וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר הנסיכים השתלם: סעודיה גרפה מאה מיליארד דולר במאבק בשחיתות

31.1.2018 / 10:47

התובע הכללי בממלכה אמר כי הסכום העצום הושג בהסדרים עם עשרות הגורמים הבכירים שנעצרו במסגרת הטיהור של יורש העצר. זאת עם סיומה המסתמן של החקירה, שעוררה חשש בקרב משקיעים זרים

צילום: רויטרס

הרשויות בערב הסעודית הצליחו לשים את ידן על יותר ממאה מיליארד דולר במסגרת הסדרים כלכליים עם אנשי עסקים וגורמים רשמיים שעצרה במסגרת מאבקה בשחיתות - כך מסר אתמול (שלישי) התובע הכללי.

ההכרזה מסמלת ניצחון פוליטי עבור יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שהוציא לדרך את הטיהור בנובמבר והאריך כי הוא יניב לקופת הממלכה כמאה מיליארד דולר. עשרות מהעצורים הוחזקו ונחקרו במלון ריץ-קרלטון המפואר בבירה ריאד ויותר ממאה מהם שוחררו מאז. אחד מהם היה הנסיך אל-ווליד בן טלאל, הערבי העשיר ביותר בעולם.

"הסכום המוערך של ההסדרים כרגע הוא יותר מ-400 מיליארד ריאל (106 מיליארד דולר), שהושגו דרך מגוון רחב של נכסים, כולל נדל"ן, גופים מסחריים, ביטחונות, מזומן ונכסים אחרים", אמר התובע הכללי שייח סעוד אל-מוג'ב.

הסכום העצום, אם ינוהל נכון, יוכל לתת תנופה כלכלית לממלכה, שסבלה מקשיים כלכליים בשנים האחרונות בשל צניחת מחירי הנפט. הגירעון הממשלתי לשנה הקרובה מוערך ב-195 מיליארד ריאל.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי חודשיים במעצר: הערבי העשיר בעולם שוחרר מהכלא במלון המפואר
מרימים את המסך: סעודיה חזרה להקרין סרטים אחרי 35 שנה

הנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל בסוויטה במלון שבו הוחזק בריאד, ינואר 2018. רויטרס
הערבי העשיר ביותר בעולם. אל-ווליד בחדרו במלון טרם שחרורו/רויטרס

לפי התובע הכללי, 381 איש זומנו לחקירה, בהם כאלו שסיפקו עדויות או ראיות. לדבריו, 56 חשודים טרם הגיעו להסדר, זאת בהשוואה ל-95 חשודים בשבוע שעבר. הממשלה מיעטה לספק פרטים לגבי אותם הסדרים, פרט לזה עם הנסיך מתעב בן עבדאללה, ששילם יותר ממיליארד דולר. הוא נחשב בעבר ליורש עצר אפשרי, כך שמעצרו עורר ספקולציות בקרב דיפלומטים זרים שייתכן שמדובר בטיהור על רקע פוליטי.

בסימן נוסף לכך שהחקירה נמצאת בשלביה האחרונים, אמר גורם סעודי כי לא נותרו עצורים במלון ריץ-קרלטון. המלון, שמחיר החדר הזול ביותר בו הוא 650 דולר, ייפתח שוב באמצע החודש הבא. ככל הנראה, חלק מהעצורים הועברו מהמלון לכלא אחרי שסירבו להודות במיוחס להם ולהגיע להסדרים כלכליים.

על אף החשש שהמהלך הסעודי עורר בקרב משקיעים זרים, יורש העצר הצעיר נראה כמי שניצח, לפחות בקרב אזרחי הממלכה. זאת מאחר שהממשלה הבטיחה להשתמש בחלק מההון שהחרימה לטובת הציבור.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יורש העצר של ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן, דצמבר 2017. רויטרס
אזרחי הממלכה תומכים במהלך. יורש העצר מוחמד בן סלמאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully