וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: המפגין שנהרג בהפרות סדר ביריחו נפגע מירי

23.2.2018 / 19:26

בצה"ל טרם התקבל הדוח הפתולוגי שערכו הפלסטינים לאחר מותו של המפגין. לוואלה! NEWS נודע כי במהלך האירוע, הבדיקות שערכו הכוחות לאחר המאבק בשטח לא העלו חשד לפגיעת קליע או דימום, לפני שמצבו הרפואי הידרדר

עריכה: שניר דבוש

הפלסטינים מדווחים הערב (שישי) כי מנתיחת גופתו של המפגין הפלסטיני מיריחו התברר כי התגלה פצע ירי. בצה"ל טרם קיבלו את הדוח הפתולוגי עליו דווח. מפרטים חדשים שהגיעו לידי וואלה NEWS עולה כי במהלך פעילות של גדוד לביא הירדן למעצר מבוקשים ביריחו הבחינו הכוחות בפלסטיני מסתער לעברם ובידו מוט ברזל. הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד וירה לעברו.

לאחר מכן העריך הכוח כי הפלסטיני החשוד לא נפגע ונטרל אותו בכוח. חובשת שהייתה בכוח ביצעה בדיקה על החשוד ולא זיהתה פגיעת ירי או דימום חיצוני. לאחר מכן זיהתה החובשת ירידה במדדים ובמצבו הרפואי של הפלסטיני והוא פונה לתאג"ד בו צוות רפואי בכיר לקבלת טיפול. פרמדיק בכוח ביצע אף הוא בדיקות, אך גם הוא לא זיהה פגיעה מירי או דימום. מותו נקבע על ידי הכוח בתאג"ד.

יאסין עומר אל סראדיח ההרוג במעצר ביריחו. --, מערכת וואלה! NEWS
אל-סראדחי, המפגין שנהרג ביריחו/מערכת וואלה! NEWS, --

אלא שבשעות האחרונות פרסמו הפלסטינים כי הגופה של האזרח הפלסטיני עברה נתיחה ואותר פצע ירי שכתוצאה ממנו כפי הנראה נהרג הפלסטיני . חשוב לציין כי בצה"ל טרם התקבל דוח הנתיחה הפתולוגי הפלסטיני.

מוקדם יותר נערך בצה"ל תחקיר ראשוני, ממנו עלה כי בפעילות גדוד מעורב התפתחה הפרת סדר של כ-50 פלסטינים. במהלך האירוע, כך נמסר מצה"ל, רץ עומר אל-סראדיח, בן 31, עם מוט ברזל בידו לעבר החיילים, שירו לעברו אך ככל הנראה לא פגעו. לאחר מכן הפעילו כוח על מנת לעצרו, והוא ניסה לאחוז ולחטוף את נשקו של אחד החיילים.

בהמשך החיילים עצרו את המחבל ואזקו אותו, והוא נבדק על ידי חובשת שקבעה שמצבו תקין. הכוח המשיך להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות לכיוון הפרת הסדר בסמוך למקום בו הוחזק העצור, ונראה שהוא נחשף לגז שייתכן שאף גרם למותו, כך מעריכים בצבא. מצבו הידרדר והוא טופל על ידי כוח צה"ל, שקבע את מותו. בחיפוש התברר כי נשא על גופו סכין. חקירת מצ"ח נפתחה ובמסגרתה ייבחנו נסיבות מותו ותבוצע נתיחה בגופתו.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • יריחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully