וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיונגיאנג על הגעת ספינות הטילים האמריקניות: "מצדיקה נשק גרעיני"

קוריאה הצפונית הזהירה כי בכוונתה להגיב ל"ביטויי התוקפנות ההרסניים" של ארה"ב, ששלחה נושאת מטוסים וכלי שיט נוספים לאזור בתגובה לניסוי הטילים שערכה פיונגיאנג השבוע. טראמפ: "קוריאה מחפשת צרות. אם סין לא תעזור, נפתור את הבעיה בלעדיה"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: פגישת טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג, השבוע)

קוריאה הצפונית הזהירה אתמול (שני) כי בכוונתה להגיב ל"ביטויי התוקפנות ההרסניים" של ארצות הברית, המקדמת נושאת מטוסים מצבאה לעבר חופי חצי האי הקוריאני בתגובה לניסויי הטילים שלה. לפי ההודעה מפיונאגיאנג, היא תגיב "בכל דרך שבה ארצות הברית תרצה לנקוט".

עוד נמסר בהודעה כי "המצב העגום הנוכחי מצדיק את שימושה של פיונגיאנג ביכולות ההגנה העצמית והמניעה שלה, שבליבתם יכולת גרעינית. אנחנו נראה את ארצות הברית כאחראית הבלעדית לתוצאות הקטסטרופליות שעלולות להיווצר בידי מעשיה השערורייתיים".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לנושא בעמוד הטוויטר שלו. "הסברתי לנשיא סין כי הסכם סחר עם ארצות הברית יהיה טוב יותר עבורם אם הם יפתרו את הבעיה הצפון קוריאנית", צייץ. "קוריאה הצפונית מחפשת צרות. אם סין תחליט לסייע, זה יהיה נהדר. אם לא, אנחנו נפתור את הבעיה בלעדיהם!", המשיך וחתם - USA.

עוד בנושא:
האופציות של טראמפ מול קוריאה: "נשק גרעיני בדרום או חיסול קים"
מסר לקים: ארה"ב מציבה ספינות טילים מול חצי האי הקוריאני
טראמפ אירח את נשיא סין: "קוריאה תהיה נקייה מנשק גרעיני"

נושאת המטוסים האמריקנית קארל וינסון במימי האוקיינוס השקט. AP
בדרכה לחצי האי הקוריאני. נושאת המטוסים קארל וינסון/AP

היום צפוי מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, להגיע לאסיפת העם העליונה, כינוס רם-דרג של בכירים במערכת הפוליטית בפיוגניאנג. הכינוס מתקיים ימים לפני חגיגות יום ההולדת של סבו שלק ים, קים איל סונג, שיחולו ב-15 באפריל. במערב חושדים כי המדינה תחגוג באמצעות ניסוי נוסף בטילים או במתקן גרעיני כלשהו.

ביום ראשון הודיע צבא ארצות הברית כי נושאת המטוסים "קארל וינסון" עושה את דרכה באוקיינוס השקט אל עבר חופי חצי האי הקוריאני. הספינה, המלווה בספינות טילים נוספות, תוצב באזור ברקע המתיחות עם קוריאה הצפונית, שערכה מתחילת השנה ניסויים בטילים בליסטיים כמעט מדי חודש. הפיקוד הפסיפי - הגוף האחראי על גזרת האוקיינוס השקט בצבא - כינה את שליחת הספינות לאזור "צעד זהיר להבטחת המוכנות".

קבוצת הספינות כוללת את נושאת המטוסים מדגם "נימיץ" וכן שתי משחתות וספינת טילים וביכולתה ליירט טילים בליסטיים. לאחרונה לקחו חלק ארבע הספינות בתמרונים המשותפים לצבא ארצות הברית ולזה של קוריאה הדרומית. היא הייתה אמורה להמשיך אל אוסטרליה אך קיבלה הנחיות להמשיך אל עבר מערב האוקיינוס השקט.

פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
הכירו באיום מקוריאה הצפונית וסיכמו לפעול נגדו. טראמפ ונשיא סין/רויטרס

בתום סדרת פגישות שנערכה השבוע בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומקבילו הסיני שי ג'ינפינג, סיכמו השניים כי שתי המדינות מכירות באיום תכנית הנשק של קוריאה הצפונית ובצורך לפעול לעצירתו. בהודעה הרשמית שנמסרה מהבית הלבן בתום הוועידה שבה נפגשו השניים בפלורידה נמסר כי "שני הצדדים הכירו בדחיפות של איום תכנית הנשק של קוריאה הצפונית, ואשררו את מחויבותם לכך שחצי האי הקוריאני יהיה נקי מנשק גרעיני."

מאז חילופי הממשל בארצות הברית, בוושינגטון החריפו את הטון נגד פיוננגיאנג, שמתכוננת לפי הערכות לניסוי גרעיני נוס. שר החוץ רקס טילרסון, שביקר בחודש שעבר בקוריאה הדרומית וביפן – שכנותיה המאוימות של קוריאה הצפונית – ובסין, הכריז כי תמה מדיניות "הסובלנות האסטרטגית" כלפי פיונגיאנג, שערכה את הניסוי הגרעיני הראשון שלה ב-2006. טראמפ קרא לסין להפעיל לחץ רב יותר על קוריאה הצפונית, אולם אם היא לא תצלח, הבית הלבן מכין אופציות נוספות על השולחן.

(עדכון ראשון: 11:04)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully