וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון: ניסוי שיגור בוצע מבסיס במרכז | תיעוד שובל העשן

29.5.2017 / 7:26

בהודעת המשרד הובהר כי שיגור מערכת ההנעה הרקטית נקבע מראש על ידי מערכת הביטחון, ובוצע כמתוכנן. אזרחים רבים שעברו באזור ראו את השיגור ותיעדו אותו. צפו ברגעים שלאחר השיגור

צלמים זמניים מורשים

ניסוי שיגור של מערכת הנעה רקטית בוצע הבוקר (שני) מבסיס צבאי במרכז הארץ - כך נמסר מדוברות משרד הביטחון. בהודעה הובהר כי השיגור נקבע מראש על ידי מערכת הביטחון ובוצע כמתוכנן. לא נמסרו פרטים נוספים על השיגור.

אזרחים רבים שעברו באזור ראו את השיגור ואף תיעדו אותו. הירי, באזור מישור החוף, לווה בשובל עשן לבן גדול שנראה בסביבה.

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות כלי נשק נגנבו מבסיס שדה תימן בדרום; חשד למעורבות חיילים
דובר צה"ל היוצא: "אמרנו אמת בפרשת אזריה, לא ניסינו להתערב"
"תכנית הכוכבים" של צה"ל: הצבא יממן רכש ציוד למתגייסים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיגור במרכז הארץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיגור במרכז הארץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השנה, מערכת ההגנה האווירית "חץ 3" להגנה מפני טילים בליסטיים, בהם טילי "שיהאב" האיראניים המסוגלים לפגוע ביעדים בטווחים של אלפי קילומטרים, נמסרה באופן רשמי על ידי משרד הביטחון לחיל האוויר. זאת, לאחר שורת ניסויים במסגרת פיתוח הטיל המיירט, שנחשב לאחד המיירטים הטובים בעולם.

בחודש ספטמבר האחרון, חתמו נציגי ישראל וארצות הברית בטקס מיוחד בוושינגטון על הסכם הסיוע הביטחוני שהושג בין שתי המדינות, שבמסגרתו תעביר וושינגטון 38 מיליארד דולרים לירושלים במשך עשור. הסכום כולל כחצי מיליארד דולרים בשנה לתכניות הגנה מפני טילים.

עם זאת, לפני כשבוע, טען הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם, בתגובה לפניית וואלה! NEWS כי "הקונגרס אינו מחויב להסכם הסיוע הביטחוני בין ישראל לארצות הברית", שנחתם בתקופת ממשל אובמה. זאת, בהתייחסות לפרסום בוואלה! NEWS, לפיו הקונגרס אישר תקציב סיוע חוץ לחצי השנה הקרובה, הכולל תוספת של 75 מיליון דולר על 3.1 המיליארד הקבועים - שאותה על פי תנאי הסכם הסיוע בין הממשלות עשויה להידרש ישראל להחזיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully