וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ חתם על צו האוסר גיוס טרנסג'נדרים לצבא ארה"ב

26.8.2017 / 3:53

הנשיא האמריקני אף הנחה את הפנטגון להפסיק לממן טיפולים רפואיים הקשורים בשינוי מין. הצו החדש לא מפרט מה יעלה בגורלם של אלה שמשרתים בצבא כבר עתה. שר ההגנה מאטיס יקבע כיצד ליישם את ההנחיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם הלילה (שבת) על צו המורה למנוע את גיוסם של טרנסג'נדרים לצבא המדינה. ההנחייה מגיעה כחודש לאחר שהודיע על הכוונה לעשות זאת בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ הטיל על שר ההגנה, ג'יימס מאטיס, לקבוע כיצד ליישם את ההנחיה.

הצו החדש לא מפרט מה בדיוק יעלה בגורלם של טרנסג'נרדים אשר משרתים כבר עתה בצבא ארצות הברית, והפנטגון והמשרד להגנת המולדת יצטרכו לדון בכך. טראמפ גם הנחה את הפנטגון להפסיק לממן טיפולים רפואיים הקשורים בשינוי מין.

בחודש שעבר הודיע טראמפ בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כי אחרי שהתייעץ עם "בכירים בצבא ויועצים צבאיים", הוא החליט כי הממשל האמריקני לא יקבל או יאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בשום צורה שהיא בצבא. לדבריו, "הצבא שלנו צריך להתמקד בניצחון ולא יכול לשאת את הנטל הכלכלי הרפואי שייגרם לצבא שלנו. תודה לכם".

דונלד טראמפ מחזיק את דגל הגאווה בעצרת בחירות בקולורדו, אוקטובר 2016. GettyImages
"התייעצתי עם בכירים בצבא". טראמפ עם דגל הגאווה, בשנה שעברה/GettyImages

ארון בלקין, מנהל מרכז "פאלם סנטר" לשווין זכויות, אמר אז כי ההחלטה היא "מתקפה של בורות על הצבא שלנו ועל החיילים הטרנסג'נדרים". לדבריו, "הנשיא יוצר גרסה גרועה יותר של הגישה 'לא לשאול, לא לספר'. כפי שאנו יודעים מההיסטוריה העגומה של המדיניות הזו, אפליה פוגעת במוכנות הצבא".

מאז חודש אוקטובר שעבר, טרנסג'נדרים היו יכולים לשרת בצבא באופן מוצהר, אחרי ששר ההגנה הקודם אשטון קרטר ביטל את האיסור על כך. מאז, הם החלו לקבל טיפול רפואי בהתאם ושינו את זהותם המינית במערכות המידע של הפנטגון.

לפני שנה ביטל הפנטגון את האיסור על גיוס טרנסג'נדרים מוצהרים לצבא. הצעד היה אמור לאפשר לטרנסג'נדרים להתגייס כבר השנה, בתנאי שחלפה לפחות שנה וחצי מאז שעברו את שינוי המין. שר ההגנה בממשל הקודם אשטון קרטר אמר אז כי מדובר ב"תקנה מיושנת, המזיקה לצבא". "משרד ההגנה והצבא צריכים להשתמש בכל הפוטנציאל שעומד לרשותנו במטרה לשמור על מי שאנחנו - הכוח הלוחם הטוב ביותר שהעולם ידע", אמר קרטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully