וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי: טורקיה - חלק מ"משולש הרשע" עם איראן וארגוני הטרור

7.3.2018 / 16:33

מוחמד בן סלמאן התבטא בחריפות נגד משטרו של ארדואן, ברקע תמיכתו בקטאר ובשיתוף הפעולה שלו עם איראן בסוריה. הוא טען כי אנקרה מנסה להקים מחדש את החליפות האסלאמית

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, תיאר את טורקיה כחלק מ"משולש הרשע" יחד עם איראן ועם ארגוני טרור אחרים - כך דיווח היום (רביעי) העיתון המצרי א-שורוק. הדברים נאמרו על ידי הנסיך, האיש החזק ביותר בממלכה, במהלך ביקורו במצרים בתחילת השבוע, כחלק ממסע דילוגים ראשון מאז מונה ליורשו של אביו ביוני האחרון.

היחסים בין ערב הסעודית לטורקיה התדרדרו מאז שריאד הובילה את המצור על קטאר, שהוטל באותו חודש שבו קודם בנו של המלך סלמאן לרשת אותו. במהלך שיחה שקיים עם עורכי עיתונים במצרים, יורש העצר הסעודי האשים את טורקיה בכך שהיא מנסה להקים מחדש את החליפות האסלאמית, שפורקה לפני כמאה שנה עם התמוטטות האימפריה העות'מאנית.

לקריאה נוספת בנושא
"מגדל של ג'לי": כך ניסתה איחוד האמירויות להביא לפיטורי טילרסון
דיווח: "סעודיה תכננה פעולה צבאית נגד קטאר - אך טראמפ עצר זאת"
רוחות מלחמה במפרץ: הבידוד הקטארי עוד עלול לחזק דווקא את איראן

יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, עם נשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, בביקור בתעלת סואץ, מרץ 2018. רויטרס
משבר מול איראן. מוחמד בן סלמאן וא-סיסי בתעלת סואץ/רויטרס

בריאד מתנגדים למדיניות של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שמפלגתו מזוהה עם תנועת "האחים המוסלמים". טורקיה היא בעלת בריתה הקרובה של קטאר, שמואשמת על ידי ערב הסעודית בכך שהיא תומכת בתנועות אסלאמסטיות כמו "האחים המוסלמים".

בנוסף לכך, היחסים בין טורקיה לאיראן - האויבת של ערב הסעודית - השתפרו בשנה האחרונה, כחלק ממאמציהן לסיים את המלחמה בסוריה. על אף שהן תומכות בצדדים יריבים, שתי המדינות, יחד עם רוסיה, מקיימות דיונים רבים והגיעו להבנות סביב עתידה של סוריה. ארדואן אמור להיפגש בחודש הבא באיסטנבול עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועם נשיא איראן חסן רוחאני, בפסגה משולשת שנייה ביניהם בחודשים האחרונים.

עוד באותו נושא

אחרי שנים של מתיחות: טורקיה ואיראן משלבות ידיים מול אויב משותף

לכתבה המלאה
כוחות טורקיים נפרסים בדוחא, קטאר, 18 ביוני 2017. דוחא, קטאר, טורקיה, רויטרס
קטאר זוכה לתמיכת טורקיה. כוחות טורקיים בדוחא/רויטרס, דוחא, קטאר, טורקיה

לדבריו, המחלוקת עם קטאר עשויה להימשך תקופה ממושכת, בדומה לאמברגו שהטילה ארצות הברית על קובה לפני 60 שנה. עם זאת, הוא ביטל את ההשפעה של המשבר ותיאר את הנסיכות כ"קטנה יותר מרחוב בקהיר". הוא הדגיש כי למרות ניתוק היחסים בין ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים עם קטאר, היא תוכל להשתתף בפסגה של מדינות ערב שאותה תארח ריאד בהמשך החודש.

ביקור מתוקשר בבריטניה

היום נחת יורש העצר בבריטניה, שם נפגש עם ראשת הממשלה תרזה מיי ועם המלכה אליזבת. במהלך דיון סוער בפרלמנט, הגנה מיי על הקשרים עם ערב הסעודית, בעוד שמנהיג האופוזיציה, ג'רמי קורבין, תקף את תמיכתה של לונדון במלחמה שמנהלת ריאד בתימן.

שתי המדינות מחפשות להרחיב את קשריהן - בריטניה זקוקה לשותפות סחר חדשות ברקע תהליכי הפרישה מהאיחוד האירופי, בעוד שערב הסעודית פועלת לשכנוע בעלות בריתה במערב כי היא יעד להשקעות חרף הזעזועים שחוותה בחודשים האחרונים.

בהמשך החודש, ימשיך הנסיך בן ה-32 לביקור בארצות הברית, שם הוא צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועם בכירים אמריקנים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully