וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות כלי נשק נגנבו מבסיס שדה תימן בדרום; חשד למעורבות חיילים

כוחות צה"ל והמשטרה פתחו בסריקות לאיתור כ-30 כלי הנשק שנגנבו ולמציאת החשודים. הנשקיה בבסיס הייתה נעולה, אולם לא נמצאו עליה סימני פריצה. לפי כשנה נגנבו מאותו בסיס 77 רימונים ו-15 טילי לאו

פעילות כוחות צה"ל במרחב חברון. 2 ביולי 2016. דובר צה"ל
נבדק החשד למעורבות חיילים/דובר צה"ל

כ-30 כלי נשק נגנבו מנשקיה בבסיס שדה תימן, מצפון-מערב לבאר שבע, וכוחות צה"ל ומשטרת ישראל פתחו היום (ראשון) בסריקות באזור, על מנת לאתר את כלי הנשק הגנובים ואת האחראים לכך. על הנשקיה שהייתה נעולה לא נמצאו סימני פריצה, ונבדק חשד כי הגנבים שיתפו פעולה עם חייל או חיילים מהבסיס.

כמו כן, מפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר מינה ועדת חקירה בראשות אלוף-משנה איתי ברין, מפקד עוצבת ראם, לחקירת האירוע. המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה גם היא בחקירה לבירור נסיבות המקרה.

עוד בוואלה! NEWS:
המפקדים שהוציאו מהארון בכוח, החיילות שנשארו רעבות: תלונות החיילים
מינוי מפקד טייסת בחיל האוויר בוטל לאחר שכשל בסיווג הביטחוני
חשד לאונס בבסיס: חייל מגדוד מעורב נעצר בעקבות תלונת חיילת

גדר עוטף המושב סלעית, 22 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
מונתה ועדת חקירה מיוחדת. כוחות צה"ל בדרום/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שבוע, אישר המטה הכללי כי ניתן יהיה לבצע נוהל מעצר חשוד נגד גנבי כלי נשק ואמצעי לחימה מבסיסי צה"ל בתחומי הקו הירוק. קצין בכיר בצה"ל הסביר כי בעקבות סדרה של תחקירים שבוצעו בצבא, התברר כי גנבי כלי נשק ניצלו את העובדה שלא ניתן לפתוח לעברם באש תוך כדי שהם גונבים את כלי הנשק לעיני החיילים.

הקצין הבכיר הוסיף כי "החיילים היו יכולים לכרוז, לצעוק או לבצע מרדף, אך לא לירות לעבר הגנבים". הוא הדגיש כי לאחרונה חל ריבוי מקרים של גניבות לבנות חבלה וכלי נשק מבסיסי צה"ל, כשהגנבים משתמשים בטרקטורונים ומסתערים על השטח.

בתחילת החודש, שני רעולי פנים גנבו שני כלי נשק מחדר בבסיס צבאי בצפון. על פי החשד, השניים גנבו שני רובי M-16 שהיו מונחים מתחת לראשיהם של החיילים בעת שישנו – בין המיטה למזרן. שני תושבי טובא-זנגריה, שנעצרו במחסום משטרתי שעות לאחר מכן, חשודים במעורבות בגניבת הרובים, אולם כלי הנשק לא נמצאו ברכבם.

לפני מעט יותר משנה נגנבו 77 רימוני רסס, 15 טילי לאו, וטיל "מטאדור" ממחסן בבסיס שדה תימן. מפקד פלוגה בגדוד הסיור הבדואי ונהג הסיור שלו הואשמו באחריות למעשה, לכאורה במטרה למכור את הנשק לארגוני פשיעה.

(עדכון ראשון: 19:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully