וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה הסתיימה: המסר המאיים של טראמפ לאיראן, חיזבאללה ופוטין

7.4.2017 / 11:45

תקיפת הבסיס האווירי בסוריה אמנם לא מהווה שינוי של 180 מעלות במדיניות הצבאית של ארה"ב, אך מצביעה על מסר ברור - לטבח כימי ולפיגועים יש מחיר. בשלושה חודשים בלבד השכיל טראמפ הקפריזי לעשות את מה שקודמו אובמה לא הצליח - או רצה - לעשות

רויטרס

תקיפת ארצות הברית בבסיס חיל האוויר בסוריה הלילה (שישי) אמנם דרמטית, אך איננה שינוי של 180 מעלות במדיניות הצבאית האמריקנית. מדובר בתקיפה נקודתית שלא ברור אם תהיה לא המשכיות, ואנחנו לא צפויים לראות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חותר להפלת משטרו של בשאר אסד. ובכל זאת, מדובר בתפנית, בעיקר בהתחשב במדיניות של נשיא ארצות הברית לשעבר, שהכותרת שלה הייתה "אי-עשייה".

הנשיא טראמפ, זה שמציינים לרוב את הקפריזות שלו, הצליח בשלושה חודשים לעשות במזרח התיכון את מה שלא ניסה לעשות – או רצה – קודמו בתפקיד. טראמפ רכש את אמונם של נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי, מלך ירדן עבדאללה השני ומלך סעודיה סלמן.

עוד בנושא:
רוסיה על תקיפת ארה"ב: "הפרה של הריבונות הסורית, נזק משמעותי ליחסים"
בתגובה למתקפה הכימית: ארה"ב שיגרה עשרות טילים נגד צבא אסד
צה"ל: ארצות הברית עדכנה את ישראל לפני המתקפה בסוריה

תגובת טראמפ- ארה"ב תקפה את הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית בסוריה. רויטרס
שיגור הטילים מספינות הצי האמריקני, הלילה/רויטרס

אפילו הצמרת הפלסטינית ברמאללה מחמיאה למדיניות של טראמפ ולניסיונותיו להחיות את תהליך השלום. המחנה הסוני הפרגמטי זוכה לאוזן קשבת בבית הלבן ולא מרגיש מאוים – ממש אותו מחנה שהצליח להסתכסך עם ממשל אובמה. וושינגטון בעידן החדש קושרת קשרים עם הצד ה"נכון" ולא מהמרת על האסלאם הפוליטי מבית היוצר של האחים המוסלמים, כפי שעשה ממשל אובמה.

אך מעבר לכל זה, הרי שהתקיפה מהווה מסר ברור למחנה השיעי - איראן וחיזבאללה, ולפטרונית של המחנה, מוסקבה - שהחגיגה הסתיימה. רק אתמול דיבר מלך ירדן על הניסיון של איראן לייצר מרחב בשליטה שיעית מטהראן ועד ביירות ולטקיה. הצעד שנעשה הלילה, ראשוני ונקודתי ככל שיהיה, הוא עדיין בגדר הבהרה לכל השחקנים השיעים ורוסיה שכללי המשחק משתנים. אי אפשר להשתולל, לכבוש, לטבוח, להשתמש בנשק לא קונבנציונלי ולהוציא פיגועי טרור מבלי שיהיה לכך מחיר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. רויטרס
עשה בשלושה חודשים את מה שקודמו לא הצליח במזרח התיכון/רויטרס
נשיא ארה"ב ברק אובמה במסיבת העיתונאים האחרונה שלו בבית הלבן , 18 בינואר 2017. AP
ארצות הברית הצטיירה כחלשה. אובמה/AP

ההבהרה הזו הייתה צריכה להימסר כבר ממזמן, אולם אובמה נמנע מלעשות זאת, יהיו סיבותיו אשר יהיו. הבעיה בהחלטה של הממשל הקודם שלא לעשות דבר, שהיה לה מחיר כבד: ארצות הברית הצטיירה כחלשה, מפוחדת וכזו שמפקירה את בעלות בריתה במזרח התיכון. המסר הלילה, מצומצם ככל שיהיה, הוא עדיין בעל חשיבות עצומה, בעיקר למתנגדיו של אסד.

ואולי התגובה הרוסית המהירה שמגנה את התקיפה, לצד הגיבוי הסעודי למעשה והצהרת התמיכה של האופוזיציה הסורית, מבהירים עד כמה הצליח המהלך לפגוע בכל המקומות הנכונים. רוסיה צריכה לעשות חישוב מסלול מחדש בכל הקשור לסוריה, אך יותר מכך - איראן, אסד וחיזבאללה, כולם יצטרכו מעתה לשקול היטב את צעדיהם בתוך מה שהיה בעבר סוריה הגדולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איראן, אסד וחיזבאללה יצטרכו לשקול מחדש את צעדיהם בסוריה. פצועים אחרי המתקפה הכימית באידליב השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully