וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל חוקרים: האם טבעת נגמ"ש השתחררה והביאה למותו של החייל?

18.1.2017 / 9:21

מפרטי התחקיר הראשוניים עולה כי בתאונת העבודה שהובילה למותו של החייל ויאצ'סלב גרגאי, כנראה השתחררה טבעת כבדה מקצה הזחל ופגעה בו. "לא זכורה אף תאונה כזו בעבר", אמר גורם מקצועי. "מומחים ינסו להבין לעומק מה קרה בשטח"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יוסי אלטר ושניר דבוש

ייתכן שטבעת כבדה שהייתה מחוברת בכבלים לזחל של נגמ"ש נמ"ר השתחררה ופגעה בחייל ויאצ'סלב (סלבה) גרגאי – כך עולה מפרטי התחקיר הראשוניים, שנמשך אתמול (שני) עד לשעות הלילה המאוחרות. גרגאי טיפל בנגמ"ש במסגרת טיפול שגרתי להחלפת זחל.

במהלך היום הגיעו גורמים מזרוע היבשה, מאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל וממנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון - שאחראית על ייצור נגמ"ש הנמ"ר - כדי להבין מה גרם לתאונה הטראגית. מעדויות החיילים, התברר כי במהלך החלפת הזחל, פעולה יחסית פשוטה הכוללת גם חיבור חוליות ופירוק ברגים, חוברה הטבעת לקצה הזחל, ובמהלך החזרתו לגוף הנגמ"ש – היא השתחררה.

עוד בנושא:
"התעוררנו לסיוט": אביו של החייל שנהרג בתאונה לא יגיע להלווייתו
"ראיתי את זה בעיניי": חבריו של החייל שנהרג בתאונה נפרדים

רב"ט ויאצ'סלב גרגאי, שנהרג בתיקון נגמ"ש ברמת הגולן, 17 בינואר 2017. פייסבוק, צילום מסך
"מדובר בתאונה נדירה". סלבה גרגאי/צילום מסך, פייסבוק

"מדובר בתאונה נדירה. לא זכורה לאף אחד תאונה שכזו בעבר", אמר גורם מקצועי. "נשאלות הרבה שאלות. מה באמת פגע בחייל? ומה הביא להתעופפות של החפץ הכבד במהירות? יבוצעו סדרה של בדיקות על ידי מספר מומחים כדי להבין לעומק מה התרחש בשטח". בעקבות התאונה הטראגית מינה אלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי, קצין בדרגת אלוף-משנה לעמוד בראש ועדת מומחים שתחקור את נסיבות התאונה.

הנמ"ר מוגדר כנגמ"ש העתיד של צה"ל, שביצע טבילת אש משמעותית ראשונה במבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. בשל יכולותיו הוחלט להרחיב את קצב הייצור שלו עבור חטיבות חי"ר נוספות, ואף לפתח סוגים שונים שלו, לא רק עבור חיל הרגלים. הנמ"ר ידוע ביכולתו לתמרן היטב בתנאי שטח שונים, במיגון מתקדם מאוד הכולל גם מערכת הגנה אקטיבית מסוג "מעיל רוח" נגד טילי נ"ט ובעל מערכת שליטה ובקרה מתקדמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצוותים מנסים לטפל בסלבה בשטח לאחר הפגיעה, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully