וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי: נפתח נשק גרעיני - אם איראן תעשה זאת

15.3.2018 / 13:58

מוחמד בן סלמאן, שייפגש בשבוע הבא עם טראמפ, הזהיר כי ריאד אמנם לא רוצה ארסנל גרעיני, אך תפתח בעצמה אם טהראן תעשה זאת. הממלכה הסונית מתנגדת להסכם הגרעין וחוששת מיריבתה השיעית

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, הכריז כי אם איראן תפתח נשק גרעיני, ריאד "תתחיל לפתח מידית" ארסנל גרעיני משלה. בקטעים מריאיון לרשת CBS, ששודרו היום (חמישי), אמר הנסיך בן ה-32 כי "אנחנו לא רוצים נשק גרעיני, אך ללא ספק, אם איראן תשיג נשק גרעיני, נעשה זאת מידית גם אנחנו", בדברים שמגבירים את החשש מפני מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון.

במהלך הריאיון הוא שב על ההשוואה שערך לפני כמה חודשים בין מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, לבין מנהיג גרמניה הנאצית אדולף היטלר. "מדינות העולם לא היו מודעות לסכנה של היטלר עד שקרה מה שקרה. לא רוצה לראות אותם אירועים במזרח התיכון", אמר יורש העצר, שמוביל קו תקיף נגד איראן ובעלות בריתה באזור.

בשבוע שעבר, הוא הגיע לביקור רשמי בבריטניה ובמצרים, שהיו התחנות הראשונות שלו מאז מונה ליורש העצר בשנה שעברה. במהלך הביקור במצרים, אמר הנסיך מוחמד כי איראן, יחד עם טורקיה וארגוני הטרור, הם חלק מ"משולש הרשע".

לקריאה נוספת בנושא
יורש העצר הסעודי: טורקיה - חלק מ"משולש הרשע" עם איראן וארגוני הטרור
מעצר הנסיכים השתלם: סעודיה גרפה מאה מיליארד דולר במאבק בשחיתות

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, עם נשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, בביקור בתעלת סואץ, מרץ 2018. רויטרס
יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, עם נשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, בביקור בתעלת סואץ, מרץ 2018/רויטרס

הנסיך ייפגש בשבוע הבא עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, במסגרת מסע ביקורים שהוא מקיים במערב, והוא צפוי לדון עמו בהקמת הכורים הגרעיניים הראשונים במדינה. ערב הסעודית טוענת כי היא רוצה לפתח יכולת גרעינית אזרחית כחלק מהרפורמות בשוק האנרגיה, אולם לא ברור אם היא מעוניינת להשיג את הידע להעשרת אורניום. אורניום מועשר ברמה גבוה יכול לשמש למטרות צבאיות.

יחסיה של ריאד עם וושינגטון השתפרו מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן בינואר אשתקד, אחרי מתיחות ארוכה תחת ממשלו של ברק אובמה שהוביל את העסקה עם איראן.

בימים אלו פועלת ארצות הברית מול מדינות אירופה החתומות גם הן על ההסכם - בריטניה, צרפת וגרמניה - במטרה להכניס בו שינויים ותיקונים, הקשורים בין היתר לתכנית הטילים של איראן, עד לחודש מאי. ואולם בטהראן מסרבים לכך, וושינגטון עשויה לפרוש ממנו בסופו של יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully