וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דריסה בשומרון: קצין וחייל נהרגו ושניים נפצעו קשה ובינוני

ארבעה צעירים כבני 20 נפצעו בפיגוע נגד כוח צבאי, כשרכב פלסטיני דהר לעברם באזור ההתנחלות ריחן שבשומרון. מותם של קצין וחייל נוסף נקבע בזירה. שניים נוספים פונו במסוק לבית החולים בילינסון. הדורס זוהה כצעיר בן 26 תושב ברטעה, עורך דינו טען שמדובר בתאונה

צילום: יואב איתיאל, אור רביד, ניב אהרונסון

פיגוע דריסה בשומרון - כל העדכונים

- קצין וחייל צה"ל נהרגו מפגיעת רכב פלסטיני בצפון השומרון
- שניים נוספים נפצעו: אחד באורח קשה, אחד בינוני
- נהג הרכב הפוגע, אסיר משוחרר בן 26 מאזור ג'נין, נפצע ונעצר
- דובר צה"ל: מדובר בפיגוע שכוון נגד כוח צבאי
- כלי תקשורת פלסטיניים: מדובר בתאונה, לא פיגוע
- היתרי עבודה של עשרות בני משפחתו של המחבל נשללו
- דיווח פלסטיני: כוחות הביטחון פשטו על בית המחבל ותחקרו את בני משפחתו

קצין וחייל צה"ל נהרגו ושניים נפצעו היום (שישי) באורח קשה ובינוני כשרכב עם לוחיות רישוי פלסטיניות פגע בכוח צבאי באזור ריחן שבצפון השומרון. נהג הרכב הפוגע נפצע באורח קל, והועבר לבית החולים הלל יפה בחדרה. לפי המשטרה נוסע נוסף מהרכב הפוגע פונה בידי צוותי הסהר האדום.

לדברי גורמי צבא, הפיגוע התרחש כשהחיילים עמדו במתחם סמוך לפילבוקס, לצדו של רכב ממוגן. המחבל הדורס נסע במהרה לעברם והתנגש בהם בעוצמה. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח בשעות הערב כי כוחות הביטחון פשטו על ביתו של המחבל הדורס. על פי הדיווחים בני המשפחה תוחקרו בידי הכוח שהגיע לבית.

שני הפצועים טופלו בזירת התקרית בידי חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום ופונו בהמשך באמצעות מסוק אל בית החולים בילינסון שבפתח תקווה, שם הועברו למחלקת הטראומה של בית החולים. מבית החולים נמסר כי הפצוע שמצבו הוגדר קשה נכנס לניתוח של כמה שעות ולאחר מכן יועבר לטיפול נמרץ. הפצוע הבינוני הסובל מפגיעות בגפיים צפוי להיכנס לניתוח גם הוא.

עוד בוואלה! NEWS:
חייל נפצע קל בפיגוע דקירה במבוא דותן שבשומרון, המחבלת נורתה
לוחם מגלן הודח מתפקידו - כי לא ירה לעבר המחבלת שפצעה אותו
חייל שבורח מאויב עובר עבירה: הדחת הלוחם שנמלט ממחבלת - מוצדקת

זירת הפיגוע של ארבעה הולכי רגל בני 20 מרכב פלסטיני בכביש 585 ממבוא דותן לכיוון חרמש. דוברות מד"א, מד"א
זירת התקרית באזור ריחן, היום/מד"א, דוברות מד"א

בצה"ל אישרו כי מדובר בפיגוע דריסה שבוצע לעבר כוח צבאי "שביצע משימת הגנת צירים סמוך למבוא דותן". עוד נמסר כי "המחבל נתפס, פונה לבית החולים ומתוחקר" וכי "כוחות צה"ל מבצעים סריקות ובידוקים במרחב".

שר הביטחון אביגדור ליברמן גינה את הפיגוע ואמר כי יפעל "לגזר דין מוות למחבל, להריסת ביתו ולהענשת כל מי ששיתף פעולה". הוא הוסיף כי "אין דבר כזה טרור בודדים. זה טרור שנתמך בידי אבו מאזן והרשות הפלסטינית שמשלמת כסף למשפחות המחבלים. אנחנו נעצור אותם".

בשב"כ אישרו כי המחבל הוא עלאא כבהא, צעיר תושב ברטעה בן 26. כבהאא הוא אסיר משוחרר ובחודש אפריל בשנה שעברה סיים לרצות עונש מאסר בגין 17 חודשים. על פי הודעת שב"כ, "הנחת העבודה כי מדובר בפיגוע" וכבהא הועבר לחקירת כוחות הביטחון".

עלאא כבהא, מחבל תושב ברטעה שביצע פיגוע דריסה בריחן שבשומרון שבו נהרגו שני חיילים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
עלאא כבהא, שזוהה כמחבל האחראי לפיגוע/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

קרוב משפחתו של כבהא אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי כבהא הוא "בחור טוב שעשה תאונה, אין משהו אחר". לדבריו, "לקחו אותו לבית חולים, והכול בסדר. הוא עובד בצביעת בתים. הוא קנה ג'יפ חדש, הוא מפרנס. הוא מברטעה הפלסטינית. הוא עדיין לא נשוי". גם עורך דינו של כבהאא, מוהנד בויארת, אמר כי מדובר בתאונת דרכים. לדבריו, נאסר עליו להיפגש עם מרשו למשך ארבעה ימים.

בעקבות הפיגוע הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, על הקפאה מידית של ההיתרים לכלל החמולה שממנה הגיע כבהא. בסך הכול מדובר ב-67 היתרי עבודה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רישיונות תעסוקה בהתנחלויות.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי גורמי שלטון מקומיים בנפת ג'נין טענו שהתקרית היא תאונת דרכים ולא פיגוע. הגורמים הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל בגין ניצול התקרית לצרכים פוליטיים.

דובר חמאס חאזם קאסם צוטט בכלי תקשורת פלסטיניים כאומר שמדובר בפיגוע. לדבריו, "הפיגוע בשומרון מגיע מאה יום אחרי החלטת טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים, ומוכיח את מוכנות עמנו להמשיך באינתיפאדת אל-קודס עד להשגת חירות מלאה".

פינוי פצועים מתקרית הדריסה בריחן שבשומרון לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, 16 במרץ 2018. ראובן קסטרו
פינוי הפצועים לבית החולים בילינסון, היום/ראובן קסטרו

מתחקיר ראשוני עולה שנהג הרכב הפלסטיני האיץ את נסיעתו והתנגש בכוח בצעירים. הנהג והנוסע שישב לצדו נפגעו באורח קל-בינוני ונעצרו עם הגעת כוחות הביטחון. גורם ביטחוני מבהיר כי "בשלב זה כל האפשרויות נחקרות, כולל פיגוע טרור".

הפרמדיקים של מד"א איתי טילנגר ואסף תפוחי סיפרו כי כשהגיעו לזירה ראו את ארבעת הנפגעים שוכבים על הכביש. "שניים מהפצועים שנפגעו אנוש היו מחוסרי הכרה", הוסיפו. "שני פצועים נוספים שנפגעו בינוני עד קשה וסבלו מחבלות בראש ובגפיים קיבלו מאתנו טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם למסוק מד"א שנחת בסמוך".

בנובמבר האחרון נפצעו בפיגוע דריסה באפרת שבגוש עציון גבר כבן 35 באורח קשה וכבר כבן 70 באורח קל-בינוני. נהג הרכב נמלט מהזירה וניסה כעבור שעתיים לדקור קצין באזור - ונורה ונפצע אנושות בידי כוח צה"ל.

(עדכון ראשון: 16:42)

פינוי פצועים מתקרית הדריסה בריחן שבשומרון לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, 16 במרץ 2018. ראובן קסטרו
פינוי הפצועים לבית החולים, היום/ראובן קסטרו
זירת הפיגוע של ארבעה הולכי רגל בני 20 מרכב פלסטיני בכביש 585 ממבוא דותן לכיוון חרמש. יונתן ציטרנוביץ/TPS, תצפית TPS
אמבולנס מד"א בזירת תקרית הדריסה, היום/תצפית TPS, יונתן ציטרנוביץ/TPS
הרכב שפגע בקבוצת הולכי רגל באזור ריחן שבשומרון, 16 במרץ 2018. דוברות מד"א, מד"א
הרכב הפוגע/מד"א, דוברות מד"א
פינוי פצועים מתקרית הדריסה בריחן שבשומרון לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה, 16 במרץ 2018. ראובן קסטרו
פינוי הפצועים/ראובן קסטרו
חיילים בזירת תקרית הדריסה באזור ריחן שבשומרון, 16 במרץ 2018. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
זירת האירוע לאחר הפיגוע/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully