וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

56 מטרות: ארה"ב הטילה את חבילת הסנקציות הגדולה ביותר על צפון קוריאה

24.2.2018 / 2:11

משרד האוצר הכריז על סבב חדש ונרחב במיוחד של עיצומים נגד פיונגיאנג, במטרה לעצור את הפעילות הימית הלא חוקית שבמסגרתה מבריחה המדינה המבודדת נפט. טראמפ איים: "אם הסנקציות לא יעבדו, נעבור לשלב ב' - שיהיה מצער מאוד עבור העולם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית הכריזה אתמול (שישי) על חבילת הסנקציות הגדולה ביותר שהטילה עד כה על קוריאה הצפונית. זאת במטרה ללחוץ את פיונגיאנג כדי שזו תוותר על תכנית הגרעין שלה. לאחר ההודעה על העיצומים החדשים, הזהיר הנשיא דונלד טראמפ מ"שלב ב'" שעלול "להיות מאוד מאוד מצער עבור העולם".

לפי הודעת משרד האוצר, חבילת הסנקציות החדשה כוללת אדם אחד, 27 חברות ו-28 ספינות. ארצות הברית גיבשה גם רשימת גופים שיוכנסו בנפרד לרשימה השחורה של האו"ם, בצעד שנועד "לעצור את פעילות ההברחה הימית הלא חוקית של קוריאה הצפונית, המנסה לרכוש נפש ולמכור פחם".

במסיבת עיתונאים שכינס לצדו של ראש ממשלת אוסטרליה, השתמש טראמפ בשפה מאיימת, בדומה להתבטאויתיו מהקיץ האחרון, אז איים ב"אש וזעם" נגד משטרו של קים ג'ונג און. "אם הסנקציות לא יעבדו, נצטרך לעבור לשלב ב'", אמר טראמפ. "שלב ב' יכול להיות משהו קשוח מאוד, ייתכן שמאוד מאוד מצער עבור העולם. אני מקווה שהסנקציות יעבדו".

טראמפ תקף את תגובותיהם של המחוקקים הדמוקרטים במהלך נאום מצב האומה שנשא בשבוע שעבר, ואף אמר כי היה זה מעשה "בוגדני". רויטרס
טראמפ/רויטרס

הסנקציות הוטלו על אזרח טיוואן, בנוסף לחברות ספנות ואנרגיה בסין, בהונג קונג, בטייוואן ובסינגפור. נכנסיהם של אותם גורמים בארצות הברית הוקפאו ועל אזרחים אמריקניים נאסר לעשות עמם עסקים. בסבב העיצומים הנוכחי לא נכללו בנקים סיניים, שלפי ההערכות ממשיכים לשבש את משטר הסנקציות שנכפה על פיונגיאנג ביתר שאת בשנה האחרונה.

שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין, אמר כי הסנקציות החדשות יסייעו למנוע מקוריאה הצפונית להתחמק מהמגבלות שוטלו עליה דרך פעילויות ימיות חשאיות. בתדרוך אחר לכתבים, עמד מנוצ'ין לצד תמונות מוגדלות מדצמבר 2017, שחשפו העברות חשאיות של דלק ושל מוצרים אחרים בלב ים ויעדם היה קוריאה הצפונית. הוא אמר כי הוא לא שולל את האפשרות שארצות הברית תפקח על הספינות של קוריאה הצפונית והוסיף כי למעשה כולן נמצאות עתה תחת סנקציות אמריקניות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהיג קוריאה הצפונית בסיור במפעל לייצור רכבות קלה בפיונגיאנג, 1 פברואר 2018. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית/רויטרס

מנוצ'ין אמר כי מספר הסנקציות שהטילה ארצות הברית על פיונגיאנג מאז 2005 הגיע ל-450, וכמחציתן הוטלו בשנה שעברה.

הסנקציות החדשות עלול לסכן את ההפשרה ביחסים בין שתי הקוריאות, שהגיעה לשיאה בהשתתפות משלחת מהצפון במשחקי החורף בדרום והניבה מגעים לקיום מפגש פסגה בין קים לנשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה אין. למרות זאת, בסיאול בירכו על הסנקציות החדשות שהוטלו על פיונגיאנג. גם יפן הביעה תמיכה במהלך, לפי שר ההגנה איצונורי אונודרה.

במקביל לסנקציות החדשות, בתו של נשיא ארצות הברית, איוונקה טראנפ, נפגשה עם נשיא הדרום בסיאול. בארוחת ערב רשמית, אמרה איוונקה כי ארצות הברית רוצה "להבטיח את מחויבותה להפעיל לחץ מקסימילי כדי להביא לפירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני".

(עדכון ראשון: 18:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully