וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של המחבל: "לא שייך לאף ארגון; משתתף בצער המשפחות"

בשיחה בבית משפחתו של עלאא קבהא מתעקשים כי דריסת שני חיילים למוות ופציעת שניים מהם בצפון השומרון לא הייתה על רקע לאומני. "אני מכיר את בני היטב, זו הייתה תאונה כמו כל תאונה שמתרחשת מדי יום", אמר. שב"כ: "הדריסה בוצעה באופן מכוון - על רקע לאומני"

אביו של עלאא קבהא בראיון לוואלה!/צילום: יואב אתיאל, עריכה: יוסי אלטר

יום אחרי הפיגוע שבו נהרגו שני חיילים סמוך ליישוב מבוא דותן שבצפון השומרון, ושניים נוספים נפצעו, בבית משפחתו של הדורס עלאא קבהא מתעקשים כי הוא איננו מחבל. אביו, ראטב קבהא, קובע בשיחה עם וואלה! NEWS כי בנו אינו משתייך לאף אחד מארגוני הטרור. "זו הייתה תאונת דרכים, כמו כל תאונה ששומעים עליה מדי יום", אמר. "זו לא התאונה הראשונה וגם לא האחרונה. זה קורה כל יום ושומעים על כך בחדשות".

קבהא דוחה את הטענות לפיהן בנו ביצע את המעשים בהשראת חמאס. "אני מכיר היטב את הבן שלי", אמר. "זה בחור שעובד, יש לו שאיפות להתחתן ולהקים בית. אין לו שום מחשבות כאלה. אני משתתף בצערן של משפחות ההרוגים". עם זאת, בשב"כ הבהירו היום כי מחקירתו של קבהא עולה כי הדריסה בוצעה באופן מכוון ממניע לאומני, וכי הם לא מזהים גורמים שהיו מעורבים או מודעים לכוונת הפיגוע.

עוד בוואלה! NEWS:
"שואלים כבר מתי הפיגוע הבא": בצפון השומרון מתקשים לחזור לשגרה
הרמטכ"ל איזנקוט קיים הערכת מצב בזירת הפיגוע; חשוד נוסף נעצר

עלאא כבהא, מחבל תושב ברטעה שביצע פיגוע דריסה בריחן שבשומרון שבו נהרגו שני חיילים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
במשפחה טוענים כי הוא הסיע את אחיו לצומת ונקלע לתאונה. עלאא קבהא/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

עורך דינו של החשוד, מוהנד בויראת, אמר כי טרם פגש אותו וכי יש לחכות לתחקיר המלא כדי לדעת את מניעיו. "המשפחה שלו מאמינה שמדובר בתאונת דרכים בלבד, יותר מזה אין", אמר.

במשפחתו של המחבל אף דחו את התשבוחות שהרעיף חמאס על מבצע הפיגוע. הם התייחסו לדבריו של של דובר חמאס חאזם קאסם, שאמר כי הפיגוע מגיע "מאה ימים אחרי החלטת טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים. הוא מוכיח את מוכנות עמנו להמשיך באינתיפאדת אל-קורס עד להשגת חירום מלאה".

הג'יפ ששימש לביצוע הפיגוע, מסוג "יונדאי טוסון", נרכש לא מזמן והיה בבעלותה של האחות, העובדת כרוקחת ובעלת בית מרקחת בעצמה. הלילה היא ואב המשפחה נחקרו. כוחות הביטחון עצרו את עיסאם, אחיו הקטן של עלאא וסטודנט לרוקחות במכללה ברמאללה.

כוחות צה"ל ביצעו הלילה מיפוי הנדסי של הבית כחלק מהפעילות המבצעית שנערכה בכפר ברטעה, אך המשפחה סבורה שזהו רק אמצעי להפעלת לחץ על הנחקרים. "לא יהרסו ולא כלום", אמר נציג המשפחה. "הבית בכלל בבעלותו של האבא וכל שלושת האחים חיים בו יחד בחדר אחד".

עוד באותו נושא

המחבל מפיגוע הדריסה בשומרון: אסיר משוחרר מברטעה

לכתבה המלאה
ראטב קבהא אביו של עלאא קבהא המחבל בפיגוע הדריסה בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
ראטב קבהא, אביו של המחבל/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

לפי גרסת המשפחה, האח עלאא הסיע את עיסאם לצומת עראבה, ומשם חברים אספו אותו למכללה. האירוע התרחש בדרכו של עלאא בחזרה. הם סבורים כי זו הסיבה למעצרו של האח. האב והאחות מסרו את אותה הגרסה גם הם.

לדברי המשפחה, "העבר הביטחוני" המיוחס לעלאא הוא "זריקת אבנים או משהו כזה". נציג המשפחה הוסיף כי "בן אדם טעה פעם אחת, זה לא אומר שמוכתם מצחו עם תווית של עבריין או מפגע. השאלה של עבר או לא היא שאלה מרחיקת לכת והשב"כ יודעים ב-100% שהוא לא העבריין שהכי מסכן את מדינת ישראל. ויש סיבה". הוא סבור כי "תהיה הפתעה", וכי "בסוף, אחרי שייעשה תחקיר ממש מדויק, יתברר באופן חד וחלק שזו הייתה תאונת דרכים וזהו".

מעצר החשוד בפעילות מבצעית בברטעה אחרי הפיגוע בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
מעצרו של האח עיסאם אמש/דובר צה"ל

במסגרת הפעילות המבצעית שבמהלכה בוצע מיפוי הנדסי של בית המשפחה ונעצר אחיו של עלאא, כוחות צה"ל ביצעו סריקות בברטעה לאיתור אמל"ח. למחרת בבוקר הגיע הרמטכ"ל גדי איזנקוט לזירת הפיגוע וקיים הערכת מצב ביטחונית, שבה לקחו חלק מפקד פיקוד המרכז נדב פדן, מתאם הממשלה בשטחים יואב מרדכי, מפקד פיקוד העורף תמיר ידעי, וכן מפקד אוגדת ערן ניב ומפקדים נוספים בגזרה.

(עדכון ראשון 13:16)

פעילות כוחות צה"ל בברטעה שבאזור ג'נין לאחר פיגוע הדריסה בריחן שבשומרון, 16 במרץ 2018. דובר צה"ל
הפעילות המבצעית בברטעה/דובר צה"ל
פיגוע דריסה בשומרון - הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בזירה; במהלך הלילה חשוד נוסף נעצר. שלומי גבאי
זירת הפיגוע, היום/שלומי גבאי
זירת הפיגוע של ארבעה הולכי רגל בני 20 מרכב פלסטיני בכביש 585 ממבוא דותן לכיוון חרמש. דוברות מד"א, מד"א
זירת הפיגוע, אתמול/מד"א, דוברות מד"א
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בזירת הפיגוע בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בזירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בכפר ברטעה אחרי פיגוע הדריסה בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בצפון השומרון, אתמול/דובר צה"ל
כוחות צה"ל בפעילות מבצעית בכפר ברטעה אחרי פיגוע הדריסה בצפון השומרון ב-17 במרץ 2018. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בצפון השומרון, אתמול/דובר צה"ל
זירת פיגוע הדריסה ליד היישוב מבוא דותן שבצפון השומרון, 17 במרץ 2018. שלומי גבאי
זירת הפיגוע, אתמול/שלומי גבאי
פינוי פצועים מתקרית הדריסה בריחן שבשומרון לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, 16 במרץ 2018. ראובן קסטרו
פינוי החיילים הפצועים במסוק, אתמול/ראובן קסטרו
הרכב שפגע בקבוצת הולכי רגל באזור ריחן שבשומרון, 16 במרץ 2018. דוברות מד"א, מד"א
הרכב של המחבל הדורס, אתמול/מד"א, דוברות מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully