וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ראתה את המלך במשך שנתיים: "יורש העצר הסעודי כולא את אמו"

17.3.2018 / 11:57

גורמים אמריקניים בכירים סבורים כי מוחמד בן סלמאן חושש שאמו תשפיע על אביו, המלך סלמאן, כדי לבלום את מהלכיו השאפתניים לביסוס כוחו האבסולוטי. הוא אמר לאביו, שאינו צלול, כי אמו עוברת טיפולים בחו"ל. בשלב מסוים היא אף הייתה במעצר בית בארמון

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, מונע מאמו להיפגש עם אביו המלך סלמאן במשך יותר משנתיים במטרה לבסס את כוחו כאיש החזק ביותר בממלכה - כך אמרו גורמים אמריקניים בכירים בעבר ובהווה לרשת NBC. בין שלל התירוצים שנתן לאביו כדי להסביר את היעדרותה הממושכת, אמר הנסיך הצעיר בן ה-32 כי אמו, שהיא אשתו השלישית של המלך, עוברת טיפולים רפואיים מחוץ למדינה. עוד אמרו הגורמים כי המלך בן ה-82 כבר אינו צלול.

הגורמים, שהתבססו על מודיעין שנאסף במשך שנים, סבורים כי יורש העצר חשש שאמו תתנגד למהלכיו מרחיקי הלכת ותנסה להשפיע על המלך עדי למנוע זאת. לטענתם, הנסיך מוחמד, שייפגש בשבוע הבא עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, אף שם את אמו למשך זמן מה במעצר בית בארמון, ללא ידיעת המלך.

לקריאה נוספת בנושא
יורש העצר הסעודי: נפתח נשק גרעיני - אם איראן תעשה זאת
יורש העצר הסעודי: טורקיה - חלק מ"משולש הרשע" עם איראן וארגוני הטרור

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, בלונדון, 7 במרץ 2018. רויטרס
חושש שאמו תשפיע לאביו. מוחמד בן סלמאן/רויטרס

המהלך מזכיר את זה שעשה ביוני שעבר, כשהדיח את בן דודו מתפקיד יורש העצר של הממלכה הסונית. גם אז דווח כי מוחמד בן נאיף, שהיה אחד הגורמים הבכירים ביותר בריאד במשך שנים רבות, הושם במעצר בית. בנובמבר, הוביל הנסיך מוחמד גל טיהור חסר תקדים שכלל את מעצרם של עשרות בני מלוכה, שרים ואנשי עסקים בטענה למעורבותם בשחיתות. ואולם, רבים ראו בכך ניסיון נוסף להצר את צעדיהם של מי מבני משפחת המלוכה, שאינם צאצאיו של אביו, בדרך לביסוס כוחו האבסולוטי.

יורש העצר מעורר חשש בקרב חלק ממקבלי ההחלטות בוושינגטון בשל המדיניות התקיפה שהוא מוביל במזרח התיכון נגד איראן ובעלות ברית. בתור שר ההגנה, הוא מוביל את המלחמה בתימן, שאינה קרובה להכרעה צבאית גם אחרי יותר משלוש שנים, שהותירו חורבן ואסון הומניטרי במדינה הענייה.

עוד באותו נושא

"יורש העצר המודח בסעודיה מוחזק בארמון ונאסר עליו לצאת לחו"ל"

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
המלך סלמאן וטראמפ/AP

הידיעה על כך שהנסיכה פהדה בנת פלאח אל-עג'מי מורחקת מהמלך ללא ידיעתו הגיעה לאוזניהם של גורמים אמריקניים עוד תחת כהונתו של ברק אובמה. ההערכה הזו לא השתנה גם תחת הממשל החדש. שגרירות ערב הסעודית בוושינגטון הכחישה את הדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully