וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורש העצר הסעודי: הסכנה בטרור – עיוות הדת והאמונה שלנו

26.11.2017 / 20:41

הנסיך מוחמד כינס קואליציה של מדינות מוסלמיות, החברות בארגון חדש שאמור להילחם יחד בטרור. הוא גינה את הטבח בסיני והזהיר מפני הסכנה בטרור הבינלאומי. "זה לא רק הרג חפים מפשע, אלא פגיעה בכבוד האסלאם"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן גינה אמש (ראשון) את הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, שבו נרצחו יותר מ-300 מתפללים, ואמר כי הוא יחזק את הקואליציה האסלאמית שהתכנסה היום (ראשון) בריאד. בכירי מערכות הביטחון מצד 40 מדינות בעלות רוב מוסלמי נפגשו כדי לדון במאבק ב"טרור".

הנסיך, המשמש גם שרד ההגנה, הכריז על הקמת הקואליציה הנרחבת לפני שנתיים כחלק מניסיונה של הממלכה הסונית להנהיג את העולם האסלאמי. השנה הוא הבטיח לשנות את אופיה השמרני והפוריטני של המדינה ולאמץ גישה מודרנית יותר של האסלאם.

"זה היה אירוע כואב מאוד וזה חייב לגרום לנו להרהר בכוח ובבינלאומיות של הטרור והקיצוניות", אמר הנסיך מוחמד. הקואליציה טרם נקטה פעולות משמעותיות, אולם גורמים רשמיים תיארו אותה כגוף שיאפשר לחבריו לבקש או להציע סיוע לחברים אחרים במאבקם בארגוני טרור.

הסיוע עשוי לכלול כוח צבאי, סיוע כלכלי או שליחת מומחים ביטחוניים, ולקואליציה יהיה בסיס קבע בבירת הממלכה.

עוד בוואלה! NEWS:
305 נהרגו בפיגוע בסיני: "הילדים צרחו, כל מי שנשם נורה"
הטבח הקטלני ביותר במצרים: א-סיסי לא מצליח לעצור את דאעש בסיני
טראמפ שוחח עם א-סיסי לאחר הפיגוע: "מתקפה מתועבת נגד מתפללים"

יורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן, בכינוס הקואליציה האסלאמית ללוחמה בטרור, 26 בנובמבר 2017. רויטרס
יורש העצר הסעודי, אמש/רויטרס

"האיום הגדול ביותר מהטרור והמקיצוניות הוא לא רק הרג חפים מפשע והפצת שנאה, אלא גם פגיעה במעמד הדת שלנו ועיוות האמונה שלנו", אמר יורש העצר בפני הבכירים מהמזרח התיכון, מאפריקה ומאסיה.

עיראק וסוריה, חזרת המאבק בארגו "המדינה האסלאמית", לא חברות בקואליציה, וגם איראן השיעית, יריבתה של ערב הסעודית הסונית. קטאר שהייתה בתחילת דרכה של הקואליציה חלק ממנה, לא הוזמנה לכינוס היום כחלק מהחרם שהטילה ריאד עליה בטענה כי היא תומכת בטרור. דוחא מכחישה זאת.

עבדאללה א-סלאח, גנרל סעודי ומזכ"ל הקואליציה, אמר כי קטאר לא נכללה בכינוס כדי לנסות ולבנות קונצנזוס. הוא הדגיש כי הקואליציה לא תשמש גוש סוני מול איראן. "האויב הוא הטרו, לא פלג או דת או גזע כלשהו, אלא הטרור", אמר לכתבים. לדבריו, שורת אפשרויות צבאיות הועלו בפני מועצת השרים של הקואליציה, אך הוא לא פירט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת הפיגוע במסגד בחצי האי סיני, נובמבר 2017. רויטרס
"פגיעה באסלאם". זירת הפיגוע בסיני, שישי/רויטרס

על אף ההסכמות העקרוניות, חברות הקואליציה השמיעו עדיפויות שונות במהלך הכינוס. המשלחת מתימן אמרה כי יש להתמקד באיראן, באל-קאעדה ובדאעש, ואילו בטורקיה קראו ל"תמיכה מחברותינו" נגד הכורדים.

יש מי שסבור שהקואליציה עלולה לשמש כלי בידי ערב הסעודית לנקיטת מדיניות חוץ אגרסיבית עוד יותר, דרך השגת תמיכה מצד מדינות עניות באפריקה ובאסיה תמורת סיוע כלכלי וצבאי. לצד החרם הדיפלומטי על קטאר, ערב הסעודית גם מנהלת לחימה נגד החות'ים בתימן.

מזכ"ל הקואליציה אמר כי ריאד תממן את הקמת המרכז החדש, שעלותו 107 מיליון דולר, אך הוסיף כי גם מדינות אחרות עשויות להעניק תמיכה כלכלית ליוזמות אחרות.

(עדכון ראשון: 20:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully