וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בכל הלוויית חלל: המתווה המסתמן בעקבות היעדרות חברי הממשלה

18.1.2017 / 0:20

לאחר חשיפת וואלה! NEWS כי בכל ארבע הלוויות הרוגי פיגוע הדריסה בירושלים בשבוע שעבר לא הייתה נוכחות ממשלתית, החלו הדיונים על הנוהל החדש המתגבש. השר שיגיע להלוויה ינאם ויניח זר - אלא אם משפחת החלל תתנגד

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ורד לידני

אחרי סערת היעדרותם של שרי הממשלה בהלוויות ארבעת הרוגי פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים בשבוע שעבר, התקיים אתמול (שלישי) במשרד ראש הממשלה דיון עם הגורמים במערכת הביטחון ובארגון "יד לבנים" על הנוהל החדש שיחייב נציגות ממשלתית בהלוויות של חללי צה"ל ומערכת הביטחון. מפרטים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי המתווה המוסכם שיוצג בישיבת הממשלה ביום ראשון קובע כי בכל הלוויה ישתתף שר. בנוסף לכך, השר ינאם ויניח זר מטעם הממשלה. אם משפחת החלל תתנגד לאחד מאלה, יכבדו את בקשתה.

המתווה טרם פורסם לאור דרישתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן להביאו לאישור המועצה הציבורית להנצחת החייל ביום חמישי בטרם הצגתו בממשלה. בפגישה היום השתתף גם ראש מחלקת נפגעים בצה"ל אלוף-משנה ז'וסלין בש שהציגה את עמדת הצבא. "הוא לא היה שלם עם המתווה המתגבש לאור חוסר האחידות שעלול להיווצר כתוצאה מהתנגדות משפחות החללים", אמר גורם שנכח בפגישה. בפגישה השתתפו גם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, ראש מחלקת נפגעים במשטרת ישראל, סמנכ"ל משרד הביטחון ויו"ר "יד לבנים", אלי בן שם.

הלוויתה של שיר חג'אג' שנהרגה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, בית עלמין הר הרצל, ירושלים. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
הלווייתה של שיר חג'אג', בשבוע שעבר/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר נערכו טקסי הלוויותיהם של ארבעת ההרוגים, שירה צור בבית העלמין בחיפה, שיר חג'אג' בהר הרצל, יעל יקותיאל בבית העלמין בקריית שאול וארז אורבך בכפר עציון. בטקסים נכחו רק חברי כנסת וראשי עיריות, אך אף אחד משרי הממשלה. נציגי משפחת אורבך, עם זאת, סיפרו כי השר נפתלי בנט דווקא התכוון להגיע להלווייתו של ארז, אך התבקש שלא לעשות זאת על מנת להימנע מסיקור תקשורתי במקום.

"אני לא מצפה לכלום", אמר אז הרצל חג'אג', אביה של שיר. כנראה שלא היינו מספיק מפורסמים בשביל זה ולא מספיק אטרקטיביים, אם הם לא ראו לנכון לבוא. אף אחד לא גם התקשר. היו נציגים מהצבא וכמה חברי כנסת. לא משהו מיוחד - כולה ילדה נדרסה", הוסיף בציניות. "את מי זה מעניין? העיקר שהמשפחה של המחבל מבסוטים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קברה של סג"ם יעל יקותיאל , צוערת בקורס קצינים שנהרגה בפיגוע הדריסה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, 9 בינואר 2017. TPS, קובי ריכטר, תצפית TPS
הלווייתה של יעל יקותיאל/תצפית TPS, TPS, קובי ריכטר

היעדרותם של השרים נחשפה בוואלה! NEWS ועוררה סערה גדולה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לגבש את הנוהל המחייב את השרים להשתתף בלוויות חללים ובשיחות סגורות אמר כי הוא אינו רוצה לראות "אף הורה שכול יוצא לרחובות כמחאה על אי הופעת נציגי הממשלה בהלוויות של חיילים".

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully