וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך דינו של המחבל משבדיה: "הוא הודה בעבירת טרור ומבין שייכלא"

במהלך שימוע בבית המשפט, החשוד המרכזי ברצח ארבעה בני אדם בפיגוע הדריסה בשטוקהולם, הודה במעשה. החשוד, רחמט אקילוב, בן 39 מאוזבקיסטן, היה מבוקש בידי הרשויות ועמד בפני גירוש משבדיה

צלמים זמניים מורשים

החשוד המרכזי בהוצאתו לפועל של פיגוע הדריסה בשבדיה בשבוע שעבר הודה כי ביצע פעולת טרור - כך אמר היום (שלישי) סנגורו של החשוד בשימוע שנערך לו בבית משפט בשטוקהולם. "עמדתו היא שהוא מודה בעבירת טרור ומקבל את העובדה שייכלא", אמר עורך דינו של רחמט אקילוב, בן 39 מאוזבקיסטן, שנתפס זמן קצר לאחר הפיגוע.

לאחר המתקפה, שבה נדרסו למוות ארבעה בני אדם בידי משאית ונפצעו 15 נוספים, נחקר החשוד ומהמשטרה נמסר כי הוא זה שנהג בכלי הרכב. לדברי המשטרה השבדית, אקילוב הביע בעבר תמיכה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והיה ברשימות המעקב של המדינה. כמו כן, הוא הגיש בקשה לאשרת שהייה בשבדיה ב-2014, אך משזו נדחתה, הוצא לו צו גירוש בדצמבר האחרון.

עוד על הפיגוע בשבדיה בוואלה! NEWS:
פיגוע הדריסה בשבדיה: "המחבל - אוזבקי בן 39 התומך בדאעש"
תיעוד הפיגוע בשבדיה: המונים נמלטים והמשאית דוהרת לעברם
הפיגוע בשבדיה: אשרת השהיה של המחבל נדחתה - אך הוא סירב לעזוב

זירת פיגוע הדריסה בשטוקהולם, שבדיה, 8 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בשטוהקולם, בשבוע שעבר/רויטרס

בפיגוע שעטה משאית גנובה לחלוקת בירה לעבר רחוב קניות עמוס בעיר הבירה, פגעה בחנות כלבו ועלתה באש. "אנחנו יודעים שהחשוד הביע תמיכה בארגונים קיצוניים, בהם דאעש", אמר יונאס הייסינג, ראש יחידת המבצעים במשטרה, במהלך מסיבת עיתונאים. על אף שרשויות ההגירה תרו אחריו עקב סירובן להעניק לו אשרת שהייה, הוא לא היה מוכר כאיום ביטחוני לפני הפיגוע.

גורמים במערכת המשפט אמרו כי אדם נוסף נעצר בחשד למעורבות בחקירה וכי מונה לו עורך דין מטעם הסנגוריה הציבורית. עוד חמישה בני אדם תוחקרו אחרי פשיטות שערכה המשטרה בסוף השבוע והמשטרה הודיעה כי קיימה כ-500 תשאולים כחלק מהחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully