וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמרור אזהרה לחיזבאללה ואיראן: התקיפה בסוריה היא הזדמנות ישראלית

7.4.2017 / 13:45

המתקפה בהוראת טראמפ צפויה לחזק את קשרי ירושלים-וושינגטון, ונראה כי ארה"ב אף תלויה במידה מסוימת במודיעין הישראלי הממוקד על סוריה. אך יותר מהכול, המהלך האמריקני הוא חלק מהניסיון למנוע את התבססות איראן וחיזבאללה במרחב הסורי

רויטרס

תגובת ארצות הברית אתמול (שישי) למתקפה הכימית של אסד בסוריה, שבה הופגז בסיס אווירי של צבא המשטר בחומס, צריכה להיתפס בישראל כהזדמנות יותר מאשר כאיום. החשש בירושלים הוא לא רק מהמשך השימוש בנשק להשמדה המונית בידי המשטר, או ניסיונות של גורמים עוינים להניח את ידיהם על מאגרי הנשק הכימי שהשאיר אסד, אלא מהתבססות של איראן וחיזבאללה במרחב הסורי אחרי שלחימה מול "המדינה האסלאמית" (דאעש) תדעך.

המהלך האמריקני בסוריה, חרף האזהרות מרוסיה, מסמן את קביעתו של סדר יום חדש במזרח התיכון – הוא עשוי לרסן את רוסיה בכלל ואת אסד בפרט. הרוסים לא ירצו להתגרות בטראמפ ונראה כי יחלו לתאם את פעולות במרחב הסורי כדי להרחיב את ההתקפות נגד דעאש.

ניתן להעריך כי בעתיד הקרוב תהדק ישראל את שיתוף הפעולה עם בקשותיה של ארצות הברית בהעברת מידע ממוקד על המתרחש בסוריה, מאחר שעד כה, צבא ארצות הברית היה פסיבי לגבי המתרחש במגרש של השכנה של ישראל והשינוי עשוי לבוא בשיתוף פעולה טקטי-אופרטיבי. בשנים האחרונות שיבחו את האמריקנים את תמונת המודיעין של ישראל על סוריה, מה שעשוי להעיד על תלות במודיעין הישראלי.

תקיפה אמריקנית על אדמת סוריה | כל הכתבות:
רוסיה על תקיפת ארה"ב: "הפרה של הריבונות הסורית, נזק משמעותי ליחסים"
החגיגה הסתיימה: המסר המאיים של טראמפ לאיראן, חיזבאללה ופוטין
בתגובה למתקפה הכימית: ארה"ב שיגרה עשרות טילים נגד צבא אסד

שיגור טילי שיוט של צבא ארה"ב לעבר בסיס צבא סוריה באזור חומס, 7 באפריל 2017. רויטרס
שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית צפוי להתגבר. שיגור הטילים מספינות חיל הים האמריקני/רויטרס

כעת, עם המעורבות החדשה של ארצות הברית, נראה ששיתוף הפעולה יתגבר. בישראל צריכים לקוות כי הצעדים הבאים של המעצמה יכללו את ריסונן של איראן וחיזבאללה ואת דחיקת רגליהן מהאדמה הסורית. המהלך האחרון, אם יתרחש, עשוי להיות הצלחה מסחררת לאסטרטגיה המדינית הישראלית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

גם בישראל הופתעו

איראן רוצה להתחפר בקרקע הסורית, כפי שהיא עושה בתימן יחד עם המורדים החות'ים. חיזבאללה, במקביל, מפעיל אלפי לוחמים בסוריה במסגרת הלחימה נגד גורמי הג'יהאד העולמי, אך גם פוזלת לכיוון רמת הגולן שבה היא רואה בשנים האחרונות קרקע פורייה להקמת מוצב קדמי נגד ישראל ויציאה להתקפות על הגבול. המודל הרוסי, הכולל חכירת שטח והקמת בסיסים בסוריה, קורץ מאוד לחיזבאללה ואיראן.

מערכת הביטחון בישראל אמנם ציפתה לתגובה של המערב על המתקפה הכימית בתחילת השבוע בסוריה, אך לא נראה כי היה גורם שהעריך שהמהלך האמריקני יגיע בתוך פרק זמן כל כך קצר ויהיה כל כך תכליתי. הביטחון העצמי שהפגין הקרמלין בנוגע לחולשתו של נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, גם למזרח התיכון להאמין בעצמו כי כוחו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, רק מתעצם. והלילה, ניתן להעריך כי בעוד ארצות הברית שיגרה טילי "טומהוק" בזה אחר זה, אנשי הצבא הרוסי התבוננו במכ"מים והתקשו להאמין.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. רויטרס
הציב קו אדום. טראמפ, הלילה/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קבע במתקפה הזו קו אדום ומוחלט, ולפיו אם עד כה הבית הלבן התערב רק בהצהרות או בתקיפות עמומות נגד קני דעאש באזור, מעתה תהיה למעצמה מספר אחד בעולם מעורבות ברורה, לפחות בכל מה שקשור לשימוש בנשק השמדה המונית. מעבר לכך שטראמפ בונה במהלך הזה את מנהיגותו כגורם אקטיבי במדיניות החוץ, שלא חושש מחיכוך עם רוסיה, הוא מעביר מסר למדינות שמנסות כעת לבחון את מערכת העצבים שלו.

(עדכון ראשון: 13:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד תקיפת הבסיס בחומס אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
ארה"ב תקפה את הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית בסוריה. תיעוד של תומכי אסד: כך נראה הבסיס אחרי ההתקפה. רויטרס
שיגור טיל "טומהוק" מספינת חיל הים האמריקני, אתמול/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת התקיפה בחומס, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully