וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: "רוסיה ידעה מראש על התקיפה הכימית בסוריה"

10.4.2017 / 22:45

בצל תמיכתה בסוריה, טען הגורם כי רוסיה הפציצה את האזור בו נעשה שימוש בנשק כימי על מנת לטשטש את עקבותיו של אסד. בבית הלבן הבהירו כי לא יהססו לתקוף בשנית: "מי שמשתמש בגז נגד תינוקות - יצפה לתגובה מטראמפ"

צלמים זמניים מורשים

רוסיה ידעה מראש על התקיפה הכימית בסוריה - כך אמר הערב (שני) גורם אמריקני בכיר. לדבריו, מטוסים רוסיים אף הפציצו את העיירה באידליב שנפגעה ככל הנראה מגז סארין במטרה לטשטש את עקבות משטרו של בשאר אסד. זאת ברקע המתיחות בין מוסקבה לוושינגטון, שהתגברה אחרי ההפצצה האמריקנית בסוריה. לפי שר ההגנה ג'יימס מאטיס, תקיפת הבסיס בחומס השמידה חמישית מחיל האוויר של אסד.

הגורם האמריקני הבכיר הסביר כי המסקנות לגבי ידיעתה של רוסיה על המתקפה שבה נהרגו יותר מ-80 איש מתבססת על כך שמל"ט רוסי טס מעל האזור שהופצץ, מיד עם הגעת הנפגעים לקבלת טיפול. לדבריו, "זהו לא יכול להיות צירוף מקרים. רוסיה בוודאי ידעה מראש על ההתקפה הצפויה".

בהודעה שמסר שר ההגנה מאטיס, הוא אמר כי צבא סוריה "איבד את היכולת לתדלק או לחמש כלי טיס בבסיס א-שעריאת, ובשלב זה, השימוש במסלול ההמראה הוא חסר תועלת". לדבריו, "שימוש נוסף בנשק כימי מצד ממשלת סוריה תהיה טעות מרה".

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב מאשימה: "כישלונה של רוסיה הביא להרג ילדים בסוריה"
תקיפה בסוריה ומינוי שופט בעליון: השבוע המוצלח ביותר של טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, רקס טילרסון, סטיב באנון וג'ראד קושנר במהלך התקיפה בסוריה, 7 באפריל 2017. רויטרס
טראמפ ויועציו במהלך התקיפה האמריקנית בסוריה, בשבוע שעבר/רויטרס

בבית הלבן הבהירו הערב כי ממשלו של דונלד טראמפ לא פוסל תקיפות נוספות בסוריה אם יהיה צורך בכך. "מי שמשתמש בגז עצבים נגד תינוקות וילדים, צריך לצפות לתגובה מהנשיא טראמפ. אם אסד יפגע באזרחים שוב באופן דומה, לא נהסס להגיב בשנית", מסר דובר הבית הלבן שון ספייסר.

עוד טען ספייסר כי המשך המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הוא "אחד הדברים הטובים שארצות הברית יכולה לעשות עבור אזרחי סוריה". לדבריו, הבסת ארגון הטרור עשויה לתרום ליצירת תשתית להחלפת המנהיגות בסוריה במסגרת תהליך מדיני. עם זאת, הודיע דובר הצבא כי בניגוד להצהרה הרוסית בשבוע שעבר, התיאום בין שתי המדינות למניעת חיכוך בפעילותן בסוריה יימשך, אולם סרב לפרט כיצד.

מוקדם יותר היום, אמר שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון במהלך ועידת ה-G7 כי שרי החוץ המשתתפים "שוקלים הטלת סנקציות חדשות על צבאות רוסיה וסוריה בעקבות ההתפתחויות האחרונות". לדבריו, על רוסיה "להחליט אם היא עומד לצד אסד הרעיל, או מסייעת לפתרון הבעיה שנוצרה במדינתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא סוריה בשאר אל אסד בראיון לעיתון קרואטי 6 באפריל 2017. רויטרס
"מי שמשתמש בגז נגד ילדים צריך לצפות לתגובה". אסד/רויטרס

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון האשים אתמול את רוסיה בכך שהתרשלה במילוי תפקידה למנוע שימוש בנשק כימי מצד סוריה, כפי שהתחייבה לעשות בעבר. טילרסון התראיין ל-CBS ואמר כי "רוסיה הפרה את הבטחותיה לקהילה הבינלאומית, היא הבטיחה להיות ערבה להשמדת מאגרי הנשק הכימי של הנשיא בשאר אסד והכישלון שלה בכך הביא למותם של ילדים תמימים".

בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר שיגרה ארצות הברית עשרות טילים מספינות קרב בים התיכון לעבר בסיס חיל האוויר של סוריה באזור חומס, שממנה יצאה המתקפה הכימית באידליב בה נהרגו יותר מ-80 בני אדם.

(עדכון ראשון: 21:21)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully