וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשיים במעצר: הערבי העשיר בעולם שוחרר מהכלא במלון המפואר

27.1.2018 / 15:59

אל-ווליד בן טלאל, שמחזיק בהון של 17 מיליארד דולר, שוחרר על ידי הרשויות בסעודיה אחרי שנעצר כחלק מגל טיהור חסר תקדים של נסיכים, אנשי עסקים ושרים שהואשמו בשחיתות. לא ברור כמה הוא נדרש לשלם

צילום: רויטרס

המיליארדר הסעודי הנסיך אל-ווליד בן טלאל שוחחר ממעצר היום (שבת), אחרי כחודשיים שבהם הוחזק במלון מפואר בריאד. הוא נעצר כחלק מקמפיין חסר תקדים של הממלכה נגד שחיתות, שלפי חלק מההערכות, נועד גם כדי לסלק מהדרך את מתנגדיו של יורש העצר השאפתני והצעיר, מוחמד בן סלמאן.

שחרורו אירע שעות אחרי שהעניק ריאיון לרויטרס ממלון ריץ-קרלטון בריאד, שם הוחזק יחד עם עשרות נסיכים, אנשי עסקים ובכירים אחרים בחודשיים האחרונים. בריאיון טען כי הוא משוכנע שהוא ינוקה מכל אשמה וישוחרר בימים הקרובים. פרטי ההסדר שלו לא ידועים עוד, אך הוא שוחרר יחד עם טייקונים בולטים אחרים, ששילמו מיליארדי דולרים לשלטונות בתמורה לשחרורם.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי חודשיים במעצר: הערבי העשיר בעולם שוחרר מהכלא במלון המפואר

הנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל בסוויטה במלון שבו הוחזק בריאד, ינואר 2018. רויטרס
עם שיער אפור. אל-ווליד בריאיון מסוויטת המעצר שלו/רויטרס

משמעות השחרורים היא שהשלב המרכזי בחקירה הסתיים, אחרי שגל המעצרים חסר התקדים זעזע את השוק המקומי וגרם לחשש בקרב משקיעים זרים מפני גורלם של שותפיהם העסקיים. עוד כמה

בן טלאל הוא הערבי העשיר ביותר בעולם. הונו נאמד על ידי מגזין פורבס ב-17 מיליארד דולר והוא נחשב לפנים של עולם העסקים הסעודי. הוא הופיע פעמים רבות בערוצי טלוויזיה בינלאומיים ובמאמרים על השקעותיו ועל אורח חייו. הוא בעל שליטה ישירה או עקיפה בחברות ענק, כולל בטוויטר ובסיטיגרופ, ובכן במלונות פאר בעולם, כמו הפלאזה בניו יורק.

עוד באותו נושא

מעושרים: וורן באפט הערבי

לכתבה המלאה
סוויטת המעצר של אל-ווליד בן טלאל הערבי העשיר בעולם בריאד, ערב הסעודית 27 בינואר 2018. רויטרס
הסוויטה שבה הוחזק אל-ווליד/רויטרס

גורם סעודי בכיר אמר לרויטרס כי השחרור התאפשר אחרי שהושג הסדר עם התובע הכללי. "התובע הכללי אישר הבוקר את ההסדר שהושג עם הנסיך אל-ווליד בן טלאל, והוא שב לביתו בשעה 11:00", אמר הגורם, שלא מסר את פרטי ההסדר.

בנקאי מאחת ממדינות המפרץ, שמקיים עסקים עם ערב הסעודית, אמר כי נראה שהרשויות בריאד מוכנות לסגור את החקירה שאותה הוביל יורש העצר מוחמד בן סלמאן בשל החשש של משקיעים זרים מפני פגיעה בנכסיהם או בשותפיהם המקומיים.

מחוץ לארמונו של אל-ווליד, חנו היום בשורה עשרות מכוניות, שעליו התנוסס דגל סעודי ענק. השומרים נראו מחיוכים בעודם שותים קפה, ובלשכתו של הנסיך נאמר כי הוא נמצא בביקור משפחתי, מבלי לפרט על כך.

הסוויטה שבה הוחזק הנסיך הסעודי אל-ווליד בן טלאל במלון בריאד, 26 בינואר 2018. רויטרס
הסוויטה שבו הוחזק אל-ווליד/רויטרס

בריאיון עם רויטרס, הוא תיאר את מעצרו כחוסר הבנה ואמר כי הוא תומך ברפורמות שמוביל יורש העצר. "אין אישומים, אלא רק שיחות ביני לבין הממשלה", אמר אל-ווליד, ששיערו האפיר וגופו הצטמק מאז הופעתו האחרונה בציבור, באוקטובר. הוא גידל זקן במהלך שהותו במעצר. "אין לי דבר להסתיר, אני כל נינוח ורגוע. אני מתגלח כאן, כמו בבית. הספר שלי מגיע לכאן. אני כמו בבית, בכל הכנות", אמר.

במהלך הריאיון, שנמשך 30 דקות, הוא ערך סיור בסוויטה שלו, בניסיון להוכיח כי הוא זוכה ביחס טוב ואינו הועבר מהמלון לבית כלא. הנסיך אמר כי הוא הצליח לתקשר עם חברי משפחתו ועם מנהלי העסקים שלו בזמן החזקתו במלון המפואר בבירה ריאד.

הוא אמר כי הוא מתכנן להמשיך לחיות בממלכה ולקדם את האינטרסיים העסקיים שלו בעולם. "לא אעזוב את ערב הסעודית, זו המדינה שלי".

סוויטת המעצר של אל-ווליד בן טלאל הערבי העשיר בעולם בריאד, ערב הסעודית 27 בינואר 2018. רויטרס
המטבח של אל-ווליד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully