וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין וחייל נהרגו בפיגוע; מטען בגבול הרצועה | כותרות השבת

בפיגוע דריסה באזור מבוא דותן שבצפון השומרון נפצעו שני חיילים קשה ובינוני. אביו של המחבל: "הוא לא שייך לאף ארגון; מדובר בתאונה". צה"ל השמיד עמדת חמאס בתגובה לפיצוץ מטען בגבול עזה. הכותרות שעשו את סוף השבוע

פיגוע דריסה בשומרון: קצין וחייל צה"ל נהרגו, שניים נוספים נפצעו

קצין וחייל צה"ל נהרגו ושניים נפצעו אתמול באורח קשה ובינוני כשרכב עם לוחיות רישוי פלסטיניות פגע בכוח צבאי באזור מבוא דותן שבצפון השומרון. נהג הרכב הפוגע נפצע באורח קל, והועבר לבית החולים הלל יפה בחדרה. לפי המשטרה נוסע נוסף מהרכב הפוגע פונה בידי צוותי הסהר האדום.

לדברי גורמי צבא, הפיגוע התרחש כשהחיילים עמדו במתחם סמוך לפילבוקס, לצדו של רכב ממוגן. המחבל הדורס נסע במהרה לעברם והתנגש בהם בעוצמה.

מטען התפוצץ בגבול רצועת עזה; צה"ל השמיד עמדת תצפית של חמאס

מטען חבלה התפוצץ היום ליד גדר המערכת בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו כוחות באזור האירוע בזמן הפיצוץ, וכי אין נפגעים בתקרית. מדובר בפיצוץ רביעי מסוג זה בתוך חודש. בתגובה השמיד צה"ל באמצעות ירי טנקים עמדת תצפית השייכת לארגון חמאס ברצועה.

שלשום במרחק מאה מטרים מגדר המערכת. בצה"ל מסרו אז כי נבחנת האפשרות שבוצע ירי נגד טנקים לעבר כוח השריון שהיה בפעילות שגרתית באזור קיבוץ נחל עוז. בעקבות התקרית, שבה לא היו נפגעים בשורות הצבא, תקף צה"ל עמדות ברצועה.

המחבל מפיגוע הדריסה בשומרון: אסיר משוחרר מאזור ג'נין

המחבל שהוציא לפועל את פיגוע הדריסה בצפון השומרון הוא עלאא קבהא, אסיר משוחרר בן 26 מברטעה. בשב"כ אישרו כי קבהא ריצה בעבר עונש מאסר בגין עבירות טרור והשתחרר באפריל 2017 עם סיום תקופת מאסרו.

כוחות הביטחון פשטו על ביתו של קבהא ועצרו את אחיו, עסאם קבהא בן ה-24. כמו כן, מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן ומפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף ערן ניב הגיעו למקום הפיגוע וביצעו הערכת מצב ותחקיר ראשוני.

אבי המחבל לוואלה! NEWS: "לא שייך לאף ארגון; משתתף בצער המשפחות"

יום אחרי הפיגוע שבו נהרגו שני חיילים סמוך ליישוב מבוא דותן שבצפון השומרון, ושניים נוספים נפצעו, בבית משפחתו של הדורס עלאא קבהא מתעקשים כי הוא איננו מחבל. אביו, ראטב קבהא, קבע בשיחה עם וואלה! NEWS כי בנו אינו משתייך לאף אחד מארגוני הטרור. "זו הייתה תאונת דרכים, כמו כל תאונה ששומעים עליה מדי יום", אמר. "זו לא התאונה הראשונה וגם לא האחרונה. זה קורה כל יום ושומעים על כך בחדשות".

קבהא דחה את הטענות לפיהן בנו ביצע את המעשים בהשראת חמאס. "אני מכיר היטב את הבן שלי", אמר. "זה בחור שעובד, יש לו שאיפות להתחתן ולהקים בית. אין לו שום מחשבות כאלה. אני משתתף בצערן של משפחות ההרוגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

התכנית האירופית לשימור הסכם הגרעין עם איראן

בריטניה, צרפת וגרמניה מציעות להטיל סנקציות חדשות של האיחוד האירופי הקשורות לתכנית הטילים של איראן ולמעורבותה במלחמה בסוריה - כך עולה מדוח חשאי שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. זאת, במטרה להשאיר את ארצות הברית בהסכם הגרעין.

לפי שני גורמים המעורים בנושא, המסמך נשלח אתמול לחברות האיחוד כדי לקבל תמיכה באותן סנקציות הזקוקות לאישור כל 28 המדינות החברות בגוש.

עדו נתניהו: "שיטות החקירה של המשטרה - סכנה לדמוקרטיה"

עדו נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום לחקירות בעניינו ומתח ביקורת נגד המשטרה. "אני מודאג מאוד ממה שאני רואה שקורה לדמוקרטיה הישראלית", אמר בהתבטאות חריגה יחסית באירוע שבתרבות בבאר שבע. "אנחנו רואים כמה המשולש הזה של עיתונות, פרקליטות ומשטרה - קטלני. אני לא מדבר על זה שהוא בעייתי מאוד, אנחנו צריכים לדאוג שהמאזן העדין בין הרשויות השונות, אותו מאזן שמאפשר את הדמוקרטיה - לא ישתבש פה, ועושה רושם שהוא כן השתבש".

נתניהו אף מתח ביקורת על האופן שבו מתנהלות החקירות נגד אחיו. "מחפשים הרבה דברים עליו", טען. "כשאתה קורא את המלצות המשטרה בנושא מילצ'ן אתה מבין שזה מגוחך. הוא לא מוכן להיכנע לזה. כל נושא חקירת פוליטקאים בידי המשטרה, זה נושא סופר בעייתי. שיטות החקירה של המשטרה הן סכנה לדמוקרטיה".

מאמצים להציל את חייו של פעוט בן שלוש שטבע בבריכה בגליל

פעוט בן שלוש נפצע אתמול אנושות לאחר שטבע בבריכה פרטית במושב יערה שבגליל המערבי. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים בנהריה. הפעוט טופל בחדר הטראומה והועבר בהמשך ליחידה לטיפול נמרץ ילדים. לדברי ד"ר יואב הופמן, רופא בכיר במחלקה, הפעוט הובא למקום כשהוא מונשם, בתום מאמצי החייאה ממושכים.

בריטניה: המשטרה חוקרת רצח מקורב למתנגד פוטין

משטרת בריטניה הודיעה אמש כי היא חוקרת כרצח את מותו של ניקולאי גולשקוב - גולה רוסי שנמצא ביום שלישי מת בביתו. גלושקוב, בן 68, היה מוכר כמתנגד בולט של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומקורב לאוליגרך בוריס ברזובסקי, שמת בנסיבות מחשידות אף הוא בלונדון ב-2013.

גלושקוב נמצא בידי קרוביו ללא רוח חיים בביתו. על פי הודעת המשטרה, החקירה העלתה כי הוא נהרג מחבלה בצווארו. בהודעת המשטרה צוין כי חוקרי היחידה ללוחמה בטרור מובילים את החקירה "בשל הקשרים שהיו לגלושקוב בעבר".

התגובה הרוסית למיי: פוטין מגרש 23 דיפלומטים בריטיים

משרד החוץ של רוסיה הודיע היום על גירוש 23 דיפלומטים בריטיים, שעליהם יהיה לעזוב כבר בשבוע הקרוב. ההודעה באה בהמשך לשיחה שאליה זומן הבוקר שגריר בריטניה במוסקבה, לורי בריסטוב. בנוסף המשרד הודיע על סגירת הקונסוליה הבריטית במדינה ועל ביטול האישור שניתן לבניית קונסוליה כללית בסנט פטרסבורג. עוד נמסר מרוסיה כי היא "שומרת לעצמה את הזכות להמשיך לפעול נגד בריטניה אם יימשכו הצעדים העוינים נגדה".

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה בתגובה כי היא תשקול את צעדיה בימים הקרובים. "לא נסבול איום על חיי אזרחי בריטניה ואחרים על אדמתנו מצד ממשלת רוסיה", אמרה מיי. "אנחנו יכולים לחוש ביטחון הודות לתמיכה שקיבלנו מחברינו ומבעלי בריתנו ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully