וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש יותר, מדויק יותר, מהיר יותר: מערכת "חץ 3" נמסרה לחיל האוויר

18.1.2017 / 17:00

המערכת, שמאפשרת יירוט טילים "הרחק מעל האטמוספירה", תהפוך למבצעית כנראה עוד השנה, לאחר שלפני כשנה נערך בה ניסוי מוצלח. משרד הביטחון: המערכת תהווה את שכבת ההגנה העליונה ביותר של ישראל נגד טילים

צילום: משרד הביטחון, עריכה: ניב מעוז

מערכת ההגנה האווירית "חץ 3" להגנה מפני טילים בליסטיים, בהם טילי ה"שיהאב" האיראניים המסוגלים לפגוע ביעדים בטווחים של אלפי קילומטרים, נמסרה היום (רביעי) באופן רשמי על ידי משרד הביטחון לחיל האוויר. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי תהליך המעבר מקליטת המערכת בחיל, ועד הכרזתה כמבצעית על ידי מערך ההגנה האווירית יסתיים עוד בשנת 2017.

מיירט "חץ 3", הנחשב לאחד המיירטים הטובים בעולם, הוא בעל יכולות טכנולוגיות פורצות דרך. במשרד הביטחון מסרו כי יכולת היירוט שלו הינה ארוכת טווח יותר, מדויקת יותר וגבוהה יותר - הרחק מעל האטמוספרה. "כניסתו של מיירט 'חץ 3' למערך המבצעי של חיל האוויר תהווה קפיצת מדרגה משמעותית למעטפת ההגנה האווירית של מדינת ישראל, ויחד עם מיירטי 'חץ 2' יוסיף הזדמנויות יירוט, שיקטינו את סיכויי הפגיעה במדינת ישראל", הוסיפו.

עוד בוואלה! NEWS:
המדינה מתעלמת, המנהיגים מאבדים אחיזה: כך נשאבים צעירי הנגב לטרור
בצה"ל חוקרים: האם טבעת נגמ"ש השתחררה והביאה למותו של החייל?
שר בכל הלוויית חלל: המתווה המסתמן בעקבות היעדרות חברי הממשלה

מערכת החץ שלוש הגיעה לראשונה לחיל האוויר הישראלי, 18 בינואר 2017. דובר צה"ל
מערכת "חץ 3"/דובר צה"ל

בחודש דצמבר 2015 הודיע משרד הביטחון כי ניסוי "חץ 3" הסתיים בהצלחה והוכיח כי המערכת יודעת ליירט איומים גבוהים הרבה יותר מאחותה הצעירה מערכת "חץ 2", ובדיוק רב יותר. המיירט של "חץ 3" הוא קטן ומהיר יותר מהמיירט "חץ 2", אין לו ראש נפץ קרב (רש"ק) וייעודו הוא לפגוע בגוף המטרה – Hit to kill.

הצלחת הניסוי בסוף שנת 2015 הוכיחה את יעילות המערכת ואת היכולת שהיא מספקת לישראל – יירוט טילים מחוץ לאטמוספירה – ועמה שכבת הגנה נוספת מפני ירי טילים לעבר ישראל. באפריל 2016 הודיעו התעשייה האווירית, הקבלן הראשי של הפרויקט ומשרד הביטחון, כי הסתיים שלב עיצוב מיירט המערכת, שתהווה שכבת ההגנה העליונה ביותר של מדינת ישראל מפני טילים. מערך ההגנה האווירית כולל את מערכות "כיפת ברזל", "שרביט קסמים", "פטריוט" ו"חץ 2".

סמנכ"ל התעשייה האווירית וראש חטיבת טילים וחלל, בועז לוי, אמר כי "מערכת חץ 3 היא תוצר של מאמץ פיתוחי של שנים רבות המבוסס על פתרון שהומצא בתעשייה האווירית בתחום היירוט הרב-אטמוספרי ובא היום לידי מימוש". עוד הוסיף לוי: " זוהי אבן דרך למערכת הבטחון בישראל ולתעשייה הביטחונית הישראלית. חיל האוויר מקבל שכבת הגנה אווירית נוספת ליירוט בגובה רב בחלל, ויחד עם מערכת חץ 2 יוצר את המענה הטוב ביותר להגנה מפני טילים בליסטיים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
"מיירטת איומים גבוהים הרבה יותר מאחותה הצעירה, "חץ 2". ניסוי במערכת/משרד הביטחון

ביולי 2016 תרגלו מנהלת "חומה" במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA) ניסוי קישוריות ראשון מסוגו, שבחן את החיבור בזמן אמת בין מערכות ההגנה הישראליות ואלה האמריקניות, הכוללות, בין היתר, את "שרביט קסמים", "חץ 2" ו"חץ 3".

במשרד הביטחון מסרו כי "פרויקט הפיתוח וההצטיידות ב'חץ 3'הוא אחד הפרויקטים החשובים המשותפים למדינת ישראל וארצות הברית, פרויקט המנוהל בשיתוף פעולה מרשים בין ה-MDA למנהלת 'חומה' במפא"ת. תרומתה של ארצות הברית לפרויקט מהווה גורם מרכזי להישג הייחוד שלו זכתה היום מדינת ישראל.

מערכת החץ שלוש הגיעה לראשונה לחיל האוויר הישראלי, 18 בינואר 2017. דובר צה"ל
"פרויקט משותף לישראל ולארצות הברית"/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully