצר גרסה גרועה יותר של גישת 'לא לשאול, לא לספר'. כפי שאנחנו יודעים מההיסטוריה העגומה של המדיניות הזו, אפליה פוגעת במוכנות הצבא".

הפגנה בניו יורק נגד החלטת נשיא ארה"ב טראמפ לאסור על שירות טרנסג'נדרים, 26 ביולי 2017. רויטרס
הפגנה נגד החלטת טראמפ לאסור על גיוס טרנסג'נדרים, ביולי/רויטרס

חודש לאחר מכן חתם טראמפ על צו המורה למנוע גיוס טרנסג'נדרים לצבא. בנוסף הוא הטיל על מאטיס לקבוע כיצד ליישם את ההנחיה והנחה את הפנטגון להפסיק לממן טיפולים רפואיים הקשורים בשינוי מין. עם זאת, בדצמבר הפך בית משפט פדרלי את החלטתו.

האיסור על גיוס טרנסג'נדרים באופן מוצהר בוטל בתקופת ממשל הנשיא הקודם ברק אובמה. מאז, הם החלו לקבל טיפול רפואי בהתאם ושינו את זהותם המינית במערכות המידע של הפנטגון. שר ההגנה דאז אשטון קרטר אמר כי מדובר ב"תקנה מיושנת, המזיקה לצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully