וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה ממשיכה להיפתח: בתי קולנוע יופעלו החל מהשנה הבאה

11.12.2017 / 10:40

שר התרבות הודיע כי בתי קולנוע צפויים להתחיל להקרין סרטים כבר במרץ הקרוב. זאת כחלק מהרפורמות הנרחבות שמוביל יורש העצר. בתי הקולנוע נאסרו בשנות ה-80, בלחץ אנשי דת קיצוניים

צילום: רויטרס, CNN וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

ערב הסעודית הודיעה יום (שני) כי תאפשר את פתיחתם של בתי קולנוע בממלכה והראשונים צפויים להתחיל לפעול בתחילת השנה הבאה. זאת כחלק מהרפורמות הנרחבות שנוקט יורש העצר מוחמד בן סלמאן, כחלק מניסיונו לשנות את הכלכלה מבוססת הנפט.

"בתור הרגולטורית של התעשיה, הנציבות הכללית לתקשורת חזותית החלה בתהליך הוצאת רישיונות לבתי קולנוע בממלכה", אמר שר התרבות והמידע אווד בן סאלח אל-אווד בהצהרה שמסר. "אנחנו צופים כי בתי הקולנוע הראשונים ייפתחו במרץ 2018". לדבריו, פתיחת בתי הקולנוע תשתמש זרז לצמיחה כלכלית. עם פיתוח המגזר התרבותי, ניצור הזדמנויות תעסוקה והכשרה חדשות, ונעשיר את פעילויות הבידור של הממלכה".

לקריאה נוספת בנושא
יורש העצר הסעודי: הסכנה בטרור – עיוות הדת והאמונה שלנו
יורש העצר הסעודי מבצר את שלטונו – אך עלול לרסק את הממלכה

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן בכנס כלכלי בריאד, אוקטובר 2017. רויטרס
חזון שאפתני. יורש העצר הסעודי/רויטרס

צעד זה מצטרף לשורת מהלכים דומים שיצאו לדרך בשנה האחרונה, ובראשם ביטול האיסור על נשים לנהוג. יורש העצר הצעיר סבור כי דרך שילוב הנשים בשוק העבודה, תוכל הממלכה להפסיק את תלותה בנפט לצד בלימת גורמי דת קיצוניים, שלטענתו מעוותים את האסלאם.

לפי התכנית השאפתנית של יורש העצר הצעיר, המכונה "חזון 2030", עד שנת 2030 ייפתחו ברחבי הממלכה 300 בתי קולנוע עם יותר מ-2,000 מסכים. לפי ההערכות הממשלה, תעשיית הקולנוע תעשיר את קופת המדינה ב-90 מיליארד ריאל – כ-24 מיליארד דולר – ותיצור 30 אלף מקומות עבודה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אנשים ברחוב במכה, ערב הסעודית. ShutterStock
300 בתי קולנוע בממלכה עד 2030. תושבים במכה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully