וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנקציות על תכנית הטילים: התכנית האירופית לשימור הסכם הגרעין עם איראן

17.3.2018 / 0:44

מסמך שהגיע לידי רויטרס מראה כי בריטניה, צרפת וגרמניה - החתומות על העסקה - מגבשות רשימת גורמים וגופים הקשורים לתכנית הטילים ולמעורבות בסוריה במטרה להטיל עליהם עיצומים. זאת כדי לשכנע את טראמפ, שהציב להן אולטימטום עד אמצע מאי, שלא לפרוש ממנו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

בריטניה, צרפת וגרמניה מציעות להטיל סנקציות חדשות של האיחוד האירופי הקשורות לתכנית הטילים של איראן ולמעורבותה במלחמה בסוריה - כך עולה מדוח חשאי שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. זאת, במטרה להשאיר את ארצות הברית בהסכם הגרעין. לפי שני גורמים המעורים בנושא, המסמך נשלח אתמול (שישי) לחברות האיחוד כדי לקבל תמיכה באותן שורת סנקציות הזקוקות לאישור כל 28 המדינות החברות בגוש.

האיחוד מנסה להציל את ההסכם שנחתם ב-2015 וצמצם את יכולתה של טהראן לפתח נשק גרעיני, ולהראות לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שניתן להתמודד עם פעילותה של איראן במזרח התיכון בדרכים אחרות. אחרת, הזהיר טראמפ, הוא יסרב לחתום על המשך הקפאת הסנקציות שהוסרו במסגרת ההסכם. אלו יחודשו באופן אוטומטי אם הנשיא לא ישעה אותן שוב ב-12 במאי.

"נפיץ בימים הקרובים רשימת אנשים וגופים שבהם אנו סבורים צריך להתמקד בשל תפקידיהם הפומביים", נכתב במסמך, ביחס לתכנית הטילים הבליסטיים של טהראן ולסיוע שהיא מעניקה למשטרו של בשאר אסד מאז תחילת המלחמה ב-2011.

לפי ההערכות, הסכם הגרעין עשוי לקרוס אם ארצות הברית תפרוש ממנו.

עוד בנושא
אנטי-איראני ופרו-ישראלי: זהו שר החוץ החדש של טראמפ
נתניהו נפגש עם מרקל בדאבוס: "היא מבינה את הדאגות שלנו מהגרעין"
טראמפ שמר על הסכם הגרעין עם איראן אך איים: נפרוש אם לא יתוקן

נשיא איראן רוחאני בעצרת לציון המהפכה האסלאמית, פברואר 2018. רויטרס
עצרת בטהראן לציון המהפכה האסלאמית, בחודש שעבר/רויטרס

לפי המסמך, בריטניה, צרפת וגרמניה מנהלות שיחות קדחתניות עם ממשל טראמפ כי "לקבל תמיכה חדשה וממושכת בהסכם מעבר ל-12 במאי". דיפלומטים המעורים בנושא אמרו כי המעצמות האירופיות וארצות הברית ניהלו השבוע סבב שיחות בנושא.

הסנקציות המוצעות במסמך קשורות למיליציות ולמפקדים בכירים. המסמך מציע להתבסס על הרשימה הקיימת של האיחוד הנוגעת לסוריה, שכוללת איסור נסיעה והקפאת נכסים לצד איסור על קשרים עסקיים או מימון של חברות ציבוריות או פרטיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ND - נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ הדיח את שר החוץ רקס טילרסון. cnn, מערכת וואלה! NEWS
הכדור בידיים שלו. טראמפ/מערכת וואלה! NEWS, cnn

במסגרת ההסכם, שעליו חתומות גם סין ורוסיה, הוסרו הסנקציות שהיו קשורות לתכנית הגרעין ופגעו קשות בכלכלתה של איראן המבוססת על נפט. על אף שהאיחוד עדיין מקיים סנקציות על גורמים איראניים הקשורים להפרות זכויות אדם, הוא ביטל את המגבלות הכלכליות והעסקיות על איראן ב-2016 ולא מעוניין בפגיעה בהסכם.

איראן מסרבת לדון בתכנית הטילים שלה, שלטענתה היא לצורכי הגנה בלבד. בנוסף לכך, הרפובליקה האסלאמית דוחה את הטענות של המערב על כך שהיא מערערת את היציבות במזרח התיכון ודוחה את דרישת טראמפ לפתוח את הסכם הגרעין, שלא נגע לתכנית הטילים, למשא ומתן מחודש.

בריטניה, צרפת וגרמניה טוענות במסמך כי הטלת הסנקציות החדשות לא מפרות את הסכם הגרעין מבחינה חוקית, מאחר שהן לא קשורות לתכנית הגרעין ואינן הוסרו במסגרת ההסכם. לטענתן, הסנקציות החדשות מוצדקות מאחר שאיראן לא חדלה לפתח את תכנית הטילים ולבחוש במזרח התיכון.

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully