וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס עצר חשוד בחיסול בכיר הארגון | כותרות החג

המתח בין ארה"ב לרוסיה גואה, שריפה פרצה בסינמה סיטי, אלפים טיילו ברחבי הארץ, צ'צ'ניה שולחת הומואים למחנות ריכוז וקוריאה הצפונית מאיימת בתקיפה גרעינית

פוטין: "ארצות הברית מתכננת מתקפות טילים נוספות בסוריה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שלישי) כי לרוסיה יש מידע, שלפיו, ארצות הברית מתכננת לערוך מתקפות טילים נוספות נגד סוריה, וכן שקיימות תכניות לזייף מתקפות כימיות במדינה. דבריו של פוטין מגיעים זמן קצר לפני נחיתתו של שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון במוסקבה, שם ייוועד עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב.

לצד נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, שהגיע גם הוא למוסקבה לשיחות עם נשיא רוסיה, נשאל פוטין בידי עיתונאי אם הוא צפויות מתקפות טילים נוספות של ארצות הברית בסוריה. "יש לנו מידע כי פרובוקציה דומה נמצאת בהכנות... בחלקים אחרים של סוריה, למשל בפרברים הדרומיים של דמשק, מתכננים לשתול חומרים כדי להאשים שוב את הרשויות הסוריות בשימוש (בנשק כימי)".

שריפה פרצה בסינמה סיטי בגלילות; שלושה נפגעו קל משאיפת עשן

שריפה פרצה היום במתחם האוכל בסינמה סיטי גלילות שברמת השרון. ילדה בת תשע ושני צעירים, בני 25 ו-29, נפגעו באורח קל משאיפת עשן. צוותי מד"א העניקו להם טיפול ראשוני ופינו את הילדה לבית החולים שיבא בתל השומר. שני הצעירים פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. מאות מבקרים פונו מהמקום. תשעה צוותי כבאות הגיעו לזירה והשתלטו על האש.

האש החלה סמוך לשעה 16:00, בחלק המערבי מחוץ למתחם שעל כביש החוף. משם היא ככל הנראה התפשטה אל מטבח של מסעדת "טל בייגלס" שבאזור ההסעדה של מתחם הקולנוע. מבקרים רבים שניצלו את יום החג ובילו במקום פונו מהמתחם.

פיונגיאנג על הגעת ספינות הטילים האמריקניות: "מצדיקה נשק גרעיני"

קוריאה הצפונית הזהירה אתמול כי בכוונתה להגיב ל"ביטויי התוקפנות ההרסניים" של ארצות הברית, המקדמת נושאת מטוסים מצבאה לעבר חופי חצי האי הקוריאני בתגובה לניסויי הטילים שלה. לפי ההודעה מפיונאגיאנג, היא תגיב "בכל דרך שבה ארצות הברית תרצה לנקוט".

עוד נמסר בהודעה כי "המצב העגום הנוכחי מצדיק את שימושה של פיונגיאנג ביכולות ההגנה העצמית והמניעה שלה, שבליבתם יכולת גרעינית. אנחנו נראה את ארצות הברית כאחראית הבלעדית לתוצאות הקטסטרופליות שעלולות להיווצר בידי מעשיה השערורייתיים".

ארה"ב לרוסיה: עליכם לבחור בינינו לבין אסד ואיראן

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון אמר היום כי על רוסיה לבחור אם לעמוד לצדה של ארצות הברית בעניין סוריה, או לצדד באיראן, בחיזבאללה ובנשיא סוריה בשאר אסד. זאת בעקבות המתקפה הכימית באידליב והתגובה האמריקנית, שגרמה למתיחות בין הצדדים. טילרסון אמר את הדברים בתום פסגת שרי החוץ של שבע המדינות המתועשות (G7) באיטליה, שם נדחתה ההצעה של בריטניה להטלת סנקציות על מוסקבה ודמשק. משם המריא טילרסון למוסקבה כדי להיפגש עם עמיתו סרגיי לברוב.

לפי טילרסון, המדיניות הנוכחיות של רוסיה לא משרתת את האינטרסים שלה, ועליה "להתאים את עצמה" למדיניות האמריקנית. הוא הוסיף כי לא ברור אם רוסיה לקחה ברצינות את תפקידה ומחויבותה בנוגע להיפטרות מנשק כימי בסוריה. הוא הוסיף כי בין אם מוסקבה לא התערבה בנושא במכוון, ובין אם לא יכולה הייתה לדעת שאסד עדיין מחזיק בנשק מסוג זה, הדבר "כבר לא משנה כל כך לאלו שמתו". "אסור לנו לתת לדבר כזה לקרות שוב", הוסיף בהתייחסו לתקיפה הכימית של צבא אסד באידליב בשבוע שעבר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

ניצלו את הפסח: כמאה אלף טיילו ברחבי הארץ

כמאה אלף בני אדם פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ וניצלו את מזג האוויר האביבי של החג. כ-80 אלף מטיילים הגיעו לשמורות הטבע והגנים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים הבולטים בהם נמדדו עומסים הם שמורת הטבע בניאס, הגן הלאומי קיסריה, הגן הלאומי אשקלון, שמורת הטבע עין גדי, הגן הלאומי מקורות הירקון, הגן הלאומי מצדה, שמורת הטבע נחל שורק, שמורת הטבע נחל תבור ושמורת הטבע עין מבוע. כמו כן, כ-2,000 מטיילים חגגו את ליל הסדר בחניוני הלילה של הרשות.

החל משעות הבוקר הגיעו כ-5,000 איש לחופי הכנרת, שב-15 מתוכם החלו היום להעניק שירותי רחצה בשל ריבוי המתרחצים במהלך חג הפסח. מקק"ל נמסר כי כ-1,500 מטיילים הגיעו לאגמון החולה, וכי במהלך החג וחול המועד יתקיימו באתר הדרכות מיוחדות ללא תשלוום בגן הבוטני, וכן סיורי צפרות לצפייה בציפורים הנודדות.

דיווח ברוסיה: הומואים בצ'צ'ניה עוברים עינויים במחנות ריכוז

גברים הומואים בצ'צ'ניה נשלחים למעין מחנות מעצר, שם הם עוברים עינויים וסופגים מכות - כך מדווחים פעילי זכויות אדם ברוסיה, אחרי שבשבוע שעבר דיווח עיתון אופוזיציה כי הרשויות ברפובליקה המוסלמית האוטונומית עצרו כמאה הומואים והוציאו להורג שלושה מהם. בצ'צ'ניה הכחישו את הדיווח המקורי, בטענה שכלל אין הומואים בשטחה של הרפובליקה שבצפון הקווקז.

סבטלנה זחרובה, פעילה בקהילת הלהט"ב ברוסיה, אמרה ל"דיילי מייל" הבריטי כי "אנחנו פועלים לפינוי אנשים מהמחנות, וחלק מהם כבר עזבו את האזור". לדבריה, אלו שהצליחו להימלט, סיפרו כי בין 30 ל-40 עצורים הוחזקו יחד באותו חדר. "הם עונו במכות חשמל והוכו נמרצות, לעתים עד למותם", סיפרה. לפי הארגון שבו היא חברה, הוקם קו חם עבור אלו שמחפשים עזרה, שדרכו הועברו הדיווחים על ההתעללות במחנה שנמצא בעיירה ארגון.

עורך דינו של המחבל משבדיה: "הוא הודה בעבירת טרור ומבין שייכלא"

החשוד המרכזי בהוצאתו לפועל של פיגוע הדריסה בשבדיה בשבוע שעבר הודה כי ביצע פעולת טרור - כך אמר היום סנגורו של החשוד בשימוע שנערך לו בבית משפט בשטוקהולם. "עמדתו היא שהוא מודה בעבירת טרור ומקבל את העובדה שייכלא", אמר עורך דינו של רחמט אקילוב, בן 39 מאוזבקיסטן, שנתפס זמן קצר לאחר הפיגוע.

לאחר המתקפה, שבה נדרסו למוות ארבעה בני אדם בידי משאית ונפצעו 15 נוספים, נחקר החשוד ומהמשטרה נמסר כי הוא זה שנהג בכלי הרכב. לדברי המשטרה השבדית, אקילוב הביע בעבר תמיכה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והיה ברשימות המעקב של המדינה. כמו כן, הוא הגיש בקשה לאשרת שהייה בשבדיה ב-2014, אך משזו נדחתה, הוצא לו צו גירוש בדצמבר האחרון.

מספר ההוצאות להורג ירד בכ-40% בשנה שעברה

מספר ההוצאות להורג שתועדו בכל העולם ירד בשנת 2016 ב-37% - כך אמר היום ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל. לפי נתוני הארגון, לפחות 1,032 בני אדם הוצאו להורג בשנה שעברה, זאת לעומת 1,634 בשנת 2015. מקורה של הירידה הוא ככל הנראה בכמות קטנה יותר של הוצאות להורג בפקיסטן ובאיראן.

לפי אמנסטי, סין היא המדינה שבה ככל הנראה מבוצעות הכי הרבה הוצאות להורג, אך אין מספיק מקורות מהימנים לנתונים מדויקים בנושא. עוד עולה כי ארצות הברית כבר אינה נמנית עם חמש המדינות המובילות בהוצאות להורג, בפעם הראשונה מאז 2006.

אריק טראמפ: "איוונקה השפיעה על החלטת אבינו לתקוף בסוריה"

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, השפיעה על החלטת אביה לתקוף את בסיס הצבא הסורי בתגובה למתקפה הכימית באידליב בשבוע שעבר - כך אמר אתמול אחיה אריק טראמפ, בריאיון ל"טלגרף" הבריטי. לדבריו, החלטתו של אביו לתקוף יעד של המשטר הסורי מוכיחה כי הוא אינו נתון להשפעתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"איוונקה היא אם לשלושה ילדים, ויש לה השפעה רבה על אבי. אני בטוח שהיא אמרה לו 'שמע, זה דבר נורא'", אמר בנו בן ה-33 של הנשיא. הוא ציין כי אחותו הגיבה "בתדהמה" לתקיפה הכימית של צבא אסד, וכי היא אמרה שלבה נשבר והיא "זועמת" בעקבות האירוע. הוא הוסיף כי אביו יפעל בזמנים כאלה: "אמריקה היא מעצמה עולמית, וככזו היא פעלה עם גיבוי של בעלות בריתה ואני חושב שזה דבר נהדר". טראמפ הבן הוסיף שאביו אינו חושש מדבריו של פוטין על עימות אפשרי, וכי "איש לא יהיה קשוח יותר מול מוסקבה", אם יהיה בכך צורך.

בכיר אמריקני: "רוסיה ידעה מראש על התקיפה הכימית בסוריה"

רוסיה ידעה מראש על התקיפה הכימית בסוריה - כך אמר אמש גורם אמריקני בכיר. לדבריו, מטוסים רוסיים אף הפציצו את העיירה באידליב שנפגעה ככל הנראה מגז סארין במטרה לטשטש את עקבות משטרו של בשאר אסד. זאת ברקע המתיחות בין מוסקבה לוושינגטון, שהתגברה אחרי ההפצצה האמריקנית בסוריה. לפי שר ההגנה ג'יימס מאטיס, תקיפת הבסיס בחומס השמידה חמישית מחיל האוויר של אסד.

הגורם האמריקני הבכיר הסביר כי המסקנות לגבי ידיעתה של רוסיה על המתקפה שבה נהרגו יותר מ-80 איש מתבססת על כך שמל"ט רוסי טס מעל האזור שהופצץ, מיד עם הגעת הנפגעים לקבלת טיפול. לדבריו, "זהו לא יכול להיות צירוף מקרים. רוסיה בוודאי ידעה מראש על ההתקפה הצפויה".

דיווח פלסטיני: נעצר חשוד בהתנקשות בבכיר חמאס מאזן פוקהא

מנגנוני הביטחון ברצועת עזה עצרו אתמול חשוד בחיסול בכיר ארגון חמאס מאזן פוקהא - כך דיווח עיתון א-רסאלה המקורב לארגון. לפי הדיווח, ועדה שנפתחה בעקבות חיסולו בחודש שעבר סיימה את החקירה ותגיש את הממצאים למנהיג חמאס יחיא סנואר. עם זאת, טרם מעצר החשוד גורמים בארגון טענו בעקביות כי ישראל היא האחראית להתנקשות בפוקהא, ששוחרר במסגרת עסקת שליט בשנת 2011 ונורה בעת שנהג ברכבו.

בראיונות שפורסמו בכלי תקשורת ערביים סיפרה אשתו כי הם סיימו "יום כיף" בעזה, אז הגיעה המשפחה לבניין שבו התגוררה בתל אל-הווא. פוקהא הוריד את אשתו והילדים שעלו לביתם, והוא עצמו הלך להחנות את המכונית. כשהתעכב להגיע חשבה אשתו כי הוא משוחח עם השכנים.

נבחרת הנשים של ישראל העפילה לשלב השני במוקדמות מונדיאל 2019

נבחרת הנשים של ישראל העפילה הערב לסיבוב השני במוקדמות מונדיאל 2019. ישראל סיימה את סיבוב המוקדמות הראשון במקום הראשון בבית 3, אחרי תיקו 0:0 במשחק המכריע מול מולדובה, שבעצמה הסתפקה בנקודה הזו כדי לסיים כסגנית הטובה ביותר ולהעפיל אף היא לשלב הבא.

המשחק, כמו שאר משחקי בית 3, נערך בווילנה, ליטא, שם ישראל ניצחה ביום חמישי שעבר 0:2 את המארחת ודרסה בשבת 0:7 את אנדורה. ישראל הייתה מסוכנת יותר מאשר המולדביות ובעטה שמונה פעמים לשער, מתוכן שלוש למסגרת (לעומת ארבע בעיטות לשער ואחת למסגרת מצד היריבה), אבל דווקא מולדובה הייתה קרובה לכיבוש כאשר כדור שלה פגע בקורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully