וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הרמטכ"ל סייר בבסיס שהופצץ; "מטוסי הקרב שבו להמריא"

סוכנויות הידיעות ועמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

8.4.2017 / 11:10

על פי הדיווחים בסוריה, הבסיס שהותקף על ידי ארצות הברית באזור חומס שב לפעולה. במקביל, ברוסיה דווח כי משרד ההגנה במוסקבה מתכנן להקפיא את התיאום עם וושינגטון. שגרירת ארה"ב באו"ם רמזה על צעדים נוספים נגד משטר אסד

רויטרס

רמטכ"ל צבא סוריה, עלי עבדאללה איוב, ביקר הבוקר (שבת) בבסיס הצבאי שהותקף השבוע בידי ארצות הברית - כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א. איוב בירך את החיילים, סייר בבסיס ובחן את הנזקים. במקביל, אמש דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי מטוסי קרב סוריים המריאו מהבסיס, במה שמסמל את חזרתו לפעולה. הבוקר דיווחה גם רשת "אל-ג'זירה" על המראה נוספת של מטוס קרב.

גורמים רשמיים בוושינגטון הוסיפו כי לא ניתן לאשר שהיה נשק כימי בבסיס. זאת, על אף שאחרי התקיפה נמסר מצבא ארצות הברית כי יכולותיה הכימיות של סוריה נפגעו בצורה משמעותית בתקיפה, וגורם במשרד ההגנה אמר כי הייתה זאת "תקיפה חד-פעמית".

בתוך כך, משרד ההגנה של רוסיה הודיע לפנטגון על הפסקת התיאום הצבאי בין המדינות בסוריה בעקבות התקיפה הלילה בחומס - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. מוקדם יותר, מסרו גורמים רשמיים בארצות הברית כי התיאום יימשך חרף האיומים בנושא מצד מוסקבה.

עוד בנושא:
מדבדב: "היינו רחוקים סנטימטרים מעימות צבאי עם ארצות הברית"
טראמפ זיהה את "השקר" של פוטין - ורוסיה עומדת בפני מבחן
תמרור אזהרה לחיזבאללה ואיראן: התקיפה בסוריה היא הזדמנות ישראלית

תגובת טראמפ- ארה"ב תקפה את הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית בסוריה. רויטרס
התקיפה האמריקנית בסוריה/רויטרס

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו אמש כי המדינה בודקת אם רוסיה הייתה מעורבת במתקפה הכימית של צבא סוריה על אזרחים בעיר אידליב מוקדם יותר השבוע, שהייתה הסיבה לתקיפת הבסיס. לדברי הגורמים, כלי טיס ששייך לרוסיה או לסוריה ריחף מעל אתר התקיפה ביום שלישי אחרי שהיא אירעה.

עוד הוסיפו הגורמים כי ההפצצה שאירעה מאוחר יותר בבית חולים היא ניסיון לטשטש ראיות מהתקיפה שקדמה לה. כשנשאל אם רוסיה אכן הייתה מעורבת במתקפה הכימית ענה דובר הבית הלבן שון ספייסר כי "התקיפה האמריקנית הייתה באופן ברור נגד משטרו של אסד, ואני לא מתכוון להגיד דבר חוץ מזה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סיור הרמטכ"ל הסורי בבסיס שהותקף:

כמו כן, אמש רמזה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי כי ייתכן שוושינגטון תנקוט בצעדים נוספים נגד משטרו של בשאר אסד. היילי אמרה כי ארצה "נקטה בצעד מדוד" בתקיפתה בסוריה, וכי היא מקווה שלא יהיה בצעדים נוספים.

"ארצות הברית לא תחכה יותר שאסד ישתמש בנשק כימי ללא השלכות. הימים האלה נגמרו", הוסיפה היילי. לדבריה, "כעת יש לנוע לשלב הבא, אל עבר פיתרון פוליטי למשבר הנורא הזה".

סגן שגריר רוסיה בוושינגטון, ולדימיר ספרונקוב, גינה אתמול את התקיפה וכינה אותה "לא לגיטימית". לדבריו, עלולות להיות לה השלכות חמורות על היציבות באזור. בנוסף אמר ספרונקוב כי התקיפה היא ניסיון להסית את תשומת הלב העולמית ממעשיה של ארצות הברית בעיראק, שם נהרגו במתקפה של כוחות הקואליציה כ-200 אזרחים בחודש שעבר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. רויטרס
"סוף לטבח ולשפיכות הדמים בסוריה". טראמפ/רויטרס

בפתח פגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג סירב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להתייחס לתקיפה, אך אתמול אמר כי "זהו אינטרס לאומי חיוני של ארצות הברית למנוע ולהרתיע מפני השימוש וההפצה של נשק כימי קטלני". הוא הוסיף כי הוא קורא לכל העולם הנאור להצטרף לארצות הברית "בחיפוש אחר סוף לטבח ושפיכות הדמים בסוריה".

בלילה שבין חמישי לשישי שיגרה ארצות הברית עשרות טילים מספינות קרב בים התיכון לעבר בסיס חיל האוויר של סוריה באזור חומס, שממנה יצאה המתקפה הכימית באידליב מוקדם יותר השבוע. גורם צבאי סורי אמר כי התקיפה גרמה לאבידות, והארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי ארבעה חיילים נהרגו וכי רוב שטחו של הבסיס בא-שעיראת הושמד.

(עדכון ראשון: 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully