וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהל קמפיין טראמפ לשעבר שילם 2 מיליון אירו לקידום נשיא אוקראינה"

התובע המיוחד רוברט מולר הגיש כתב אישום חדש נגד פול מנפורט חושף את פעילותו כלוביסט למען השלטון הפרו-רוסי במדינה המזרח-אירופאית לפני כחמש שנים. שותפו לעסקים ריק גייטס חתם על הסדר טיעון עם מולר. השניים לא נאשמים בניסיון להשפיע על הבחירות בארה"ב

אתר רשמי

פול מנפורט, מנהל קמפיין הבחירות לשעבר של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שילם יותר משני מיליון אירו לפוליטיקאים בכירים במדינות שונות באירופה כחלק מפעילות שתדלנות עבור ממשלת אוקראינה תחת שלטונו של הנשיא ינוקוביץ' - כך עולה מכתב אישום שהוגש הלילה (שבת) נגד מנפורט בידי צוותו של התובע המיוחד רוברט מולר, החוקר את מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות.

על פי כתב האישום בשנים 2012-2013 פעל מנפורט למען ממשלתו הפרו-רוסית של ינוקוביץ' באמצעות חברת ייעוץ שהקים תחת השם "קבוצת הפסבורג" ששימשה כיסוי לפעילותו כלוביסט. בכתב האישום מצוין כי אחד הפוליטיקאים שלהם העביר מנפורט כסף הוא קנצלר לשעבר במדינה באירופה.

ההערכות הן כי הכוונה היא לקנצלר אוסטריה לשעבר אלפרד גוסנבאואר, שאף נפגש עם חברי קונגרס אמריקנים בשנת 2013 ופעל כלוביסט מטעמו של מנפורט. גוסנבאואר הכחיש כי היה מעורב בפעילות המיוחסת למנהל הקמפיין לשעבר או כי סייע לינוקוביץ'.

לקריאה נוספת:
דיווח: טראמפ הורה לפטר את החוקר המיוחד מולר - והתחרט
התובע המיוחד אוסף רמזים - אך טרם מצא אקדח מעשן נגד טראמפ

מנהל קמפיין טראמפ לשעבר פול מנפורט מחוץ לבית המשפט, 23 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
לא נרשם כסוכן של מדינה זרה, בניגוד לחוק. מנפורט/רויטרס, רויטרס

עוד נטען בכתב האישום כי מנפורט המשיך לסייע לינוקוביץ' גם לאחר הדחתו בשנת 2014 ובריחתו לרוסיה, בעקבות המחאה באוקראינה כלפי מעורבותה של מוסקבה. מנפורט, כך צוין, לא נרשם כסוכן של מדינה זרה במסגרת פעילותו כלוביסט כפי שנדרש בחוק. כתב האישום נגדו הוגש לאחר ששותפו לעסקים של מנפורט ריק גייטס, שעבד אף הוא בקמפיין הבחירות של טראמפ, חתם על הסדר טיעון ובו הודה בביצוע עבירות של קשירת קשר ומסירת מידע שקרי לחוקרים.

עוד באותו נושא

התחזו לאמריקנים: אזרחים וגופים מרוסיה הואשמו בהתערבות בבחירות

לכתבה המלאה

מנפורט וגייטס נאשמים יחד בהעלמת הכנסות בעשרות מיליונים

בחודש אוקטובר הופיעו השניים בפני חבר משובעים גדול עם הגשת כתבי אישום ראשונים בפרשה. שניהם כפרו בהאשמות כלפיהם, ומנפורט דבק בכך גם עתה. גייטס הצהיר בבית המשפט כי הוא גמלה בלבו ההחלטה לחזור בו מהטענה לחפותו וכי ברצונו להימנע ממשפט ממושך שיפגע בבני משפחתו ולסיים את ההליך בהקדם. מנפורט מסר בתגובה לחתימת הסדר הטיעון כי ציפה שלשותפו לשעבר "יהיה הכוח להמשיך במאבק להוכחת חפותו". על פי הסדר הטיעון גייטס התחייב לשתף פעולה עם צוותו של התובע המיוחד "בכל עניין שהוא", במסגרת חקירת המעורבות הרוסית.

ביום חמישי הגיש צוותו של מולר כתב אישום נוסף נגד השניים שבו 32 סעיפים המפרטים את פעולותיהם להסתרת הכנסות בסך כולל של כ-30 מיליון דולר מפני רשויות המס. השניים נאשמים בהונאה בנקאית מתמשכת בין השנים 2008 ל-2017, ובהלבנת כספים. כתבי האישום שהוגשו נגדם עד כה לא כוללים התייחסות ישירה למעורבות של גייטס או של מנפורט בפעולות מצדה של רוסיה להשפעה על הבחירות לנשיאות בשנת 2016.

ריק גייטס, עוזר לשעבר בקמפיין טראמפ, מחוץ לבית המשפט לאחר חתימת על הסדר טיעון עם התובע המיוחד רוברט מולר, 23 בפברואר 2018. רויטרס, רויטרס
הסכים לשתף פעולה "בכל עניין" עם צוותו של מולר. גייטס/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully