וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 החלטות נגד ישראל, שתיים נגד סוריה: דיון סוער במועצת זכויות האדם

סוכנויות הידיעות וטל שלו

24.3.2018 / 20:40

מועצת זכויות האדם של האו"ם קיבלה חמש החלטות הנוגעות לישראל, שמשמעותן סמלית בעיקרה. החלטות נוספות התקבלו נגד סוריה, צפון קוריאה ואיראן. שגרירת ארה"ב ניקי היילי: "המועצה מטופשת ולא ראויה לשמה"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידיאו: שגרירת ארה"ב באו"ם בביקורת חריפה נגד מועצת זכויות האדם ביולי)

מועצת זכויות אדם של האו"ם סיימה אתמול (שישי) את ההתכנסות הראשונה והארוכה ביותר של השנה, עם חמש החלטות שהתקבלו נגד ישראל על יחסה אל הפלסטינים. בנוסף לכך, התקבלו שתי החלטות נגד סוריה ברקע מלחמת האזרחים המתנהלת במדינה כבר שבע שנים, שכבר גבתה את חייהם של עשרות אלפי בני אדם. החלטות נוספות התקבלו נגד דרום סודאן, מיאנמר, איראן וקוריאה הצפונית.

מדובר בהחלטת סמליות בעיקרן, הנוגעות למעמדם של השטחים שנכבשו על ידי ישראל במלחמת ששת הימים, להכרה בזכותם של הפלסטינים להגדרה עצמית ולשמירה על זכויות אדם ביהודה ושומרון וברצועת עזה בהתאם לאמנות הבינלאומיות.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס להחלטות, וכתב בטוויטר כי "אין לישראל מה לחפש במועצת זכויות האדם של האו"ם. כשהייתי שר החוץ הובלתי החלטה לעזוב את המועצה, אך לצערי כשסיימתי חזרנו לשם. הישיבה שלנו שם נותנת לגיטימציה להחלטות אנטישמיות".

עוד בוואלה! NEWS:
עינויים והכאת חשודים: דוח חמור של האו"ם על מצב החירום בטורקיה
דיון חירום באו"ם על הרעלת המרגל: "לפעול נגד הפשע של רוסיה"
נתניהו לעיתונאים: "אנחנו מותקפים כל הזמן - כל שעה, כל דקה"

מועצת זכויות האדם של האו"ם מקיימת דיון חירום בעניין סוריה, ז'נבה, 28 בפברואר 2012. רויטרס
מועצת זכויות האדם של האו"ם/רויטרס

ח"כ ציפי לבני אמרה כי "מועצת זכויות האדם היא גוף אנטי ישראלי, לא הוגן ולא הגון עם סעיף קבוע נגד ישראל. יש הזדמנות עכשיו לפעול עם ארצות הברית, ניקי היילי וג'ון בולטון שגם היה שגריר ארצות הברית באו"ם, להפעיל לחצים לעשיית תיקון עמוק".

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה בתגובה כי "כשמועצת זכויות האדם מתייחסת לישראל גרוע יותר משהיא מתייחסת לקוריאה הצפונית, לאיראן ולסוריה, היא מטופשת ולא ראויה לשמה".

שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי במהלך נאום בוושינגטון. 14 בדצמבר 2017. AP
ממשל טראמפ ממשיך לשקול את חברותו במועצה. היילי/AP

היילי הוסיפה כי ממשל טראמפ ממשיך לשקול את חברותו במועצת זכויות האדם. לדבריה, "הגיע הזמן שהמדינות שיודעות טוב יותר ידרשו שינוי. המועצה מוטה בעליל נגד ישראל, אבל מעט מדי מוכנים להילחם בכך. כשזה קורה, כמו שזה קרה היום, המועצה לא ממלאת את חובתה להגן על זכויות האדם ברחבי העולם".

שר הכלכלה אלי כהן אמר היום כי "מועצת זכויות האדם של האו"ם מוכיחה שוב שהיא ארגון פוליטי". באירוע שבתרבות בחדרה אמר השר כי "ההחלטות הצבועות נגד ישראל לא יחפו על הכישלונות של המועצה בסוריה ובמקומות נוספים בעולם".

(עדכון ראשון: 11:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully