וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדו נתניהו: "שיטות החקירה של המשטרה - סכנה לדמוקרטיה"

18.3.2018 / 0:37

אחיו של ראש הממשלה שאינו מרבה להופיע בכלי התקשורת, מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בנוגע לחקירות. "המשולש של עיתונות, פרקליטות ומשטרה - קטלני. עושה רושם שהמאזן העדין בין רשויות הדמוקרטיה השתבש"

עדו נתניהו באירוע שבתרבות בבאר שבע ב-17 במרץ 2018. צילום מסך מיוטיוב, צילום מסך
עדו נתניהו בשבתתרבות בבאר שבע, היום/צילום מסך, צילום מסך מיוטיוב

עדו נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (שבת) לחקירות בעניינו ומתח ביקורת נגד המשטרה. "אני מודאג מאוד ממה שאני רואה שקורה לדמוקרטיה הישראלית", אמר בהתבטאות חריגה יחסית באירוע שבתרבות בבאר שבע. "אנחנו רואים כמה המשולש הזה של עיתונות, פרקליטות ומשטרה - קטלני. אני לא מדבר על זה שהוא בעייתי מאוד, אנחנו צריכים לדאוג שהמאזן העדין בין הרשויות השונות, אותו מאזן שמאפשר את הדמוקרטיה - לא ישתבש פה, ועושה רושם שהוא כן השתבש".

נתניהו אף מתח ביקורת על האופן שבו מתנהלות החקירות נגד אחיו. "מחפשים הרבה דברים עליו", טען. "כשאתה קורא את המלצות המשטרה בנושא מילצ'ן אתה מבין שזה מגוחך. הוא לא מוכן להיכנע לזה. כל נושא חקירת פוליטקאים בידי במשטרה, זה נושא סופר בעייתי. שיטות החקירה של המשטרה הן סכנה לדמוקרטיה".

עוד בוואלה! NEWS:
הדב מעולם לא נרדם: העולם החדש שמובילה מעצמת העל של פוטין
"רק תאונת דרכים": משפחתו של המחבל מתעקשת שלא מדובר בפיגוע
לא ראתה את המלך במשך שנתיים: "יורש העצר הסעודי כולא את אמו"

עידו נתניהו בהלוויה של בן ציון נתניהו אביו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אפריל 2012. מגד גוזני
עדו נתניהו/מגד גוזני

לדברי נתניהו האח, "מחפשים ממש מתחת לאדמה. הם לא מצאו שום דבר כדי להראות שהייתה כביכול תמורה לשוחד. זה לא יאומן, אפשר להחשיד כל שר וכל איש ציבור כשיש לך מטרה מסוימת. כמו ברפואה, ככה גם שוטרים וחוקרים יכולים לפרש כל דבר שהם מחפשים".

הוא התייחס להמלצות המשטרה ואמר כי ניתנים לחקירות "שמות מפוצצים - 1000, 2000. שיחדור לתודעת הציבור". לדבריו, "(שמעון, י"י) פרס פעל באותה הצורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, מרץ 2018. רויטרס
ראש הממשלה, בנימין נתניהו/רויטרס

"בניגוד לאולמרט, שבאופן ברור את הפשע, כאן יש חיפוש אחרי הפשע. אני דואג לזה כי אני אח שלו, אבל זה כואב לעוד הרבה אנשים. יש ניסיון לעקוף את רצון הבוחר", המשיך. "ראש הממשלה עובד 16 שעות ביממה ועושה את זה למען ביטחון המדינה. אנשים מבינים את זה, לכן הליכוד כה בבחירות. הרעיון שהוא עשה את הדברים האלה בתמורה לסיגרים זה אבסורד מוחלט".

בתשובה לשאלה על חנינה לאחיו בתנאי שיפרוש מתפקידו השיב: "הם רוצים שהוא יסתלק מהחיים הפוליטיים, זה לא יקרה. השאלה היא לא ביבי אלא הדמוקרטיה הישראלית. אם זה יקרה, זה פתח לתהליך מסוכן מאוד בעתיד. ראינו ניצנים של זה כששרים סירבו להצביע בעד מתווה הגז. הם חששו שאחרי זה יבואו נגדם".

(עדכון ראשון: 14:32)

צפו בדברי עדו נתניהו בשבתרבות באר שבע:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully