וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרימים את המסך: סעודיה חזרה להקרין סרטים אחרי 35 שנה

15.1.2018 / 16:38

רק במרץ ייפתחו בתי הקולנוע הראשונים בממלכה השמרנית, אך בינתיים נפתח אחד מאולתר במימון הממשלה, שנוקטת רפורמות מרחיקות לכת. "זה צעד שהגיע מאוחר מדי, אבל תודה לאל שזה קורה עכשיו"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ערב הסעודית החלה בהקרנת סרטי אנימציה לילדים בבית קולנוע מאולתר, אחרי שבוטל איסור בן 35 שנה על פעילותם של בתי קולנוע בממלכה השמרנית. בתי הקולנוע הראשונים אמורים להיפתח במרץ, כחלק מהרפורמות שבהן נוקט יורש העצר הצעיר מוחמד בן סלמאן, שבמסגרתן בוטל גם איסור הנהיגה על נשים.

בשלב זה, הרשויות מממנות בתי קולנוע זמניים, כמו זה השוכן במתחם התרבות בעיר ג'דה שלחופי הים האדום. המקום מצויד רק במקרן, שטיח אדום ובמכונת פופקורן. "עד עכשיו, לא היו לנו תשתיות להקרנת סרטים, כך שאנחנו מנסים לנצל מבנים (חלופיים) כדי לדמות את החוויה", אמר ממדוע סלים, שארגונו "סינמה 70" ארגן את ההקרנות בסוף השבוע האחרון. "אנחנו מנסים להשתמש בסרטים הללו כנקודת פתיחה אחרי ההחלטה ב-11 בדצמבר לאשר הקרנות סרטים".

לקריאה נוספת בנושא
עוד שינוי היסטורי בסעודיה: נשים צפו לראשונה במשחק כדורגל

פתיחת בית הקולנוע הראשון בסעודיה, 15 בינואר 2018. רויטרס
מקרן, שטיח אדום ומכונת פופקורן. בית הקולנוע בג'דה/רויטרס

האיסור על הקרנת סרטים נכנס לתוקף בתחילת שנות ה-80, בעקבות לחץ מצד אנשי הדת, עם הקצנת החברה אל פירוש מחמיר של האסלאם, שיצא נגד שילוב בין גברים לנשים ונגד תרבות הבידור. ואולם, יורש העצר בן ה-32 ביטל מגבלות רבות, כחלק מחזונו לעצב מחדש את הכלכלה ולהפחית את התלות בנפט. כדי לפייס את השמרנים, הסרטים יצונזרו כך שיהיו בהתאם "לערכים המוסריים" של הממלכה.

"זה כיף ונוח שיש פעילות בסוף השבוע, זה צעד שהגיע מאוחר מאוד, אבל תודה לאל שזה קורה עכשיו", אמר סולטאן אל-עוטייבי, בן 28, אחרי שצפה בסרט ה"אמוג'י" עם אשתו ועם בתו.

עוד באותו נושא

סעודיה ממשיכה להיפתח: בתי קולנוע יופעלו החל מהשנה הבאה

לכתבה המלאה
פתיחת בית הקולנוע הראשון בסעודיה, 15 בינואר 2018. רויטרס
300 בתי קולנוע אמורים להיפתח עד 2030/רויטרס

כיום, אלפי סעודים טסים לבחריין, לאיחוד האמירויות הערביות ולמדינות אחרות כדי להנות ממופעי בידור, ובריאד מעוניינים שהכסף הזה יושקע בתוך המדינה ולא מחוצה לה. עד 2030, מתכננת הממשלה לפתוח כ-300 בתי קולנוע עם 2,000 מסכים, בתקווה שהתעשייה תניב יותר מ-90 מיליארד ריאל (24 מיליארד דולר) לכלכלה ותיצור 30 אלף מקומות עבודה חדשים.

בנוסף לכך, גם רשתות הקולנוע האזוריות והבינלאומיות פותחות את עיניהן על השוק הסעודי, ברצונן לגרוף את כספי הדור הצעיר, שחלקו באוכלוסייה הוא כ-70%. "אני רוצה לראות הכל מאחר שזה חדש עבורנו", אמר איבתיסאם אבו טליב, בן ה-30, אחד מבאי הקולנוע. "אני מקווה שהכול יהיה זמין – סרטי פעולה, רומנטיקה, סרטי ילדים וקומדיות. הכול, אינשאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully