וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשימה: "כישלונה של רוסיה הביא להרג ילדים בסוריה"

שר החוץ האמריקני טילרסון טען כי פוטין לא עמד בהתחייביותיו הבינלאומיות לערוב להשמדת מאגרי הנשק הכימי של אסד. הפגישה הקרובה עם מקבילו לברוב צפוייה להיות מתוחה מהרגיל, בשעה שבעלת בריתו של הנשיא הסורי ממשיכה לגונן על מעשיו

צלמים זמניים מורשים

שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון האשים אתמול (ראשון) את רוסיה בכך שהתרשלה במילוי תפקידה למנוע שימוש בנשק כימי מצד סוריה, כפי שהתחייבה לעשות בעבר. שר החוץ התראיין ל-CBS ואמר כי "רוסיה הפרה את הבטחותיה לקהילה הבינלאומית, היא הבטיחה להיות ערבה להשמדת מאגרי הנשק הכימי של הנשיא בשאר אסד והכישלון שלה בכך הביא למותם של ילדים תמימים".

בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר שיגרה ארצות הברית עשרות טילים מספינות קרב בים התיכון לעבר בסיס חיל האוויר של סוריה באזור חומס, שממנה יצאה המתקפה הכימית באידליב בה נהרגו יותר מ-80 בני אדם. גורם צבאי סורי אמר כי התקיפה גרמה לאבידות, והארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי ארבעה חיילים נהרגו וכי רוב שטחו של הבסיס בא-שעיראת הושמד.

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה ואיראן מזהירות: נגיב לכל תקיפה אמריקנית נוספת בסוריה
סוריה: הרמטכ"ל סייר בבסיס שהופצץ; "מטוסי הקרב שבו להמריא"
תקיפה בסוריה ומינוי שופט בעליון: השבוע המוצלח ביותר של טראמפ

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון. רויטרס
"רוסיה הפרה את הבטחותיה". טילרסון/רויטרס

טילרסון ייצא מחר לפגישה במוסקבה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שעתידה להיות מתוחה בעקבות חילוקי הדעות הקשים בין המעצמות. שלשום שוחח טילרסון בטלפון עם מקבילו הרוסי על התקיפה האמריקנית בסוריה. לברוב אמר לטילרסון כי טענות וושינגטון, שמאשימה את צבא אסד בשימוש בנשק כימי באידליב, "אינן נכונות". לדבריו, חקירה יסודית צריכה להיערך עקב התקיפה.

המתקפה הכימית חידשה את הלחץ מצד מדינות המערב והמדינות הסוניות לפעול לחילופי השלטון בסוריה. אחרי שבכירי הממשל בוושינגטון אמרו לפני התקיפה באידליב כי שינוי המשטר בדמשק לא נמצא בעדיפות עליונה, אך החריפו את הטון מאז. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה אתמול כי כל עוד אסד יהיה בשלטון, לא יהיה שלום בסוריה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אניית הצי הרוסי "אדמירל גריגורוביץ'" בדרכה לים התיכון, איסטנבול, טורקיה, 7 באפריל 2017. רויטרס
המתיכות גוברת בין המעצמות. ספינת הצי הרוסי "אדמירל גרגרוביץ'" בדרכה לסוריה, השבוע/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully