וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירות תיפתח בירושלים; ברק תוקף את נתניהו: כותרות השבת

ארה"ב אישרה כי השגרירות תיפתח בסמוך לחגיגות ה-70 לישראל, כתב אישום הוגש נגד מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ בגין עבירות שחיתות, גבר נהרג בתאונת דרכים באזור לטרון ו-45 נהרגו בפיגועים בסומליה. חדשות סוף השבוע

צילומי לווין חושפים: מטוסי העתיד של פוטין בבסיס במערב סוריה

צילומי לווין חדשים של חברת ISI חושפים כי חיל האוויר הרוסי משתמש בבסיס חמיימים שבסוריה לשילוח מטוסי חמקן מדגם סוחוי Su-57 למשימות ברחבי המדינה. צילומי הלווין מאתמול מראים את המטוסים על מסלול ההמראה בבסיס, לאחר שמוקדם יותר השבוע נחשף תיעוד שלהם ברשתות החברתיות טסים בשמי סוריה.

מדובר באחד המטוסים הסודיים של הצבא הרוסי, מטוס דור 5 בעל תמרון אווירי יוצא דופן ויכולות חמקניות המקביל למטוס F-22 האמריקני, שארצות הברית סירבה למכור למדינות זרות. העברת מטוסי Su-57 לסוריה היא מסר לארצות הברית ולמדינות האזור על אודות משקל הכובד שהקרמלין מייחס למרחב האווירי הסורי ולתמיכתו בנשיא בשאר אסד, כמו גם להגנה על האינטרסים הרוסיים באזור.

45 איש נהרגו בפיצוץ שתי מכוניות תופת במוגדישו בירת סומליה

45 בני אדם נהרגו בפיגוע כפול במוגדישו בירת סומליה, כששתי מכוניות תופת התפוצצו במרכז העיר. ארגון הטרור א-שבאב קיבל אחריות לפיגוע שאירע אתמול בסמוך למתחם המגורים של נשיא המדינה. 36 בני אדם נוספים, רובם שומרים ששהו מחוץ למתחם, נפצעו בפיגוע.

בתמונות מהמקום נראו חמישה כלי רכב הרוסים ליד המבנה, שקירו החיצוני קרס בעקבות הפיצוץ העז. ארגון א-שבאב דיווח שחמישה מאנשיו נהרגו בפיגוע. "שניים מההרוגים היו נהגי כלי הרכב, שאר הלוחמים שבו בשלום", אמר דובר הארגון עבדיאסיס אבן מוסעב. .

גבר כבן 50 נהרג בתאונת רכיבת אופניים באזור לטרון

גבר כבן 50 נהרג לאחר שנפצע בנפילה כשרכב על אופניו בכביש 3 מצפון לפארק קנדה שבאזור לטרון. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום החלו להעניק לו טיפול רפואי לאחר שספג פציעה רב-מערכתית קשה וביצעו בו פעולות החייאה, אך מותו נקבע בשטח. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות מותו של רוכב האופניים.

חובש רפואת חירום במד"א חיליק עזרזר סיפר כי עם הגעתו למקום מצא את הרוכב כשהוא שוכב בשולי הכביש ללא הכרה. "אזרחים שהיו במקום סיפרו לנו שהוא נפל במהלך הרכיבה", הוסיף. "יחד עם רופא שהזדמן למקום הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה אבל הפציעה שלו הייתה קשה מאוד ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

התובע המיוחד הגיש כתב אישום חדש נגד מנהל קמפיין טראמפ לשעבר

התובע המיוחד רוברט מולר הגיש כתב אישום נוסף נגד פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שבו נחשפה פעילותו כלוביסט למען השלטון הפרו-רוסי באוקראינה בשנים 2013-2012. בכתב האישום נטען כי מנפורט שילם כשני מיליון אירו לפוליטיקאים בכירים במדינות שונות באירופה למען קידום ענייניה של ממשלתו של הנשיא ויקטור ינוקוביץ'.

שותפו לעסקים של מנפורט ריק גייטס חתם על הסדר טיעון עם מולר שבו התחייב לשתף פעולה "בכל עניין שהוא" הנוגע לחקירת הניסיונות להשפיע על הבחירות לנשיאות בשנת 2016. עד כה מנפורט וגייטס לא נאשמים במעורבות כלשהי בפעולותיה של רוסיה בניסיון להטות את תוצאות הבחירות.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

ארה"ב: השגרירות תועבר לירושלים לקראת חגיגות ה-70

שגרירות ארצות הברית בירושלים תיפתח בחודש מאי הקרוב - כך אישרה אמש מחלקת המדינה האמריקנית. גורם רשמי בבית הלבן אמר מוקדם יותר היום כי ארצות הברית נערכת להעברת השגרירות מתל אביב כבר בחודש מאי, לקראת חגיגות ה-70 למדינת ישראל. במחלקת המדינה מתקיימים בימים אלה דיונים אחרונים בנוגע להעברת שגרירות ארצות הברית מתוך כוונה לבצע את המהלך לקראת החגיגות.

בהודעה שמסר הערב דרך שגרירות ישראל בוושינגטון אמר נתניהו כי "זהו יום גדול לעם ישראל". נתניהו הוסיף כי "החלטה זו תהפוך את יום העצמאות ה-70 לישראל לחגיגה גדולה עוד יותר. תודה לך, הנשיא טראמפ, על מנהיגותך וידידותך".

ברק מזהיר את נתניהו: אם ילך לבחירות הוא יחטוף מכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר הבוקר (שבת) כי "הפרק שנקרא בנימין נתניהו נגמר". ברק השתתף באירוע שבתרבות בחדרה ואמר כי אם נתניהו יילך לבחירות עכשיו "הציבור לא ייבחר בו, הוא יחטוף מפלה מבישה ומביכה".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי "ביבי מתבכיין שהפילו לנו מטוס ותיאר זאת כפגיעה בריבונות ישראל. לאחר כמה שעות יצאה הודעה מהקרמלין שזו פגיעה בריבונות סוריה בכלל. כשראש הממשלה עומד בפורום במינכן ומנפנף במזל"ט שהופל בבכיינות, האנשים בקהל רק בגלל הנימוס לא צחקו בקול רם".

מנכ"ל וואלה! NEWS העיד: "התנתקתי מאלוביץ' ב-2016, זו משפחת פשע"

מנכ"ל וואלה! NEWS אילן ישועה, העיד בלהב 433 כי התנתק ממשפחתו של שאול אלוביץ', מחזיק השליטה בקבוצת בזק ובין השאר גם באתר וואלה! NEWS כבר ב-2016 - כך עולה מפרסום תמלילי עדותו שפורסמו אתמול בחדשות 2. "הייתי במצוקה אישית ומקצועית קשה. בסוף 2015 פניתי לעורך הדין אייל רוזובסקי, שמלווה אותי מאז. אחר כך התחלתי לתעד את הפניות והלחצים של שאול אלוביץ' ושל אשתו איריס".

"אלוביץ' אומר שהוא רצה לעשות מוואלה! אתר לאומי ימני. זה שקר", טען ישועה בעדותו. "היו פעמים שהיו הוראות לתקוף את נפתלי בנט, דרישות ממש לתקוף אותו חזק. מותר היה לכתוב נגד הימין ושרי הליכוד וליברמן וכולם. רק לא נגד ביבי ושרה והבן".

סנאטור פולני פרסם סרט תעמולה נאצי - והושעה

מפלגת "חוק וצדק" הפולנית השעתה את אחד הסנאטורים שלה לאחר ששיתף סרט תעמולה נאצי ברשת החברתית. קרול קרסקי בכיר במפלגה אמר כי "אין מקום במפלגה למי שמפיץ חומרים מסוג זה". במפלג יחליטו בקרוב אם הסנאטור וולדמאר בונקובסקי יורחק לצמיתות.

בונקובסקי שיתף בדף הפייסובק שלו סרטון תחת הכותרת "איך יהודי רדף יהודי עד המוות", סרט תעמולה נאצי המתאר אכזריות של שוטרים יהודים שפעלו בגטו ורשה במהלך מלחמת העולם השנייה. בונקובסקי פרסם גם שורה של ביטויים אנטישמיים והוסיף כי הפולנים יכולים לקבל החלטות בעצמם בנוגע לאירועי המלחמה.

הפלסטינים: המפגין שנהרג בהפרות סדר ביריחו נפגע מירי

הפלסטינים דיווחו אתמול כי מנתיחת גופתו של המפגין הפלסטיני מיריחו התברר כי התגלה פצע ירי. בצה"ל טרם קיבלו את הדוח הפתולוגי עליו דווח. מפרטים חדשים שהגיעו לידי וואלה NEWS עולה כי במהלך פעילות של גדוד לביא הירדן למעצר מבוקשים ביריחו הבחינו הכוחות בפלסטיני מסתער לעברם ובידו מוט ברזל. הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד וירה לעברו.

לאחר מכן העריך הכוח כי הפלסטיני החשוד לא נפגע ונטרל אותו בכוח. חובשת שהייתה בכוח ביצעה בדיקה על החשוד ולא זיהתה פגיעת ירי או דימום חיצוני. לאחר מכן זיהתה החובשת ירידה במדדים ובמצבו הרפואי של הפלסטיני והוא פונה לתאג"ד בו צוות רפואי בכיר לקבלת טיפול. פרמדיק בכוח ביצע אף הוא בדיקות, אך גם הוא לא זיהה פגיעה מירי או דימום. מותו נקבע על ידי הכוח בתאג"ד.

מועצת הביטחון של האו"ם תצביע על הפסקת אש בסוריה

מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להצביע היום בשעות הערב על הצעת החלטה להפסקת אש מידית בסוריה, שתימשך חודש. על פי ההצעה, הפסקת האש תשמש להעברת ציוד רפואי ומשלוחי סיוע הומניטרי לתושבים במדינה מוכת המלחמה. טרם ברור אם רוסיה תשתמש בזכות הווטו שלה במועצה כדי להפיל את ההצעה - שלאישורה נדרשת הצבעתן של תשע מדינות.

גורמים דיפלומטים גרמנים וצרפתים אמרו אתמול כי קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון ביקשו מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לתמוך בהפסקת אש מידית בסוריה בהצבעה. הגורמים הוסיפו כי מרקל ומקרון מתכננים לשוחח יחד עם פוטין הערב, בהתאם לתוצאות ההצבעה. גורם בארמון האליזה אמר כי השניים מנסים להבטיח שמוסקבה לא תחסום את הצעת הפסקת האש.

נהג טרקטורון נהרג בהתנגשות בעץ בגליל התחתון

גבר בן 41 נהרג אתמול בתאונת טרקטורון ביער בית קשת שבגליל התחתון. הגבר, תושב אחד הכפרים בצפון, ירד לשוליים מסיבה שטרם התבררה והתנגש בעץ. הוא נפצע באורח אנוש וחובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירת התאונה ניסו להעניק לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו במקום.

אדם נוסף נפצע באורח קל. הוא טופל במקום ולא הזדקק לפינוי. שוטרים שהגיעו למקום סגרו את הזירה ובוחן תאונות הוזעק למקום.

הפלסטינים: "אבו מאזן לקה בסרטן, עליו לתת תשובות"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקה במחלת הסרטן - דיווחו אתמול הפלסטינים. הדיווחים בגדה באים לאחר שיו"ר הרשות שוחרר ביום חמישי מבית חולים בבוליטמור שבארצות הברית, שם עבר בדיקות רפואיות שגרתיות.

אנשי לשכתו של יו"ר הרשות הכריזו במהלך הלילה כי אבו מאזן שוחרר מבית החולים שבמדינת מרילנד "בבריאות טובה". אולם ברשות מדווחים כי אבו מאזן, בן ה-82, לקה בסרטן בקיבתו וכעת יהיה עליו להיאבק במחלה. הדיווחים הללו לא אושרו על ידי גורמים רשמיים ברשות.

ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על גופים המקיימים קשרים עם צפון קוריאה

ארצות הברית הטילה אתמול סנקציות נוספות על 56 גופים עסקיים המקיימים קשרי מסחר עם קוריאה הצפונית, זאת כדי להפעיל עליה לחץ ולגרום לה לסגת מתוכנית הגרעין. בין הגופים שעליהם הוטלו העיצומים: 50 כלי שיט וחברות ספנות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "מדובר בסנקציות המשמועותיות ביותר" שארצות הברית הטילה על קוריאה הצפונית, זאת במסגרת המתיחות בין שתי המדינות.

הערב איים טראמפ כי "אם הסנקציות לא יעבדו, נצטרך לעבור לשלב השני". לדבריו, "השלב השני יכול להיות דבר קשה מאוד, זה יכול להיות מאוד מצער עבור העולם. אני מקווה שהסנקציות יעבודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully