וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד הפיגוע בשבדיה: המונים נמלטים והמשאית דוהרת לעברם

דנה ירקצי וסוכנויות הידיעות

8.4.2017 / 0:40

עד ראייה לדריסה בשטוקהולם סיפר כי "נראה היה שהנהג חיפש לפגוע באנשים ולא איבד שליטה". חברת הקהילה היהודית בעיר אמרה: "אני רגילה להתקשר לחבריי בישראל ולשאול אם הכל בסדר - עכשיו התקשרו מישראל אליי". ארבעה נהרגו ו-15 נפצעו

צלמים זמניים מורשים

"הסתובבתי וראיתי משאית גדולה דוהרת לכיווני. היא סטתה מצד לצד, אבל זה לא היה נראה שהנהג חסר שליטה – זה נראה שהוא חיפש לפגוע באנשים" – כך סיפר אתמול (שישי) לסוכנות הידיעות רויטרס גלן פוראן, תייר אוסטרלי בשנות ה-40 לחייו, שהיה עד לפיגוע הדריסה בשטוקהולם, בירת שבדיה. "המשאית פגעה באנשים, זה היה נורא. היא פגעה בעגלה עם תינוק בתוכה ושברה אותה".

לדבריו של פוראן, "לקח הרבה זמן עד שהמשטרה הגיעה. אני מניח שמבחינתם זה היה מהיר, אבל לי זה הרגיש כמו נצח". עד ראייה נוסף, שסירב למסור את פרטיו, אך הבחין באירוע מבעד למכוניתו, סיפר: "עמדתי ברמזור ואז שמעתי צרחות. ראיתי את המשאית דוהרת לתוך החנות. כשהמשאית נעצרה, ראיתי בן אדם מתחת לגלגלים. זה היה מחזה נורא".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תמרור אזהרה לחיזבאללה ואיראן: התקיפה בסוריה היא הזדמנות ישראלית
בן 50 נפגע קשה עם כוויות בגופו לאחר שמכוניתו עלתה באש בי-ם
בתום שבועות של חיפושים: נמצא הטלפון הנייד האבוד של תאיר ראדה

הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם, שבדיה. רויטרס
"זה בסוף הגיע אלינו". זירת פיגוע הדריסה, אתמול/רויטרס
"אף אחד לא מופתע, כולם ידעו ושאלו מתי זה יקרה בשבדיה"

אניקה אראנרוט, חברת הקהילה היהודית בשטוקהולם ועיתונאית בכלי תקשורת שבדי אמרה כי "זה שוק טוטאלי, אבל יחד עם זאת – אף אחד לא מופתע". לדבריה, "כולם ידעו. הייתה לנו את הבעיה עם האסלאמיסטיים במשך תקופה, תמיד שאלו מתי זה יקרה בשבדיה. עכשיו המציאות הגיעה לאדמתנו".

"אני כל כך רגילה להתקשר לחבריי בישראל ולשאול אם הכל בסדר, ועכשיו מישראל מתקשרים אליי", המשיכה אראנרוט. "זה בסוף הגיע אלינו". אראנרוט מתארת את המצב בשטוקהולם אחרי הפיגוע. לדבריה, "יש פה כאוס גדול. אף אחד לא יודע מה קרה חוץ מהעובדה שהיה פיגוע. הכל משותק. אין רכבות. יש דיווחים על ירי – אבל אף אחד לא יודע אם זה נכון או לא".

הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם, שבדיה. רויטרס
"הכל מאוד כאוטי". שבדיה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכל מאוד כאוטי", היא המשיכה. "אין שמות לנפגעים, אף אחד לא נעצר. הצבא מסתובב ברחובות. המשטרה שחררה תמונה של החשוד ועכשיו היא אומרת לכולם להישאר בבית". אראנרוט סיפרה כי בשלב זה ידוע שהמשאית ששימשה לביצוע פיגוע הדריסה נגנבה מוקדם יותר מחוץ למסעדה. "הפחידו את הנהגה ולקחו לו את המשאית", אמרה.

לדבריה, בקהילה היהודית בשבדיה ביטלו את אירועי השבת. זאת, בשל האבטחה הרבה סביב הקהילה. "המשטרה אמרה לכולם להישאר בבתים, אחד לא יכול ללכת לשום מקום מרכזי כמו למשל בית הכנסת, שנמצא מאוד קרוב למקום התקיפה. מחר תהיה תפילה בשעה 9:00 וכולם יגיעו למקום אחד שבו אבטחה מאוד גדולה".

הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם, שבדיה. רויטרס
"מדובר במתקפת טרור". שטוקהולם/רויטרס
שלושה הרוגים מפגיעת משאית במרכז שטוקהולם. רויטרס
מצוד אחר החשוד בביצוע הפיגוע. שבדיה/רויטרס

הפיגוע אירע כאשר משאית דהרה לתוך חנות כלבו ברחוב הקניות המרכזי בשטוקהולם. במשטרה הודיעו כי ארבעה בני אדם נהרגו ו-15 נפצעו. כמו כן, נעצר חשוד שהודה בביצוע הפיגוע. ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן אמר לאחר אירוע הדריסה כי "הכל מצביע על כך שמדובר במתקפת טרור" והדגיש כי "שבדיה הותקפה".

שדר רדיו מקומי, מרטין סוונינגן, סיפר: "ראיתי שלושה הרוגים, אבל בטוח יש יותר מזה". עד ראייה נוסף, יאן גרנרוט, אמר: "עמדנו בחנות נעלים ושמענו שמשהו קורה. פתאום מלא אנשים התחילו לצרוח ולהימלט. הסתכלתי מחוץ לחנות וראיתי משאית גדולה".

קרל גוסטב ה-16, מלך שבדיה, הביע את צערו על מותם של האזרחים בדריסה ומסר בהצהרה רשמית: "מחשבותיי עם אלו שנפגעו ומשפחותיהם". הנשיא ראובן ריבלין שלח את תנחומים לעם השבדי וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "מחשבותינו עם האנשים בשטוקהולם. טרור הוא טרור, כל העולם החופשי צריך להתאחד נגדו".

(עדכון ראשון: 20:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשאית בסטוקהולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully